• Lycka03

Hjälp!

En vecka kvar till bröllopet och jag fick plötsligt en lite känsla av panik. Börjar oroa mig för att jag inte ska orka ha min stora bröllopsklänning på mig hela kvällen. Är helt ovan vid långklänning och min har underkjolar och allt och väger lite. Absolut inte den största som finns men för mig är den maffig Den är ganska tajt och sitter åt. Är väl rädd att jag inte ska kunna andas eller kunna släppa loss och roa mig.

Snälla berätta hur ni gjort. Hur ni upplevt det?
    Vet att det inte är helt ovanligt att man byter klänning. Men var ska jag hitta en vacker klänning (att kunna byta till) nu? Kan inte kosta en förmögenhet heller...

Är det bara nerver som spökar eller vad? Glad

• Svar på tråden Hjälp!
  • daniiel

Jag valde att byta. Jag hade inte bestämt mig helt hundra innan, men mina föräldrar hade tagit med en kortare brudklänning till vårt hotellrum. Vi hade middagen på samma hotell. Efter förrätten smet jag upp och bytte om. Det var skönt att få komma ur den tunga och varma brudklänningen. Jag kunde enklare dansa, gå på toa och jag fick dessutom chansen att ha två fina klänningar på min bröllopsdag :)

Om du är orolig för hur du ska vilja göra, så kanske du kan försöka hitta en enklare klänning att ta med på bröllopsdagen. Då har du åtminstone ett alternativ om du skulle känna för att byta om. Jag säger inte att du absolut kommer vilja det, men om du står där under bröllopsfesten och känner dig, känner att klänningen är för mkt och du inte kan släppa loss osv, så kommer du nog inte ha speciellt kul och kunna slappna av. Då kan det vara bra att ha ett alternativ, bara uti fall att..

Sedan är då frågan vad du har för krav på en klänning som du eventuellt ska byta om till. Ska det vara en riktig brudklänning fast enklare/kortare? En vanlig klänning, men vit? Eller en färgad, mönstrad?

• Lycka03
    daniiel skrev 2012-09-29 23:59:21 följande:
    Jag valde att byta. Jag hade inte bestämt mig helt hundra innan, men mina föräldrar hade tagit med en kortare brudklänning till vårt hotellrum. Vi hade middagen på samma hotell. Efter förrätten smet jag upp och bytte om. Det var skönt att få komma ur den tunga och varma brudklänningen. Jag kunde enklare dansa, gå på toa och jag fick dessutom chansen att ha två fina klänningar på min bröllopsdag :)

Om du är orolig för hur du ska vilja göra, så kanske du kan försöka hitta en enklare klänning att ta med på bröllopsdagen. Då har du åtminstone ett alternativ om du skulle känna för att byta om. Jag säger inte att du absolut kommer vilja det, men om du står där under bröllopsfesten och känner dig, känner att klänningen är för mkt och du inte kan släppa loss osv, så kommer du nog inte ha speciellt kul och kunna slappna av. Då kan det vara bra att ha ett alternativ, bara uti fall att..

Sedan är då frågan vad du har för krav på en klänning som du eventuellt ska byta om till. Ska det vara en riktig brudklänning fast enklare/kortare? En vanlig klänning, men vit? Eller en färgad, mönstrad?
    Ja jag funderar starkt på att fixa en som jag kan ha med i reserv.
    Med tanke på att det är så kort om tid tänker jag en kort festklänning. Gärna vit.
  • daniiel
    Lycka03 skrev 2012-09-30 00:06:51 följande:
    Ja jag funderar starkt på att fixa en som jag kan ha med i reserv.
    Med tanke på att det är så kort om tid tänker jag en kort festklänning. Gärna vit.
    Ja, och blir det så att du inte vill byta om.. ja, må så vara. Det är ju värre att vilja byta om och vara utan tänker jag. Tyvärr är det väl höstkollektioner i de flesta butiker och då kan det kanske vara svårt att hitta något i vitt. Det är ju lite osäkert att beställa också, för det måste ju hinna fram i tid :) Du kanske skulle ta en sväng i butiker i början av veckan?

HM hade några
    www.hm.com/se/product/05051
    www.hm.com/se/product/04200
    www.hm.com/se/product/03048

Även Vero Moda
    www.veromoda.se/vero-moda/dresses/ARONS/LSHORTDRESS-NFSI/10090469,sv_SE,pd.html&forceScope=
    www.veromoda.se/vero-moda/dresses/BERNADETTELACESSDRESS/10084794,sv_SE,pd.html&forceScope=
    www.veromoda.se/vero-moda/dresses/JOSSES/LDRESSREP/10086488,sv_SE,pd.html&forceScope=
    www.veromoda.se/vero-moda/dresses/KAROLINELACESLDRESSNFS/10086783,sv_SE,pd.html&forceScope=
    www.veromoda.se/vero-moda/dresses/FRIGGS/LDRESSP1/10084510,sv_SE,pd.html&forceScope=
    www.veromoda.se/vero-moda/dresses/PASSIONS/LSHORTDRESSMIXDOT/10084988,sv_SE,pd.html&forceScope=
    www.veromoda.se/vero-moda/dresses/THERUMS/LSHORTDRESS/10080527,sv_SE,pd.html&forceScope=
    www.veromoda.se/vero-moda/dresses/PERIGNONCORSAGEMINIDRESS/10077172,sv_SE,pd.html&forceScope=
Svar på tråden Hjälp!