Sy stolsöverdrag
Hej! Skulle vilja sy egna stolöverdrag av knoppalakan från ikea. Jag hittar dock inget mönster på detta. Är det någon som har tips eller ideer på hur man kan göra? //Louise
Hej! Skulle vilja sy egna stolöverdrag av knoppalakan från ikea. Jag hittar dock inget mönster på detta. Är det någon som har tips eller ideer på hur man kan göra? //Louise
Hoppas du förstår den här förklaringen
Tack 😊
oj vad engagerat, vad duktigt!! :) på mitt förra hade vi knoppalakan på stolarna, men vi knöt dom bara om, vart superfint!
Det blev bra med knutna alltså?? Är inne på det med. Tar ju rätt så lång tid att sy 86 stolöverdarag. Man har ju inte all tid när man har 2 små barn ;)
Jag håller på och syr överdrag nu, ska ha 120 st så det tar sin lilla tid, men det blir riktigt snyggt! Och när man väl har gjort ett par stycken så får man upp farten :D
Är dessa på bilden knutna? Ser kanonfint ut. Det hade jag verkligen kunnat tänka mig. Men hur knyter jag dem så?
Är väldigt intresserad av om överdragen på stolarna är knutna eller ej. Om de är knutna hur knyter jag dem då på detta fina sätt ;)
Ja dom är knutna.
Det ska finnas en tutorial på youtube på svenska, men jag kan inte hitta den åt dig tyvärr.
Men testa att söka på stolsöverdrag och liknande där så kanske du hittar den.