Vigselprogram
Hej.
Jag behöver hjälp med att utforma vigselprogrammen. vet inte vad jag ska/behöver skriva i dom.
hur ser era program ut och vilket infortmation är måste?!
Hej.
Jag behöver hjälp med att utforma vigselprogrammen. vet inte vad jag ska/behöver skriva i dom.
hur ser era program ut och vilket infortmation är måste?!
Det är inget måste över huvud taget med vigselprogrammen.
Vi hade inga och det gick bra ändå
Vi hade festprogram för middagen sen för vi ville presentera menyn och ge folk något att pyssla med och även samtala om ifall dom skulle få slut på samtalsämnen
Vigselprogram är inget man behöver ha! Vi hade ett mycket enkelt worddokument som klistrades upp på lite kartong. Infon vi hade var vilken musik som spelades, och eventuellt av vilka. Det stod vad dikten som lästes hette och vilka som läste den samt vad vigselförrättaren hette. Lite som en dagordning, vi skrev ut när vigselakten skulle vara så att folk kunde vara berädda med kameran.
Vad skönt o höra att andra inte gjort vigselprogram.
Jag har suttit och känt mig stressad av det =)
Har precis gjort klart festprogram och känner inte för att börja om =)
Så då skippar jag det. Det enda positiva vore väl att man kan skippa psalmböckerna och jag slipper oroa mig när mina barn ska bläddra i dom där supertunna sidorna =)
Vi gifte oss inte kyrkligt så vi hade ingen psalmbok att falla tillbaka på. Det var en av orsakerna till att vi valde att göra såna. Men jämför man tiden vi la ner på dem och tiden va la ner på festprogrammen är det grymt stor skillnad. Vigselprogrammet svängde jag ihop i word på 20 min under en tågresa och sen skulle de bara printas och klistras.
Jag skar ut en kartongbit som var ca 1 cm större på varje sida än den biten med text som skars ut från ett worddokument, Jag kan lägga upp en bild.