• Anonym (bröllopsnatt)

    Tips för en avslappnad bröllopsnatt

    Jag vill ha tips o råd vad man bör tänka på och vad man kan göra för att "krydda" till den =)

  • Svar på tråden Tips för en avslappnad bröllopsnatt
  • Anonym (hm)

    har inga direkta konkreta tips så men se till o njut o ta för er  av varandra o se till att få den så härlig som den kan vara med två kärleksfulla personer som precis haft sin stora dag

    det jag tycker är sexigt o läckert o upphetsande kanske ni tycker är stötande o vice versa så man vågar nog inte riktigt komma med vilka förslag som helst...

    kanske nån annan vågar skriva o tipsa om nått hett o kryddigt Tungan ute 

  • Chicita

    Det enda jag kan säga är att det var otrooooligt skönt att gå och sova.
    Man har varit i farten hela dagen och rätt spänd. Så när man kommer hem (eller in på hotellet) och spänningarna släpper så känner man verkligen hur trött man är.

    Jag tror att det bästa du kan göra är att kanske ha något fräscht under att byta till (alltså fräscha underkläder). Och sen försöka acceptera att om det inte blir något, så är ni defenitivt inte ensamma om det. De flesta vill bara sova, och känslan av att man "måste" eftersom det är bröllopsnatten kan vara så stressande att det inte blir av pga det helt enkelt. 

  • Anonym (bröllopsnatt)

    Hehe jo jag o min sambo satt o diskuterade detta i går och eftersom att vi ska upp vid 4.30 så kanske vi bara tar ett glas skumpa och kramas lite =)

  • daniiel

    Vi "planerade" inget alls inför vår bröllopsnatt, utan vi var väldigt överens om att vi skulle ta det som det kommer. Vi var inte så sent på vårt hotellrum, för vi fick bara ha festlokalen (på samma hotell) till en viss tid, men vi var väl på rummet vid 2-tiden. Då hade vi varit uppe sedan ca 6-7 på morgonen och i full gång. När vi väl hade kommit oss ur kläderna, plockat ur alla hårnålar ur håret, tvättat av sminken, borstat tänderna osv.. ja, då var vi ordentligt trötta. Maken somnade i fåtöljen framför tvn medan jag läste lite i gästboken och läste alla kort vi hade fått. Efter en stund väckte jag honom och vi la oss i sängen och sovde väldigt gott till morgonen. Då var det skönt att få stiga upp och gå och äta frukostbuffén :)

    Jag tror det bästa man kan göra är att inte sätta press på sig själv eller sin partner inför bröllopsnatten, utan att faktiskt bestämma att man bara ska ta det som det kommer och se hur kvällen/natten slutar :)


  • Anonym (bröllopsnatt)

    vad klok du är=)


    daniiel skrev 2012-10-14 00:18:43 följande:
    Vi "planerade" inget alls inför vår bröllopsnatt, utan vi var väldigt överens om att vi skulle ta det som det kommer. Vi var inte så sent på vårt hotellrum, för vi fick bara ha festlokalen (på samma hotell) till en viss tid, men vi var väl på rummet vid 2-tiden. Då hade vi varit uppe sedan ca 6-7 på morgonen och i full gång. När vi väl hade kommit oss ur kläderna, plockat ur alla hårnålar ur håret, tvättat av sminken, borstat tänderna osv.. ja, då var vi ordentligt trötta. Maken somnade i fåtöljen framför tvn medan jag läste lite i gästboken och läste alla kort vi hade fått. Efter en stund väckte jag honom och vi la oss i sängen och sovde väldigt gott till morgonen. Då var det skönt att få stiga upp och gå och äta frukostbuffén :)

    Jag tror det bästa man kan göra är att inte sätta press på sig själv eller sin partner inför bröllopsnatten, utan att faktiskt bestämma att man bara ska ta det som det kommer och se hur kvällen/natten slutar :)
  • Anonym (...)

    Vi ska satsa på nästa morgon istället, då är man utvilad och har gott om tid på sig innan man går och äter frukost. Jag har köpt ett lite mer sexigt underklädesset till ändamålet. Och har ett helt annat till att ha under klänningen.

  • Aniara4

    Håller med tidigare kommentarer om att det bästa är att inte ha så höga förväntningar, oftast är man SKITTRÖTT efter en lång bröllopsdag. Man ska nog vara nöjd om man ens får till något halvdant... Men sen utcheckning är ju aldrig fel! Dock inte ett alternativ för er om ni ska upp 4.30 då - i det läget skulle jag nog ärligt talat satsa på att få in så mycket sömn som möjligt istället, ni kommer ju inte att hinna med mycket av den varan ändå.

  • PiaB

    Vi har pratat om vad vi har för förväntningar på bröllopsnatten. Och kommit fram till att vi inte har några förväntningar. Det får bli som det blir. Vi förmodar att vi kommer vara helt slut, och att då känna krav känns bara avtändande. Kanske man orkar sitta och prata en stund och ta ett glas vin. Kanske stupar man i säng. Kanske har man det bästa sexet någonsin.


     


    Vi funderar t.o.m. på att inte ta in på något hotell utan att åka hem och sova. Vi tror att vi kommer hem sent och som sagt är helt slut så det känns bortkastat med hotell. Skulle iof vara för att det är mysigt att vakna på ett hotell och då kanske man har en helt annan lust till sin nyblivna man/fru.


     


    Så tyvärr har jag inga råd om hur man kan krydda natten. Men som sagt, nya fina underkläder går väl alltid hem. Något vi tycker är mysigt är att massera varandra med någon väldoftande olja. Det kan ju leda till vad man vill


  • Principisessan

    vi ska inte ha en bröllopsfest, utan en middag. Så det gör ju att det inte blir så galet sent. 

    så med tanke på det och att vi hinner njuta mer av rummet så valde vi en tvårums-svit. Så att det känns extra lyxigt. Har köpt nya fina underkläder och lite massageoljor som luktar gott. Sen fanns det ett badkar i rummet, så ett bad med mysbelysning, bra musik och bubbel i glasen blir det nog. 
    Jag har inte funderat så mycket över att vi måste ha "vårt livs bästa sex" just på bröllopsnatten. Även om det förstås vore himla trevligt :) tror inte man ska ha för mycket förväntningar på exakt hur allt ska gå till, så blir man inte heller besviken.

    På morgonen ingår frukost på rummet, så då kan vi äta frukost i sängen, läsa morgontidningar, njuta av varandra och barnledigheten och att vi är gifta :)

      

Svar på tråden Tips för en avslappnad bröllopsnatt