• lynn

Brudklänningsbutiker i Göteborg

Hej!!

Har någon vänlig själ tips på vart man kan hitta fina brudklänningar i Göteborg? Det går väl alltid att googla adresser, men jag föredrar att fråga här ifall någon redan har letat i samma område eller hört om någon bra butik!

Tack för hjälpen!!! :)

• Svar på tråden Brudklänningsbutiker i Göteborg
  • Ri 2013

Johans högtidskläder har mycket rea, så dem kan jag rekommendera.
    Min kompis köpte på Ramonas och hon var jättenöjd med personalen och utbudet där.

• Olaulin

Jag har varit ute på klänningsjakt två gånger i Göteborg, en gång för en kompis räkning förra hösten och en gång för några veckor sedan för min egen skull. Om jag bara ska gå på bemötande är det helt klart Ateljé VIP som är bäst enligt mig, otroligt trevlig kvinna. Utbudet kanske är lite mindre än på många andra ställen, men jag tycker det var väldigt fina klänningar. Lite enklare, så ska man ha en maräng-klänning blir det kanske inte rätt då :)

• Hoffsennanen Tottoplex

Åh intressant!! Hur är de i Kungsbacka??

• Olaulin

Om jag ska fortsätta här då, så tycker jag Kungsbacka är bra. Trevligt bemötande de tre ggr jag varit där och en hel del klänningar. De rear ut alla sina klänningar just nu och då jag var där för en vecka sedan fanns det en hel del fina kvar, så läge att fynda för den som vill :)

• Grodprinsens brud

När jag och svägerskan letade klänning till henne så var vi på ett ställe i Kungsbacka som var vansinnigt dåligt med otrevlig personal. Det låg en bit bort från centrum på andra våning i ett typ "företagshus". Visst hade de en del men servicen var så fruktansvärt kass att jag aldrig skulle åka dit själv.

Däremot har jag haft telefonkontakt med Svahns i Kungsbacka och de kvinnorna hade nog den bästa telefonservice jag varit med om. Jättetrevliga och tillmötesgående!

VIP bakom husen uppe vid Valand (vet inte vad gatan heter) är vääääldigt litet med ett ganska begränsat urval av klänningsmodeller men med trevliga tjejer som jobbar där. 

• lynn

Det blir intressant att se hur jag blir bemött när jag ger mig ut i oktober och letar efter klänning, hoppas man slipper otrevlig personal... Det verkar finns en del butiker trots allt, jag var rädd för att det inte skulle finnas så mycket i Göteborg!

• Juli2013

Nu har jag slagit till på en underbar klänning, i lördags på Tonys på vasaplatsen! Jag vill verkligen rekommendera dem, de är så himla duktiga, kunniga, trevliga, service minded och ärliga, säger alltid vad de tycker och har dessutom smak och stil :) Jag önskar jag kunde lägga upp en bild men man fick ju inte fota i butiken och det dröjer ganska länge tills jag får hem min dröm :)

• Ri 2013
    Juli2013 skrev 2013-02-07 20:19:32 följande:
    Nu har jag slagit till på en underbar klänning, i lördags på Tonys på vasaplatsen! Jag vill verkligen rekommendera dem, de är så himla duktiga, kunniga, trevliga, service minded och ärliga, säger alltid vad de tycker och har dessutom smak och stil :) Jag önskar jag kunde lägga upp en bild men man fick ju inte fota i butiken och det dröjer ganska länge tills jag får hem min dröm :)
    Kul!! Vilken blev det?
  • Juli2013

Det blev pronovias Urdaniz, jag har provat den förut för jag har alltid gillat den, men ändå känt att det inte var helt rätt. Men nu vek tony ner spetsen som stack upp i urringningen, så att det liksom blev en jämn kant, samt tog bort bandet och spännet under bysten, och satte på mig en golvlång slöja med spetskant, och jag bara kände mig så fantastsikt fin! Kände direkt att det var precis så jag ville se ut :)

• Ingblå
    Juli2013 skrev 2013-02-12 07:44:39 följande:
    Det blev pronovias Urdaniz, jag har provat den förut för jag har alltid gillat den, men ändå känt att det inte var helt rätt. Men nu vek tony ner spetsen som stack upp i urringningen, så att det liksom blev en jämn kant, samt tog bort bandet och spännet under bysten, och satte på mig en golvlång slöja med spetskant, och jag bara kände mig så fantastsikt fin! Kände direkt att det var precis så jag ville se ut :)
    Hag hade tänkt gå dit och titta, men är rädd för att priserna är lite för höga, vet du vad de ligger på ungefär? Har tittat en del på pronovias och gillar verkligen många av de med spets!
Svar på tråden Brudklänningsbutiker i Göteborg