• MrsDRBM

Är det här bra valuta för pengarna?

Festlokalen vi har preliminärbokat ser ut att komma kosta oss 36.000 kronor och nu undrar jag om ni tycker vi får bra valuta för pengarna?

För de 36.000 kronorna får vi, för 40 gäster:

Vigselplats Lokal med havsutsikt Linnedukar, brutna servetter, vita stolsöverdrag Glas, bestik, ljusstakar Dryckespaket för varje gäst som inkluderar: 1 glas mousserande, en halv flaska husets röda/vita, 4cl avec/dessertvin och kaffe/te vid ett tillfälle. Ost- och fruktspett till fördrinken. Blandade pajer till vickning. Buffe meny som innehåller (kan dock komma att ändras lite):
    Räk- och laxtårta på grovt bröd med sockerärtsskott
    Parmesan och örtgriljerad fläskytterfile
    Honungsrostad kulpotatis och årstidens rotfrukter
    Portvinssås
    Majskycklingfile fylld med getost och timjan
    Matvetesallad med avocado, soltorkade tomater och ruccola
    Kall vitlök- och honugssås
    Salsa på mango, salladlök och chili
    Blandade grönsaker med örter
    Två sorters hembakat bröd
    Örtsmör och färskost Efterätt Städning Dukning Serveringspersonal Barpersonal för betalbar Tillgång till lokalen kvällen innan för pyntning Ljudsystem, TV, Projector

Låter det som vi gör en bra deal?

• Svar på tråden Är det här bra valuta för pengarna?
  • Chicita

Jag tycker att det låter riktigt bra.

Vi betalade ca 50-55000:- för 65 personer för liknande upplägg men då fick vi rodda lokalen, och städa själva.

• Pillan

Jag tycker att det låter mycket bra och prisvärt!

• daniiel

Jepp, håller med övriga om att det låter som ett bra pris :) Vi, precis som Chicita, fick betala kring 50 000kr för i stort sett samma sak för ca 60 personer, dock ingen vigselplats. Vi vigdes i kyrkan innan. Inte heller någon vickning och vi fick inte tillgång till lokalen för pyntning osv. Personalen dukade borden.

• smulan8118

Fast vi betalar ca 25 t för... Välkomstdrink. Förrätt kräftsoppa med kräftstjärtar. Varmrätt grillad kalvfile med potatis och svartrotsgratin, svartvinbärssky. Ett glas vin till Förrätt och två till varmvatten. Tårta kaffe m avec. All personal... De dukar, städar, serverar, står i baren, lagar maten givetvis. Linnedukar, och servetter, blommor och ljusstakar på borden. Marshaller utanför... (vinterbröllop) Vi tycker oss gjort ett kap...

• TheD

Ska jag jämföra med oss så låter det dyrt.

Vi var 50 personer och totalt med mat (medelhavsbuffé) och dryck (+brudskålen), tillgång till lokalen hela eftermiddagen och kväll dagen innan, städning, porslin, dukar, pynt, personal, servetter osv (ALLT) gick det på 18.000:- något.

Men oavsett så kan det vara lika bra bara att priset skiljer sig ;)

• TheD
    izredam skrev 2012-09-30 16:22:43 följande:
    TheD - vart bor du någonstans? Lät superbilligt verkligen! :D
    Falun. MIddagen var i en K-märkt sal i ett hotell.
  • izredam
    TheD skrev 2012-09-30 16:25:18 följande:
    Falun. MIddagen var i en K-märkt sal i ett hotell.
    Åh, nu blir jag avundsjuk - vi har hittat billigare alternativ här (i stil med ditt pris) i västerås än hemma i skaraborg (vi bor i västerås men kommer från skaraborg) - men att tvinga upp ALLA gästerna hit känns onödigt... tyvärr...
  • KHM

Hej, det låter som en bra deal i mina öron, men vi har inte kommit så långt i planeringen ännu. Vågar man fråga vilken festlokal det är?

• tinaalpfält

Jag tycker att det låter toppen!

• Tokig

Jag tycker det låter som ett ganska normaltpris. Naturligtvis beroende på var i landet du befinner dig.

När vi letade lokal så letade vi också en helhetslösning, alltså lokal, dukning, servering, fördrink, snittar, tre-rättersmiddag med dryck till osv.

De allra flesta som vi tog in offerter ifrån låg runt 1000 kr +- 20 % skulle jag säga. (Vi letade primärt i nord-västra skåne - alla lokaler med havsutsikt)

Det ställe vi nu valt erbjuder: Bastu med snacks dagen innan, två glas mousserande och två olika sorters snittar, tre-rättersmiddag, bröllopstårta, öl, snaps, 40 flaskor vin, mousserat till efterrätten, kaffebuffé, vickning (korv med bröd och allehanda tillbehör grillade utomhus vid en riktig grill)
    All dukning, blommor till borden, i ordningställande av vigselplats, personal osv. De bjuder även på bröllopssviten i två nätter. Det ingår även lövad flotte som vi kommer anlända på via sjön till vigselplatsen.

Och för detta betalar vi 560 kr/kuvert för de som dricker alkohol.
    Det fixar helt enkelt allting utom liveband och fotograf.

Ingen havsutsikt men väl sjöutsikt och vi har hela stället för oss själva hela helgen.

Jag tycker det pris ni fått känns helt ok med andra ord. Men beroende på vart i landet ni gifter er så kan ni säkert förhandla ner det lite.

Svar på tråden Är det här bra valuta för pengarna?