• Anonym (problem)

    problem med bestman marskalker, hjälp och suck

    jag har nu under 2 månaders tid försökt att få vårsa bestmans /marskalker att gå och pröva ut en kostym på dressman och ge oss storlek dem skall ha, ( dem bor 20 resp 30 mil bort) nu har det gått 2 mpnader och flera påminelser utan att jag har kunnat köpa in dessa kostymer :( vi har exktremt tajt budget ram och måste följa den varje månad för att ens ha en channs att kunna gifta oss, 

    jag har nu tröttnas och ligger nu rejält efter i budgeten och ska ut med ennu mer pengar & stress, känner att jag vill stryka dem på listan då dem faktiskt förstör ,  vad gör jag ? tidspressen tar kål på mig och dem visar inge intresse 

  • Svar på tråden problem med bestman marskalker, hjälp och suck
  • ewamarie

    Trist med bestmens/marsalkar som inte engagerar sig. Kanske inte rätt personer för uppdraget??!!

    Jag förstår dock inte hur du kan ligga efter i budget om du inte köpt några kostymer....  

  • Anonym (problem)

    nej dem pengarna har vi lagt utan mena planen och känner att det är så mycket annat vi kan prioritera nu och strycka av från listan för den pengarna

  • daniiel

    Äger dom inga kostymer redan som dom kan använda? Varför har dom inte prövat kostymer ännu? Vad har dom för anledning? Måste ni betala för kostymerna? Det är ju inte en självklarhet att brudparet gör det. Kan ni ställa ett ultimatum? Att dom ska ha meddelat om storlek innan nästa helg, annars får dom betala själva eller inte vara med i brudföljet.


  • Anonym (problem)

    det finns ingen direkt anledning det svar jag fått är inte hunnit, ( inte hunnit på 2 mån)
    då båda är studerande lovade vi att stå för dessa kostymer, men jag har ingen lust med detta, båda hävdar att de mer än gärna vill va bestmans marskalk och ser de som en ära, men endå har de inte gjort ett dyft. ja kommeer nog säga att kostymerna skall dem ha köpt inom 2 veckor från idag så får de pengar av oss efter de köpt den annars få de va, då får dem inte va bestman/marskalk längre,

    tycker dem vart respektlösa mot oss båda, känner ej arg & besviken, dem vet om våran sits dessutom och hur vi kömpar och vi har sagt att det är viktigt attd etta köps in nu för att allt skall hålla,  

Svar på tråden problem med bestman marskalker, hjälp och suck