• Fremm

Vad för saker ska/har ni köpt till bröllopet från IKEA?

Ska till Ikea i Kalmar i helgen då vi ska till Öland, är inte så ofta på Ikea eftersom det är en bit att åka så jag tänkte fråga om ni kan tipsa på saker som ni har köpt eller ska köpa på Ikea som är till bröllopet?

Vi ska kika på stora vinglas, ramar på fot, ljuslyktor, knoppalakan... men mera?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Vad för saker ska/har ni köpt till bröllopet från IKEA?
  • Tilda93

Vi har köpt
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90152094/
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90128607/
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50015122/ och har fått låna en hel del..
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40214283/
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50097995/
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00142740/
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00100467/

fått låna www.ikea.com/se/sv/catalog/products/36418000/
    och andra vasar(?) som tyvärr inte finns på IKEA längre..

och så har vi säkert köpt något mer.. men vad.. haha

• maxmamma

halloj

en fråga bara ni som sett IKEAS sortiment av varor, är det nån som vet om de har typ stora askar - presentaskar med lock som man skulle kunna göra fina med fin "tapet" o dekorations blommor??

har tyvärr en rejäl bit att åka om jag ska till ikea men tänkte om det fanns så man kanske kunde handla via nätet om det finns sån tjänst att tillgå hos IKEA.

hoppas någon har svar  

• daniiel
    maxmamma skrev 2012-09-29 22:50:29 följande:
    halloj

en fråga bara ni som sett IKEAS sortiment av varor, är det nån som vet om de har typ stora askar - presentaskar med lock som man skulle kunna göra fina med fin "tapet" o dekorations blommor??

har tyvärr en rejäl bit att åka om jag ska till ikea men tänkte om det fanns så man kanske kunde handla via nätet om det finns sån tjänst att tillgå hos IKEA.

hoppas någon har svar  
    Här har dom lite olika lådor www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/living_room/10550/ vet inte riktigt vad du menar att du är ute efter.

Vissa saker på Ikea kan man köpa via nätet och få hem, dock inte alls. Det tillkommer ju en fraktavgift då också, så jag tror egentligen att det bär sig att shoppa småsaker (tex presentaskar) i andra butiker i sin egen stad.
  • maxmamma

daniiel, jo det fanns en hel del lådor/askar där som jag var intresserad av men som du säger så kanske det blir krångligt med frakten.

tyvärr bor jag i en liten skithåla/by  där det är dryga 2,5mil in till samhället där det finns de vanliga matvaruaffärerna ngra bensinstationer o nån pizza hak eller  så, en bokhandel men mer är det inte.

ska jag iväg till nån riktig stad så har jag verkligen flera mil att åka o det är ju nästan lika dyrt som att beställa på nätet tyvärr, så för mig är det hugget som stucket hur jag gör.

men tack för länken, ska kolla iaf hur det funkar med att beställa hem via nätet för det börjar bli dags att göra klart det mesta inför den stora dagen. 

• daniiel
    maxmamma skrev 2012-09-29 23:55:18 följande:
    daniiel, jo det fanns en hel del lådor/askar där som jag var intresserad av men som du säger så kanske det blir krångligt med frakten.
    Ahaa okej, då förstår jag. Du har inte kikat på tex ebay eller liknande då? :)

Äh, bara du hittar något du gillar och som är i din prisklass, så spelar det ju ingen roll vart du köpt det. Ikea, ebay, annan affär.. :)
  • maxmamma

daniiel.

ebay var ju en kanonbra ide, tja prisklassen var inte så noga, men hade gärna gjort dem själv i utseendet för jag gillar att pyssla  

tack för tipsen 

• Fremm

Åh va kul att ni fyller på med tips... vi va på Ikea i lördags och hittade en hel del...

Köpte på oss tolsbyramarna, ramen ung drill till photoboothet, de fina vattenflaskorna vi ska ha ståendes på borden, några burkar som ska va till godisbordet, ljuslyktorna glimma, värmeljus, blockljus, knoppalakan, några andra vackra skålar från tipsen här ovan... och säkert en hel del mer som jag inte kommer på just nu men stort tack för alla tips och jag lär nog komma till Ikea någon mer gång innan bröllopet så jag följer med i tråden i fall fler bra tips dyker upp! :)

Behöver få tag i bra och billiga ljusslinogr "draperier", förr har ju Ikea sålt ut sånna för typ 5 spänn styck men just nu finns det ju inga... förhoppningsvis kommer det in lagom till jul... vi behöver ju ett gäng så det vore ju bra om de var prisvärda! :)

• Tilda93
    Fremm skrev 2012-09-30 22:11:03 följande:
    Åh va kul att ni fyller på med tips... vi va på Ikea i lördags och hittade en hel del...

Köpte på oss tolsbyramarna, ramen ung drill till photoboothet, de fina vattenflaskorna vi ska ha ståendes på borden, några burkar som ska va till godisbordet, ljuslyktorna glimma, värmeljus, blockljus, knoppalakan, några andra vackra skålar från tipsen här ovan... och säkert en hel del mer som jag inte kommer på just nu men stort tack för alla tips och jag lär nog komma till Ikea någon mer gång innan bröllopet så jag följer med i tråden i fall fler bra tips dyker upp! :)

Behöver få tag i bra och billiga ljusslinogr "draperier", förr har ju Ikea sålt ut sånna för typ 5 spänn styck men just nu finns det ju inga... förhoppningsvis kommer det in lagom till jul... vi behöver ju ett gäng så det vore ju bra om de var prisvärda! :)
    När gifter ni er?, ett tips är att åka till IKEA när julrean är! :)
    Lycka till :D
  • Fremm

Tilda93, på nyårsafton så kanske man hinner dit till julrean i mellandagarna men det är ju nästan lite i senaste laget - får se om jag klarar av att ha sån is i magen ;) Tack! :D

• daniiel
    Fremm skrev 2012-10-01 08:35:12 följande:
    Tilda93, på nyårsafton så kanske man hinner dit till julrean i mellandagarna men det är ju nästan lite i senaste laget - får se om jag klarar av att ha sån is i magen ;) Tack! :D
    På Ikea är det ju så billigt (för det mesta) att man inte behöver rea ;P hihi

Nej, jag är egentligen lite sur på Ikea, för att de håller på att vara så dyra! När man, som jag, har 25mil till närmsta Ikea, så vill man verkligen kunna fynda när man åker dit, men numera är det rätt svårt faktiskt. Det är vissa småsaker bara.
  • andreaojag

Champagneglas, vaser, ljus och tyg

• Tilda93
    daniiel skrev 2012-10-01 12:27:58 följande:
    På Ikea är det ju så billigt (för det mesta) att man inte behöver rea ;P hihi

Nej, jag är egentligen lite sur på Ikea, för att de håller på att vara så dyra! När man, som jag, har 25mil till närmsta Ikea, så vill man verkligen kunna fynda när man åker dit, men numera är det rätt svårt faktiskt. Det är vissa småsaker bara.
    Vilken tur vi har, ca 5 min till IKEA, och jag älskar deras fyndhörna :D
    Joo precis jag förstår precis vad du menar!!
Svar på tråden Vad för saker ska/har ni köpt till bröllopet från IKEA?