• lynn

Brudklänningsbutiker i Göteborg

Hej!!

Har någon vänlig själ tips på vart man kan hitta fina brudklänningar i Göteborg? Det går väl alltid att googla adresser, men jag föredrar att fråga här ifall någon redan har letat i samma område eller hört om någon bra butik!

Tack för hjälpen!!! :)

• Svar på tråden Brudklänningsbutiker i Göteborg
  • Juli2013

Lite sen att svara på den här tråden, sorry! De har många riktiga drömklänningar från pronovias, och det jag gillar med Tonys är att de två killarna som har det verkligen har stil, det mörkar man :) de tar liksom bara in snygga grejer ( fast alla har ju olika smak, förstås :) De har en hel del reaklänningar så har man tur hittar man något där, annars är det ord priser och de ligger ju tyvärr rätt högt, typ mellan 10000-20000. Jag har lite ångest över att min var dyr men min blivande tyckte jag skulle ha det jag kände mig finast i :) och så tänker jag att jag kan sälja den sen. Hur har det gått för dig??

• Hoffsennanen Tottoplex

Har lite frågor Vad är det för priser de olika har ca? Är de i kungsbacka billigare än i göteborg? Och har någon av er köpt klänning hos isabellas ngnstanns ute i skogen vid ulricehamn?

• Grodprinsens brud

Isabellas är en stor lada typ full av klänningar. Jag har inte handlat där själv men ryktet säger att man inte får ta i klänningarna själv men att hon har en hund som får gå omkring bland dem och att hon kan uppfattas som en mycket knepig kvinna. Vad jag har förstått så ak det nog ändå vara ganska prisvärt... http://www.isabella.se/

• ThereseV

Är man ute efter billiga klänningar så kanske Helens brud och bal i kungälv kan vara ett tips. Dom har utförsäljning och säljer allt för 1/3 av priset (tror jag det var). Det fanns inte så mkt sist jag var där, men man kan ju ha tur:) Dom har  tex begagnade/fd. uthyrda (men väldigt fräscha) skor för 100 kr till mannen där. Vi köpte alla hans kläder till typ samma pris som det kostar att hyra:) 

• Hoffsennanen Tottoplex

Tack
    Va inne i Kungsbacka idag och rekade lite och de har priser till max 9500:-!
    De känns bra för då kan man prova allt utan att tänka på priset, i mitt fall i vilket fall!
    Tonys verkar dock lite dyrt... hur är de andra i pris?
    Känns ju skönt att ha lite koll innan man ger sig ut i djungeln! 
    Är det tidsbokning på alla?
    Massa frågor!! 

• ThereseV

Jag har bara varit in till ramonas och remanns och behövde inte boka tid hos någon av dom. Har man inte bokat tid så är det säkert i mån av plats och om dom redan har bokningar så får man kanske vänta eller komma tillbaks. På ramonas testade jag bara utan att titta på priserna, men jag såg någon hylla som det stod rea på så det går nog att fynda. På remanns hade dom billigare klänningar, men jag kollade inte så noga (hon visade mig min drömkläning direkt), men generellt så har jag tyckt att dom flesta fina klänningarna har funnits i dom högre prisklasserna..tyvärr.. Jag fick väldigt bra bemötande på båda ställena så jag kan iaf rekommendera att gå ner och kika lite:) 

• Therese89
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2013-03-07 16:31:55 följande:
    Tack
    Va inne i Kungsbacka idag och rekade lite och de har priser till max 9500:-!
    De känns bra för då kan man prova allt utan att tänka på priset, i mitt fall i vilket fall!
    Tonys verkar dock lite dyrt... hur är de andra i pris?
    Känns ju skönt att ha lite koll innan man ger sig ut i djungeln! 
    Är det tidsbokning på alla?
    Massa frågor!! 
    Jag var också på Svahns idag, och där behövde man inte boka tid (på vardagar i alla fall), det var ingen där när vi kom dit.

