• Läckö

    Hennes stress och krav gör mig galen - fundera på att blåsa av

    Hennes  höga krav och stress håller på att göra mig galen.....

    Stressen kommer av att hon skall ner varje detaj och styra hela dagen.

    Nu börjar de företag (Hotell - blommor - mat etx mm)  vi skall samarbeta med tappa sugen.

    Själv har jag mycket större tillit till andras förmåga och vilja att lösa sin uppgift om man ger dem
    en bild av vad man önskar och vad man kan spendera.

    Det kan inte hon - hon skall styra och dubbelkontrollera och ner i varje detalj.

    Jag ser mer till helheten och att fokus skall vara på aatt njuta och koppla av.

    Tänker att väljer man rätt personer och leverantörer får man lita på att de vill och kan göra ett bra jobb
    Och skulle något inte bli perfekt så skit samma

    Det är helheten som gäller.

    Börjar fundera på om jag skall dra mig ur

    HJÄLP

  • Svar på tråden Hennes stress och krav gör mig galen - fundera på att blåsa av
  • MH2014

    Om du skulle få välja helt själv, utan respekt för hennes val - HUR skulle du vilja att bröllopet ser ut? Lyssnar hon till dina önskemål och tankar?


    Verkar som det kan vara dags att få henne att ta ett kliv bakåt och bli uppmärksammad om hur hennes beteende påverkar dig, henne, er och samarbetspartner. Så ni kan komma in på "rätt" spår igen.


    Är det långt kvar till det tänkta datumet? Tänkte om det är "Åh, jag ska gifta mig-stress" som kan uppstå när man precis ska börja till att planera?.. Har flera bekanta fruar som hamnat i det :) Allt ska göras på en gång, fast man egentligen har god tid på sig!


    Lycka Till!

  • CoolJen

    För att ni ska kunna njuta och slappna av på bröllopsdagen så behövs noggran planering.

    Om inte du vill vara delaktig i detta, kan inte hon få planera själv och du bara godkänna?

  • Aniara4

    Bara så att vi samlar allt i samma tråd...

    Din tillkommande vill alltså att ni ska ha frackbröllop:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m4232393.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-68/m4232971.html

    och vill bjuda sina ex och kk:ar
    www.brollopstorget.se/Forum-7-98/m4232778.html

    (och dessutom funderar du på psalmer
    www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m4232963.html)

    och du verkar inte alls vara glad över planerna, men kan inte prata med henne utan söker stöd här. Jag undrar också om det är rätt läge att gifta er när ni vill så olika saker och inte verkar kunna samarbeta och enas om hur ni ska planera själva bröllopet.

    Är det bara när det gäller bröllopsplanerandet du känner dig överkörd eller är det genomgående i er relation?

  • PiaB

    Tack Aniara4! Jag har tänkt detsamma...


     


    Det verkar som du TS, med tanke på innehållet i dina trådar skulle föreslå din blivande fru parterapi innan ni går vidare. Och nu är jag seriös, jag menar allvar. Om ett par har sååå olika åsikter som ni verkar ha kanske det är dags (för länge sedan) att sätta sig ned och prata om saker och ting.


     


    Jag kan ha fel, jag känner ju inte er personligen utan har bara läst dina trådar.


     


    Lycka till och hoppas ni kan prata och lyssna på varandra.


  • Alyllyra
    Aniara4 skrev 2012-10-12 09:22:20 följande:
    Bara så att vi samlar allt i samma tråd...
  • Chicita
    Aniara4 skrev 2012-10-12 09:22:20 följande:
    Bara så att vi samlar allt i samma tråd...
    Ja det börjar bli lite att hålla reda på Flört
    Fick du med den där tråden med Audry Hepburn-klänningen (eller vem det var, jag kollade inte så noga)

    Jag har inte riktigt förstått om du vill ha frackbröllop eller inte heller, Först ber du om hjälp för att du är rädd för att folk inte vill komma, sen verkar du tycka att alla som inte skulle gå är elaka egoister för att det är väl klart att alla vill komma?
    Aningen förvirrande måste jag säga. Red gärna ut begreppen Glad
     
  • daniiel

    Det fanns/finns en tråd om en gammal och ärvd vigselring också, tror inte den heller är medtagen här. TS har varit väldigt aktiv senaste dygnet, drygt. Jag håller dock med Chicita, jag har inte riktigt hängt med.


  • PiaB

    Det såg ut som att h*n var borta redan i går kväll, men i morse fanns h*n igen för en stund. Kan man göra sig "osökbar"? inte för att jag vill det, utan undrar...


  • Alyllyra

    Troll eller inte, man får ju medge att Läckö onekligen har gett upphov till en del intressanta diskussioner här på BT (denna diskussion inräknad )  

  • Aniara4

    Läckö verkar vara "klickbar" ibland och ibland inte, vet inte vad det beror på. Profilen är i alla fall alltid dold.

    Jag tycker inte man ska vara så snabb med att ropa troll, det kan ju också vara en genuint frustrerad person som inte är så haj på sociala medier.

  • Burre
    Alyllyra skrev 2012-10-12 10:30:50 följande:
    Troll eller inte, man får ju medge att Läckö onekligen har gett upphov till en del intressanta diskussioner här på BT (denna diskussion inräknad )  
    Helt klart! Tur för oss de ;) hahahaha annars har vi ju inget att prata om ?! *skrattar*
  • Fremm
    Aniara4 skrev 2012-10-12 09:22:20 följande:
    Bara så att vi samlar allt i samma tråd...

    Din tillkommande vill alltså att ni ska ha frackbröllop:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m4232393.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-68/m4232971.htm...

    och vill bjuda sina ex och kk:ar
    www.brollopstorget.se/Forum-7-98/m4232778.htm...

    (och dessutom funderar du på psalmer
    www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m4232963.htm...)

    och du verkar inte alls vara glad över planerna, men kan inte prata med henne utan söker stöd här. Jag undrar också om det är rätt läge att gifta er när ni vill så olika saker och inte verkar kunna samarbeta och enas om hur ni ska planera själva bröllopet.

    Är det bara när det gäller bröllopsplanerandet du känner dig överkörd eller är det genomgående i er relation?
    Du slår huvudet på spiken! :) Väldigt märkliga trådar från Läckö har uppkommit på sistone, är ens hans brud här inne och skriver oxå?
  • Annamolly
    Fremm skrev 2012-10-12 13:27:59 följande:
    Du slår huvudet på spiken! :) Väldigt märkliga trådar från Läckö har uppkommit på sistone, är ens hans brud här inne och skriver oxå?
    I sa fall kan hon ju lasa denna traden och fa lite koll pa hur han tanker. ;)
  • TheD

    Har funderat ett bra tag om denna person har rollen "troll"... För inget känns normalt.

  • Sofiiiz

    Kanske är läge till ett bra snack dem emellan. Är väl  ingen större mening att gifta sig om man inte kan kommunicera med varandra.

Svar på tråden Hennes stress och krav gör mig galen - fundera på att blåsa av