• Forumvärd

Vilket av dessa smycken skulle du välja till din brudklänning?

Vilken typ av halsband och smycken föredrar du?
    Vilket halsband skulle du kunna tänka dig att använda till din brudklänning?
    Finns det kanske t.om flera alternativ eller är det så att du inte gillar något?

Rösta och berätta i tråden!
    1 längst till vänster och 4 längst till höger
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket av dessa smycken skulle du välja till din brudklänning?
  • Nikkita

Jag tycker att alla halsbanden är fina på olika sätt (valde alt. 5), men inget av dem skulle passa till min klänning. 
    Hade en halterneckmodell & valde därför att inte bära halsband alls! Jag hade dessutom lite strass på klänningen (under bysten) så valde enkla smycken. 
    Hade bara ett par örhängen, lite bling i håret & mina ringar Solig 

Såhär såg det ut 

• 1700tal
    Nikkita skrev 2012-10-06 11:10:52 följande:
    Jag tycker att alla halsbanden är fina på olika sätt (valde alt. 5), men inget av dem skulle passa till min klänning.
    Hade en halterneckmodell & valde därför att inte bära halsband alls!
    Bra tänkt tycker jag, din fina klänning är ju ett smycke i sig!
  • Nikkita
    1700tal skrev 2012-10-06 18:58:11 följande:
    Bra tänkt tycker jag, din fina klänning är ju ett smycke i sig!
    Tack så mycket & detsamma till dig, passade bra med ditt enkla som bara glimmar till utan att synas för mycket Solig Valde mellan  helt utan & en enkel kedja med liten berlock som du. Skavde dock lite under bandet så det var ett lätt val Flört
  • Lady Antebellum

För mig blev det ingen av alternativen, bara för att jag valt att inte ha halsband utan bara örhängen, men jag tycker att de som publicerat bilder här är jättefina i halsband. Känns som om ni verkligen valt halsband som speglar er personlighet!

• Emsie

Jag valde inget av alternativen. Jag tycker pärlor kan vara jätte vackra men men jag tycker att bild ett såg lite tråkig ut även om den var klart bäst här, örhängena i bild två var fina också, svävande pärlor tycker jag ser lite plastigt ut och jag tycker verkligen inte om strass som i trean och den sista var helt enkelt inte alls min stil heller.

• andreaojag

Jag älskar pärlor och röstar på bild 1, dock utan blommor i håret!   Flört ..kommer att ha detta halsband  till bröllopet men med accentpärlor.Glad

• MoN

jag valde 6:an för jag personligen gillar inte såna halsband alls. själv så kommer jag att använda ett enkelt halsbans dom jag fick av min mamma som i sin tur fick det när hon konfermerades av hennes mormor!
    fick det när min dotter döptes och hon har aldrig använt det så det har bara legat i en ask sen hon fick det.

oj vad stor bilden blev Skäms

• Sjörå

Jag valde pärlorna eftersom det är vad jag själv kommer att bära när jag gifter mig nästa sommar. Jag har fått min mammas pärlhalsband som kommer att kortas av för att passa mig.

• Sofiiiz

Tyckte 4an var fin, men ska inte ha något halsband på mitt bröllop. Utan har köpt ett par örhängen med en pärla och en snöflinga på. (vinterbröllop)

• married observer

Inga av smyckena var i min smak. Det som kommer närmast är på bild 1. Halsbandet är för långt men det är ändå en smakfull kombination. Sparsmakat och elegant. De andra smyckena tycker jag ser billiga (plastiga) ut, och väldigt mainstream. De säger ingenting om hur bäraren är.

• married observer

Här är den enda bilden jag har på min dator där man kan skymta detaljerna i min "look" på min bröllopsdag. Jag hade inget halsband pga klänningens utformning (ett axelband och påsydd dekoration precis där axelbandet fäster). Jag hade ett par ganska stora blingiga örhängen från Dyrberg/Kern och i håret ett smalt strassband som knöts i nacken. Till det en enkel enlagers golvlång slöja med små strasstenar utspridda. På ena armen hade jag ett smalt armband som egentligen inte matchade övriga smycken men som jag ville ha eftersom jag fått det av min nu avlidne morfar och det hade tillhört min mormor som dog när mamma var liten. Jag hade också en guldring på mig som kommer från min pappas släkt.

• Drömbröllop12

Jag var helt inställd på pärlor men sen kom jag på att jag tyckte det var tantigt. Eftersom min sidendröm till klänning var väldigt elegant och stilren vågade jag mig på swarotski och det är inget jag ångrar. Glittrade som en hollywoodstar runt halsen

(Solglasögon på för att vänja in ljuset inför fotograferingen, ville ju inte att allt smink skulle hamna en våning ner ;), i bakgrunden pirrig brudgum arrangerar med det sista ..

Svar på tråden Vilket av dessa smycken skulle du välja till din brudklänning?