Jag har i alla fall hittat min klänning nu :D Köpte den tredje klänningen jag provade :) Jag hade tänkt mig en med spets utan släp, men det blev en glansig med släp istället ;) Men den satt väldigt fint på mig, och när hon satte upp håret i en klämma för att testa lite slöjor kände till och med jag mig fin :)
  • Therese89
    Therese89 skrev 2013-03-07 17:51:48 följande:
    Jag var också på Svahns idag, och där behövde man inte boka tid (på vardagar i alla fall), det var ingen där när vi kom dit.

Jag har i alla fall hittat min klänning nu :D Köpte den tredje klänningen jag provade :) Jag hade tänkt mig en med spets utan släp, men det blev en glansig med släp istället ;) Men den satt väldigt fint på mig, och när hon satte upp håret i en klämma för att testa lite slöjor kände till och med jag mig fin :)
    Haha, ignonera det sista stycket, skrev i fel tråd ;)
  • Hoffsennanen Tottoplex
    ThereseV skrev 2013-03-07 17:16:13 följande:
    Jag har bara varit in till ramonas och remanns och behövde inte boka tid hos någon av dom. Har man inte bokat tid så är det säkert i mån av plats och om dom redan har bokningar så får man kanske vänta eller komma tillbaks. På ramonas testade jag bara utan att titta på priserna, men jag såg någon hylla som det stod rea på så det går nog att fynda. På remanns hade dom billigare klänningar, men jag kollade inte så noga (hon visade mig min drömkläning direkt), men generellt så har jag tyckt att dom flesta fina klänningarna har funnits i dom högre prisklasserna..tyvärr.. Jag fick väldigt bra bemötande på båda ställena så jag kan iaf rekommendera att gå ner och kika lite:) 
    Tack! Då får jag ta mig en titt på båda
    Therese89 skrev 2013-03-07 17:51:48 följande:

Hahah...det reflekterade jag inte över att du gjorde
    Ja de hade en hel del fina kläningar!
    Får väl se om man hittar ngt när man väl ska prova

• Hoffsennanen Tottoplex

Okej...nu har jag äntligen hittat en helg då både tärnor och mor kan följa med och leta klänning!
    Tänkte börja i Kungsbacka kl 10 och sen vidare. Nu lär man ju inte hinna alla men i vilken ordning hade ni tagit i butikerna i Göteborg? Vilka är prio? Så man inte ödslar tid på ngn som kanske inte va så jättebra.
    Tack! 

• ThereseV

Jag gillade Remanns lokal bäst (det var där jag hittade min klänning).  Personalen var fantastisk på Ramonas (hon som jag träffade skulle dock sluta dagen efter så jag vet inte hur dom andra är) men lokalen kändes lite trång och instängd. Johans var rätt litet och jag tyckte inte jag hittade mkt alls där. På wedding square (den om inte ligger så centralt) så var personalen helt osynlig .det stod ett gäng och pratade och skrattade, men såg inte ut att shoppa (dom verkade känna varandra) och jag tror att en av dom jobbade där ..om inte så var hon helt spårlöst borta. Jag gick efter ett tag och har fortfarande ingen aning om det var någon personal där.. Det fanns inte särskilt mkt klänningar heller (vad jag har förstått det som så är det där bara deras rea) Kanske är den i stan bättre, men jag skulle nog inte gå dit iom intrycket jag fick av den andra..

• Juli2013

Jag tycker att Tonys var bäst av alla de jag besökte, och därefter Ramonas. De har ju däremot ej tidsbokning och om man går dit en lördag är det ofta mycket folk och de har då inte så mycket tid att hjälpa en. Jag har tyvärr rätt dåliga upplevelser både av Johans, Remanns, Wedding square, dåligt utbud och dålig service. På Johans köpte jag en balklänning en gång men det var nog bara tur, de har litet utbud och inte så snygga klänningar, men alla har ju olika smak :p Lycka till!

• Hoffsennanen Tottoplex

Hm...då tar vi Ramonas först i vilket fall!  
    Hur är de i priser? Har av ngn anledning fått för mig att de är ganska dyra? 

Svar på tråden Brudklänningsbutiker i Göteborg