• Honsofie

Vad skulle ni välja för dryck till buffé?

Hej igen!
    Jag är lite nyfiken på vad ni skulle ha/kommer ha/vilja ha för dryck till middagen och festen?
    Vi är lite inne på att ha vin öl och cider under hela kvällen. Alltså inte ha någon spritfest med drinkar och grejer. Möjligtvis lite whiskey eller cognac efter maten för dom som vill men inte superfylla.

Hur ser ni på bag in box? Är det lite tråkigt?
    Vi kommer ha buffébord där gästerna plockar på sig sin mat själv och vill ha ett bord vid sidan med olika drycker som man tar själv, alltså är bag in box mest lämpligt, eller?

Sen har jag sett på en bild här på forumet där dom fyllde tunnor med is och hade drycken i den, och där tänker jag alltså placera öl och cider i olika sorter, och så en tunna med läsk om man hellre vill ha det.
    Men som sagt, vad tycker ni?

• Svar på tråden Vad skulle ni välja för dryck till buffé?
  • Sirenne

Vi serverade äppelmust av finare kvalitet och hemmagjord flädersaft med mycket citron tiil de vuxna som ville ha alkoholfritt. Det vin vi valde fanns inte på box men hade det funnits hade jag propsat på karaffer. Vi köpte massor av saftflaskor på IKEA (Slom). Visserligen hade vi vatten i dem, men de hade fungerat till vin också. Vi hade vin och vatten på borden, medan öl, must, läsk och sådant stod på ett bord bredvid bufféborden. Is i baljor eller kallt rinnande vatten är ju bra sätt att kyla dryck. Se bara till att tunnorna/hinkarna du ska ha isen och drycken i inte är allt för djupa. Lägg ett par kökshanddukar bredvid, så behöver ingen gå med blöta händer. Annars går det ju att fixa kolsyreis att kyla med. Det är lite farligt för barn och kräver uppsikt av vuxen hela tiden, s det kan ju bli lite krångligt...

• Grodprinsens brud

Jag skulle inte välja box om det ska serveras på buffé, det får ofta hela buffén att se lite mindre festlig ut och genererar ofta i att gästerna dricker mer än man kanske önskat. MEN jag skulle nog KÖPA box och ha fina karaffer som ställs fram på buffén kanske två stycken i taget, då ser det lyxigt ut och gästerna kan lika gärna tänka att man dekanterat dyra viner från flaska =)

Vi kommer ha öl och vin samt alkoholfritt öl och vin plus mineralvatten om restaurangen går med på det. Fast då ska sägas att vi ska ha barnfri fest därav inga läsk. Jag kan tycka att en flaska Fanta eller Cocacola liksom drar ner lyxkänslan ett snäpp till... Men det beror ju på vilken sorts fest man har! 

• maxmamma

vi kommer att ha vinkaraffer på borden oxå vid middagen åtminstone.

t ja visst kanske coca-cola flaskan göra så det ser mindre lyxigt ut men som sagt vi har valt att ha barn med hela tiden så då får vi ta den smällen.

Men för övrigt så blir det iaf ganska lyxigt med personal som serverar mat o sånt o vi har valt att ha ganska lyxigt o lite påkostat trots att det finns barn med.

Det behöver ju inte bli ett enkelt o alldeles lågbudget bröllop bara pga barnen, vi kommer att ha ett mellan lyxigt bröllop med middag lite fest efteråt  osv så så simpelt blir det endå inte Flört

• Marjasinus
    Honsofie skrev 2012-10-19 13:40:59 följande:
    Hej igen!
    Jag är lite nyfiken på vad ni skulle ha/kommer ha/vilja ha för dryck till middagen och festen?
    Vi är lite inne på att ha vin öl och cider under hela kvällen. Alltså inte ha någon spritfest med drinkar och grejer. Möjligtvis lite whiskey eller cognac efter maten för dom som vill men inte superfylla.

Hur ser ni på bag in box? Är det lite tråkigt?
    Vi kommer ha buffébord där gästerna plockar på sig sin mat själv och vill ha ett bord vid sidan med olika drycker som man tar själv, alltså är bag in box mest lämpligt, eller?

Sen har jag sett på en bild här på forumet där dom fyllde tunnor med is och hade drycken i den, och där tänker jag alltså placera öl och cider i olika sorter, och så en tunna med läsk om man hellre vill ha det.
    Men som sagt, vad tycker ni?
    Vi kommer ha buffé och sen vinflaskor på bordet. Åker ned till Tyskland och handlar och det är så liten prisskillnad mellan flaskor och boxar. Sen kommer vi ha BiB i baren sen till kvällen. Har köpt läckra ettiketter på ebay för att snygga till flaskorna så dom matchar vårt färgtema. 
  • CoolJen

Vi kommer att ha vitt, rött och rosévin, öl, cider, läsk och bordsvatten.
    Vinet kommer att köpas i Bib men under middagen hällas upp i mindre karaffer som ställs på borden.
    Öl, cider och alkoholfritt får hämtas på dryckesbordet.

Till festen tillkommer även alkoläsk och min favoritdrink- frozen strawberry daiquiri.
    Vi kommer nog även att köpa en flaska av whiskey, cognaq och baileys till kaffet.

• Honsofie
    Marjasinus skrev 2012-10-21 09:02:23 följande:
    Vi kommer ha buffé och sen vinflaskor på bordet. Åker ned till Tyskland och handlar och det är så liten prisskillnad mellan flaskor och boxar. Sen kommer vi ha BiB i baren sen till kvällen. Har köpt läckra ettiketter på ebay för att snygga till flaskorna så dom matchar vårt färgtema. 
    Det låter snyggt det där med etiketterna, kanske något man skulle ta efter! :)
  • Marjasinus
    weddinghelena skrev 2012-10-21 11:53:16 följande:
    Vart på Ebay hitta du ettiketter? Låter skit snyggt ju
    Honsofie skrev 2012-10-21 15:57:54 följande:
    Det låter snyggt det där med etiketterna, kanske något man skulle ta efter! :)
    stores.ebay.co.uk/Aromalite-Events/_i.html&submit=Search&_sid=220493117

Den här säljaren, finns många olika modeller...
  • Vichy
    daniiel skrev 2012-10-19 22:02:55 följande:
    Haha det låter som en bra plan! Jag sippar gärna lite alkoholfri cider :) Det är tyvärr svårt att få sällskap till det annars tycker jag, då dom flesta väljer varianten med alkohol.
    Jag kan sitta med er! Har många härliga alternativ i åtanke! ;)
  • maxmamma
    Vichy skrev 2012-10-22 18:51:25 följande:
    Jag kan sitta med er! Har många härliga alternativ i åtanke! ;)

Du är så välkommen så Skrattande 
Svar på tråden Vad skulle ni välja för dryck till buffé?