• ungbrud 20121215

Vigselprogram

Hej.
    Jag behöver hjälp med att utforma vigselprogrammen. vet inte vad jag ska/behöver skriva i dom.

hur ser era program ut och vilket infortmation är måste?!

• Svar på tråden Vigselprogram
  • Chicita

Det är inget måste över huvud taget med vigselprogrammen.

Vi hade inga och det gick bra ändå Glad 

Vi hade festprogram för middagen sen för vi ville presentera menyn och ge folk något att pyssla med och även samtala om ifall dom skulle få slut på samtalsämnen 

• tinaalpfält

Vigselprogram är inget man behöver ha! Vi hade ett mycket enkelt worddokument som klistrades upp på lite kartong. Infon vi hade var vilken musik som spelades, och eventuellt av vilka. Det stod vad dikten som lästes hette och vilka som läste den samt vad vigselförrättaren hette. Lite som en dagordning, vi skrev ut när vigselakten skulle vara så att folk kunde vara berädda med kameran.  

• ungbrud 20121215
    tinaalpfält skrev 2012-10-10 19:19:26 följande:
    Vigselprogram är inget man behöver ha! Vi hade ett mycket enkelt worddokument som klistrades upp på lite kartong. Infon vi hade var vilken musik som spelades, och eventuellt av vilka. Det stod vad dikten som lästes hette och vilka som läste den samt vad vigselförrättaren hette. Lite som en dagordning, vi skrev ut när vigselakten skulle vara så att folk kunde vara berädda med kameran.  
    Okej! Då är jag inne på lite samma spår fast våra klistras på tapet=)
    Tack för hjälpen, nu slipper jag känna mig så stressad=)
  • ungbrud 20121215
    Chicita skrev 2012-10-10 19:14:25 följande:
    Det är inget måste över huvud taget med vigselprogrammen.

Vi hade inga och det gick bra ändå Glad 

Vi hade festprogram för middagen sen för vi ville presentera menyn och ge folk något att pyssla med och även samtala om ifall dom skulle få slut på samtalsämnen 
    Okej, tack! då vet jag att de är okej att skita i de ifall jag inte skulle orka:P
  • Chicita
    ungbrud 20121215 skrev 2012-10-10 19:27:07 följande:
    Okej, tack! då vet jag att de är okej att skita i de ifall jag inte skulle orka:P
    Det är helt ok Glad
    Tror till och med att vigselordningen står i psalmboken om någon inte vet hur en vigsel går till.

Det enda jag skulle kunnat tänka mig ha på vigselprogrammet är väl namn på solisten (makens bror)  och namn på prästen...
    Så det kändes inte så viktigt att få med det.
    Psalmerna finns ju i psalmboken och det står på tavlorna i kyrkan vilka man ska sjunga och annars berättar ju prästen allt som händer liksom... 
  • javas

Vad skönt o höra att andra inte gjort vigselprogram.
    Jag har suttit och känt mig stressad av det =)
    Har precis gjort klart festprogram och känner inte för att börja om =)
    Så då skippar jag det. Det enda positiva vore väl att man kan skippa psalmböckerna och jag slipper oroa mig när mina barn ska bläddra i dom där supertunna sidorna =)

• tinaalpfält

Vi gifte oss inte kyrkligt så vi hade ingen psalmbok att falla tillbaka på. Det var en av orsakerna till att vi valde att göra såna. Men jämför man tiden vi la ner på dem och tiden va la ner på festprogrammen är det grymt stor skillnad. Vigselprogrammet svängde jag ihop i word på 20 min under en tågresa och sen skulle de bara printas och klistras. 

• javas
    tinaalpfält skrev 2012-10-10 20:47:17 följande:
    Vi gifte oss inte kyrkligt så vi hade ingen psalmbok att falla tillbaka på. Det var en av orsakerna till att vi valde att göra såna. Men jämför man tiden vi la ner på dem och tiden va la ner på festprogrammen är det grymt stor skillnad. Vigselprogrammet svängde jag ihop i word på 20 min under en tågresa och sen skulle de bara printas och klistras. 
    Printa ut o klistra på kartong? Hur menar du då?
    Jag tänker ett A4 som man viker på mitten bara?
  • tinaalpfält

Jag skar ut en kartongbit som var ca 1 cm större på varje sida än den biten med text som skars ut från ett worddokument, Jag kan lägga upp en bild. 

• ungbrud 20121215
    tinaalpfält skrev 2012-10-10 23:15:07 följande:
    Jag skar ut en kartongbit som var ca 1 cm större på varje sida än den biten med text som skars ut från ett worddokument, Jag kan lägga upp en bild. 

Dom va jätte fina=)
    jag har tänkt mig nått liknande fast andra färger=)
  • ungbrud 20121215
    javas skrev 2012-10-10 20:17:36 följande:
    Vad skönt o höra att andra inte gjort vigselprogram.
    Jag har suttit och känt mig stressad av det =)
    Har precis gjort klart festprogram och känner inte för att börja om =)
    Så då skippar jag det. Det enda positiva vore väl att man kan skippa psalmböckerna och jag slipper oroa mig när mina barn ska bläddra i dom där supertunna sidorna =)
    ja, jag känner de samma!
Svar på tråden Vigselprogram