Sweet June skrev 2012-09-27 11:58:45 följande:
Hej
Vi gifter oss först nästa år, men jag fnderar på detta själv.
Min blivande man (

) har en dotter på då nästan 9, min dotter kommer vara 5,5 och vår gemensamma son nästan 2. På ett sätt vill jag gärna ha ett barnfritt bröllop. Det finnes många andra dagar för barnen -detta ska vara VÅR dag. Once in a lifetime grej (iallafall för min del..). Min bonus är ju rätt stor, men jag tycker det blir dumt att skicka i väg de små med en barnvakt och så får hon stanna. Tänker också att alla tal och sådant är ganska tråkigt för dom, men också att om jag håller en tal så kan det va saker jag vill säga som jag tänker barnen inte behöver höra?
Vi har ju bara precis börjat planera så smått och just det här har vi ju ganska gott om tid att bestämma, men jag tänker att kanske kan man göra både och? Altså att dom är med på första delen av middagen, får äta och va med lite. men så, innan tal och så får de åka hem med en barnvakt.
Vad tror ni om det om jag får fråga?
Jag tror på antingen eller. Låt dom vara med eller inte. Jag hade adrig haft hjärta att skicka iväg min dotter tidigt under middagen, men så ville jag ju visserligen ha henne där så länge som möjligt också. Jag har extremt svårt att förstå vad folk gör under sina bröllop som är så hemskt för barnen, men det är en annan sak.
Jag tror bara att det blir ett naturligare avbrott mellan vigsel och middag, än mitt under middagen, och att det kan vara enklare att "få iväg" barnen då.