• teddy

Bröllopsmingel! Vi som ska ha det... :)

Det måste väl finnas en del brudpar som tänker ha bröllopsmingel? Eller?
    Vi har tänkt det i alla fal! :)

Har ni??
    Hur gör ni i så fall? Va tänker ni? Hur ska ni göra? Vad ska ni bjuda på? Osv...

Kan vi inte dela med oss lite... :)

Kram! 

• Svar på tråden Bröllopsmingel! Vi som ska ha det... :)
  • sommar2014

Vad menas med bröllopsmingel? Att ni i stället för en traditionell sittande middag ska ha mingel efter vigseln?

• teddy

Nja nästan... för vår del innebär det att vi efter vigseln ska ha mingel med alla gästerna och att det sedan blir bröllopsfest! 
    Vi kommer bjuda in fler till minglet än till själva festen, då vi inte har varken råd eller plats till att bjuda alla till festen. Därför tycker vi att mingel efter vigseln är en bra idé! :) 

Men det vore kul att veta om fler tänker på samma sätt... :) 

• knackamackadam

Jag har varit med på två olika efter-kyrkan-mingel. På det ena, mitt i sommaren, bjöds det på chookladhjärtan och bubbel. På det andra var det glögg och pepparkakor ( nyårsafton tror jag det var). Vi funderar på lite bubbel och choklad, vindruvor, jordgubbar eller liknande. Det blir liksom inget särskilt utan bara ett lite extra långt mingel med de som i övrigt bara kommer att vara med i kyrkan.

• teddy
    knackamackadam skrev 2012-09-28 18:50:07 följande:
    Jag har varit med på två olika efter-kyrkan-mingel. På det ena, mitt i sommaren, bjöds det på chookladhjärtan och bubbel. På det andra var det glögg och pepparkakor ( nyårsafton tror jag det var). Vi funderar på lite bubbel och choklad, vindruvor, jordgubbar eller liknande. Det blir liksom inget särskilt utan bara ett lite extra långt mingel med de som i övrigt bara kommer att vara med i kyrkan.
    Ja precis, för de som bara kommer va me i kyrkan! :)
    Glögg o pepparkaks-idén va ju kul! 
  • daniiel

Vi hade inget sånt mingel, men jag tycker det låter som en trevlig idé om man har tid och råd med det :) Det behöver ju som sagt inte vara mer avancerat än vad man gör det till. Vill man slå på stort kan man ju ha lite snittar och bjuda på tex kaffe och tårta. Annars räcker det ju gott och väl med lite dryck, snacks och frukt. Så länge det finns alkoholfria alternativ också ;P

• teddy

Ja, alkoholfritt kommer vi ha genomgående :) Folk ska ju köra hem från kyrkan sen ;)

Jag blev sjukt nellad på glöggidén, även om vi tänkt nåt helt annat innan...  

• tesse208

Vi ska också tänkt ha mingel efter vigseln, just för att hålla kostnaden nere och för att barnen ska få vara med på något mer än bara vigsel..bröllopsfesten ska nämligen vara barnfri... Vi hade däremot tänkt bjuda på varmkorv och någon form av kolsyrat... Sedan blir det bröllopsfest senare med några få utvalda hemma hos oss.

• LyckligaBruden

Vi kommer nog ha nån form av mingel innan. Vi gifter oss kl 15 och är väl tillbaka vid senast 17 och det tycker jag är lite tidigt att äta middag så min tanke är att ha mingel med något att dricka och lite apertifer vilket passar bra då vi kommer ha buffé och alltså ingen förrätt. Plus att man hinner prata med alla innan och folk som inte känner varandra får en chans att hälsa på varandra =)

• teddy

....Nu funderar vi starkt på idén med glögg o pepparkakor! ...gifter oss dagen innan första advent :)

Finns de nån som har tips på hur man lättast, smidigast o snabbast värmer upp och håller glöggen varm??

• knackamackadam

Termosar måste väl vara det enklaste! Trevligt med glögg och pepparkakor, särskilt där vid första advent för då har man inte hunnit föräta sig;)

• LyckligaBruden
    teddy skrev 2012-09-30 18:15:48 följande:
    ....Nu funderar vi starkt på idén med glögg o pepparkakor! ...gifter oss dagen innan första advent :)

Finns de nån som har tips på hur man lättast, smidigast o snabbast värmer upp och håller glöggen varm??
    Det finns ju glöggrytor =) fast de är kanske lite för små beroende på hur mycket glögg som behövs.
  • teddy
    LyckligaBruden skrev 2012-10-01 20:51:45 följande:
    Det finns ju glöggrytor =) fast de är kanske lite för små beroende på hur mycket glögg som behövs.
    Ja, jo... men de e nog för små som du skriver... behöver mycket glögg! ;)
  • jennyckbengtsson

Jag var på ett bröllop förra året. Då hade vi mingel efter vigseln med tårta och kaffe (eftermiddag) och sedan lite senare på kvällen blev det fest för lite färre människor. Tyckte det var trevligt med bröllopstårta som då alla fick vara med på. SEn kör man endast efterrätt på middagen vilket ofta ändå räcker... 

• tinaalpfält

Vi kommer att ha mingelk efter vigseln innan middagen. Eftersom att de flesta kommer att köra ganska långt för att ta sig dit kommer de säkert vara lite hungriga efter vigseln (börjar kl 15:30). Vi bjuder då på lite snittar och champagne och minglar ett tag innan vi går bort mot middagslokalen. 

Svar på tråden Bröllopsmingel! Vi som ska ha det... :)