• Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 13 Oct 18:58
    3560 visningar
    14 svar
    14
    3560

    Hur frågade ni er tärna?

    Hur frågade ni eran tärna om hon ville bli tärna? Glad
    Hittade ni på något annorlunda och kul?
    Dea gärna med er!! 

  • Svar på tråden Hur frågade ni er tärna?
  • Äldre 13 Oct 19:03
    #1

    Jag gav min lillasyster ett papper med bilder på olika klänningar som jag och maken tyckte var ok till bröllopet. Sa bara "lila klänning men i stil med någon av dessa". Så var det inte mer än så.

  • Äldre 13 Oct 19:05
    #2

    Jag bara frågade, var säkerligen någit i stil med "Vi har bokat kyrkan nu och jag vill gärna att du ska vara tärna, vill du det?". Det var min syster jag frågade och det var som redan underförstått att hon skulle vara min tärna. Det var inget hemlighetsmakeri angående bröllopet och många väntade bara på att vi skulle gifta oss :P

    Maken frågade den andra tärnan, men det gick till ungefär likadant. Det var hans syster, så även där var det en given tärna :)

    Sedan var det inte mer med det, båda ville såklart och det blev vi väldigt glada över :)


  • lillsm­illa
    Äldre 13 Oct 19:09
    #3

    Även vi ska ha min syster som tärna, och hon visste inte om att vi skulle gifta oss när jag skickade henne filmen "Bridesmaides" och en lapp med frågan "Vill du vara min tärning? Puss/syster-yster" (Tärning = en intern grej från vår barndom). Så fort hon öppnat brevet ringde hon och var jätteglad!

  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 13 Oct 19:14
    #4
    lillsmilla skrev 2012-10-13 19:09:24 följande:
    Även vi ska ha min syster som tärna, och hon visste inte om att vi skulle gifta oss när jag skickade henne filmen "Bridesmaides" och en lapp med frågan "Vill du vara min tärning? Puss/syster-yster" (Tärning = en intern grej från vår barndom). Så fort hon öppnat brevet ringde hon och var jätteglad!
    Åh vad kul!

    Jo vi har ett väldans hemlighetsmakeri här hemma! Bara föräldrar vet så funderar hur man kan överraska lite
  • Äldre 13 Oct 19:15
    #5

    Har en av mina systrar och min sambos fru som tärna och jag bara sa att : vi ska gifta oss på nyårs afton och vill att du ska vara tärna! Fick ett glatt ja från båda och några glädje tårar :)

  • Äldre 13 Oct 19:16
    #6
    Linda1983 skrev 2012-10-13 19:15:04 följande:
    Har en av mina systrar och min sambos fru som tärna och jag bara sa att : vi ska gifta oss på nyårs afton och vill att du ska vara tärna! Fick ett glatt ja från båda och några glädje tårar :)
    Nu kanske jag läser helt fel här, men har du din sambos fru som tärna...?
  • Äldre 13 Oct 19:20
    #7

    Haha vad tokigt de kan bli :) hans brors fru så klart haha

  • Äldre 13 Oct 19:25
    #8
    Linda1983 skrev 2012-10-13 19:20:58 följande:
    Haha vad tokigt de kan bli :) hans brors fru så klart haha
    Haha jamen, det låter ju väldigt mkt bättre det ;) Misstänkte nästan att det var något sådant :P
  • Äldre 13 Oct 19:33
    #9

    Hehe ibland är huvudet inte med riktigt :P

  • emme86
    Äldre 13 Oct 20:22
    #10

    Jag berättade för min syster att vi ska gifta oss o sa till henne att "du får fasen inte säga något till någon, inte ens mamma! Och gör du det får du inte vara tärna! "


    6/9-14
  • maxmam­ma
    Äldre 13 Oct 21:28
    #11

    jag satt o fikade men min bästa vännina o berättade att vi skulle gifta oss, då frågade hon om vi skulle ha tärna brudnäbb o marskalk?

    jag svarade att min dotter o min o m2b gemensamma son ska vara brudnäbb och att jag har en på lut som ska jag ska fråga om hon vill vara tärna o jag har en på lut som jag ska fråga om han vill vara marskalk.

    sen sa vi inget mer om det, men på kvällen när jag pratat med sambon så fråga jag om det känndes okej för honom att ha min bästa vännina o hennes make som tärna o marskalk.

    sambon är ju oxå kompis med dem så han svara ja o sen senare så skickade jag sms till de båda o frågade om de vill vara tärna o marskalk o de ville de mer än gärna.

    Vi gifter oss 12/1-2013 så vi har iite tid än men vi planerar för fullt o ska skriva på hindersprövnings blanketten o namnbyte blanketten nu.

     

  • Äldre 13 Oct 21:53
    #12

    Jag ringde min svägerska (hennes sambo svarade och han tyckte att det var lite konstigt att jag frågade efter henne, för jag brukar inte ringa dom så ofta).
    Jag behövde fråga henne först, för vi behövde hennes hjälp för att få båda makens bröder på plats så vi kunde fråga dom.
    Så vi kom överens om att hon skulle bjuda ner oss allihop på lite grillning nästa gång vi åkte upp till Älvdalen och hälsade på.
    Och sen fick hon hitta på någon anledning till sin sambo om varför jag ringde Flört 

    På middagen frågade vi bröderna om dom ville vara makens marskalker, eller rättare sagt riddare (medeltidstema) och avslöjade då att svägerskan vetat om detta i ca 1 månad redan Flört 

  • Äldre 13 Oct 22:21
    #13

    Vi skulle ha min bästa vännina o hennes familj på lunch, 
    vi smsade om tid och hon skrev att hon ville berätta något.
    Jag frågade direkt om hon var gravid vilket hon var.
    Smsade tillbaka om vi hade något att säga också.

    När de kom pratade vi om hennes graviditet och  vår kommande Kretaresa.

    Å sen tyckte jag hon skulle kolla på den där lappen i fönstret... (Vår planering, där det stod hennes namn- tärna?). 
    Å hon började planera typ direkt.
     =) 


  • Sebast­iána
    Äldre 18 Nov 13:16
    #14

    Jag sa bara "vill du vara min tärna?"

Svar på tråden Hur frågade ni er tärna?