• sirifredde

Hur gör ni eran mysfredag

Hur firar ni att det är helg fo fira att veckan är slut? tänder ni ljus äter o dricker gott eller går ni ut på puben? Blir lite nyfiken=) I dag så lagar min m2b maten hemmagjorda hamburgare med tillbehör=) Sen myser vi framför tvn =)

• Svar på tråden Hur gör ni eran mysfredag
  • izredam

Idag blir inte så mysig, sambon är iväg på säsongens sista fotbollsmatch med sina tjejer :P När han kommer hem (vid 21 typ) så kastar vi oss in i bilen med katt och grejer för att åka ner till våra föräldrar och hälsa på över helgen.

Men en helt vanlig fredag brukar spenderas med god mat, ett glas vin, ev. lite efterrätt och en bra film framför tv:n. Mat är ett av mina största intressen och film är ett av våra största gemensamma intressen så vi trivs med det :) Går det något bra på bio går vi gärna ut och äter och går på bio, men så länge vi är studenter lägger vi ju upp veckorna lite som vi känner - så helgen kan lika gärna bli tisdag och onsdag, det beror lite på hur vi känner :)

• TheD

Maken jobbar 6 dagar i veckan, morgontidningen ska tryckas och köras ut ;)) vilket jag ockås har jobbat med så då fanns/finns det inget som heter mysfredag utan endast lördagsmys.

• Tooie

Haha just ikväll så skruvar vi ihop våra nya sängar... Som vi har köpt.. Dricker ett glas vin till och äter focaccia på golvet.. Sen blir det nog lite mys i nya sängen när allt är klart ;) hihihi!

• CoG

Det brukar vara chips för dottern och en fredagsfilm.
    Ikväll såg alla fyra på Tintin...eller...sonen traskaderunt och dela ut bilar och andra leksaker och dolade omkring medan vi tittade så gott det gick :)

Snart ska ungarna isäng, efter det ramlar vi ihop i soffan sambon och jag :)

• Kjell Präst

Sitter med familjen framför TV:n. Ikväll blir det läsk, chips och "Hitta Nemo"

• daniiel

En vanlig fredag är jag och dottern lediga. Vi brukar förbereda och/eller börja med maten lite smått innan maken kommer hem. Han är hemma vid 16.30 och då ser vi en familjefilm medan vi äter middag i soffan framför tvn. Ibland har vi lite chips och/eller grönsaker och dipp. Efter det åker maken iväg på gymmet medan jag läser för och nattar lillan. När maken sedan kommer hem, så brukar jag och han se en film eller serier och sedan lägger vi oss.

Idag blev det dock lite annars, för maken åkte inte iväg på gymmet. Han fyller år imorgon, då ska vi ha en liten fest föra våra vänner och dottern ska sova hos sin mormor och morfar, så vi har haft kalas bara vi tre ikväll :)

• Aniara4

Själv hade jag väl fredagsmys med kollegorna på jobbet (inte för att vi hinner umgås särskilt mycket), kom hem alldeles nyss. Maken är bortrest över helgen så jag... går väl och lägger mig.

Svar på tråden Hur gör ni eran mysfredag