• berka
    Äldre 22 Sep 19:34
    1682 visningar
    7 svar
    7
    1682

    MYCKET nöjd och vill rekommendera en fotograf!

    Hej!

    Jag tänkte att det här är ett perfekt ställe att beskriva hur nöjda jag och min fru är med fotografen vi anlitade på vårat bröllop nu i början av augusti.

    Richard Andersson - www.rafoto.se

    Sammarbetsvillig, pratglad kille med fokus på våra önskemål samtidigt som han hade många roliga och bra idéer. Han fick oss att känna oss naturliga på bild och med ett superbra resultat!

    Kort och gott, vi är supernöjda och vill verkligen rekomendera honom till andra som söker fotograf i Stockholmsområdet! 

  • Svar på tråden MYCKET nöjd och vill rekommendera en fotograf!
  • Aniara­4
    Äldre 22 Sep 22:46
    #1

    Får man rabatt om man registrerar sig på Bröllopstorget och gör reklam för honom?

  • berka
    Äldre 22 Sep 22:58
    #2

    Hej igen,

    Spontant borde det vara uppskattat när "reklam" / rekomendationer kommer upp här på bröllopstorget då det inte är det lättaste att hitta bra fotografer, bra mat och dylikt men om du uppfattar det som endast reklam så tycker jag du borde tänka om.

    Jag hoppas att övriga som läser inlägget inte uppfattar det som reklam utan som en renodlad rekomendation. Att man skulle få rabatt för att sprida någons goda rykte vore lustigt och att folk uppfattar det så är i min värld en tråkig inställning till när man försöker hjälpa och underlätta för andra.

    Tack för mig! 

  • Äldre 23 Sep 00:38
    #3

    Berka, det glader mig att ni fatt en sa god service av er fotograf att du vill dela med dig! Det ar den basta sortens service man nansin kan fa och det ar sa harligt nar man hittar nan, vare sig det galler foton, maten, tartan, hjalp med haret, klanningen, eller ja vad som helst, som gett ett sa pass starkt intryck och san god service att man kanner viljan och lusten att dela med sig av den goda service man sjalv har fatt. Och man gor det for att man vill att andra ska fa chansen att kanske anvanda sig av samma person och man onskar att dem ska fa samma harliga upplevelse som man sjalv haft! Man gor det INTE for att man far rabatt eller for att marknadsfora nan utan for att man hoppas att nan annan dar ute kanske far samma gladje som man sjalv fatt! 

    Det ar harligt med folk som oppet stodjer smaforetagare och jag tycker det ar nat som fler borde gora! Det ar trist nar jag ser kommentarer som ovanstaende, det for mig uppriktigt ledsen. Men jag kan inte annat an hoppas att personen tittar in pa deras hemsida och ser dem fina momenten som fotografen fangat och inser att han faktiskt AR duktig pa sitt jobb och fortjanar den credit som 'berka' ger honom!  

  • Aniara­4
    Äldre 23 Sep 10:04
    #4

    TS är ju väldigt nyregistrerad, men har man hängt här lite längre blir man lätt cynisk. Det finns nämligen ganska många näringsidkare som försöker gå runt reklamförbudet på olika sätt. De kan antingen skapa "falska" användare och lovprisa sig själva, eller erbjuda brudpar rabatt om de skriver positivt om dem på nätet.

    Som sagt, har man hängt här ett tag har man sett en hel del inlägg som verkar mer eller mindre suspekta, och då blir man lätt cynisk. Jag ber om ursäkt om jag var lite för snabb med att ifrågasätta bara för att TS direkt efter registreringen startade en tråd för att lovprisa en fotograf. Det är klart att man också bara kan vara så himla glad över att ha hittat något/någon bra att man vill tipsa andra om det.

    Jag är inte säker, men jag har fått för mig att det finns en regel just mot att starta en tråd för att rekommendera en näringsidkare. Däremot finns det många trådar av typen "Är det någon som vet en bra fotograd i X-stad" följt av olika medlemmars erfarenheter, med många olika rekommendationer.

    Vi får väl helt enkelt se vad BT säger om tråden.

    TS: Grattis till äktenskapet och att ni var så nöjda med fotografen.

  • Äldre 23 Sep 10:07
    #5

    Det är ett ständigt problem att folk skapar alias på forum och för egen vinning rekommenderar företag. Jag vill inte säga att det är en sån här tråd eller om TS helt enkelt bara vill rekommendera sin fotograf. Jag hoppas på det sista.


     


    Men när man skriver rekommendationstrådar kan det vara bra att tänka på att formulera sig så att andra relativt lätt kan avgöra att man är ett rent reklam-alias, tex kanske man har fler företag att rekommendera och kan då gör det i samma inlägg. När man läser rekommendationstrådar ska man vara medveten om risken med okända personer på internet som källa.


     


    Sen finns det ett annat sätt också som jag gillar, nämligen att visa på den fria konkuransen i reklaminlägg. Eftersom det här är en tråd om att rekommendera fotografer så vill jag säga att vi också hade en helt fantastisk fotograf, Daniel Åberg som är verksam i Skåne (www.aberg.se). Vi var jättenöjda med bilderna och hans priser var mycket mer humana än de andra bröllopsfotografer vi var i kontakt med. Om man vill se prov på bilderna han tog på oss finns ett par här: https://plus.google.com/u/0/photos?tab=mq#photos/115347714529232377540/albums/5779393539244023873

  • Aniara­4
    Äldre 23 Sep 10:12
    #6

    Vi var också nöjda med vår fotograf, Malin Norlén: www.malin-fotograf.com
    Och med floristen: www.blomsterstudion.se
    Och inte minst med den fina bilen vi åkte i! www.brollopsbilar.se

  • berka
    Äldre 23 Sep 11:10
    #7

    Aniara4,
    I fredags fick vi hem bilderna vi beställt för framkallning för tackkort och för ett fotokollage och igår såg jag dom för första gången i "fysisk" form. Att få se bilderna gjorde mig överlycklig och att rekomendera vår fotograf blev då en självklarhet.

    För att förtydliga det hela lite mera så är det givetvis inte bara fotografen vi var nöjda med utan även maten, bandet och vigselförättare. Eftersom tråden handlar om fotografen så nöjer jag mig med att bara nämna det övriga vi var nöjda med som gjorde vår dag fantastisk och om någon behöver ett tips på tidigarenämnda så är det bara att höra av sig!

    Tack för gratulationerna och no hard feelings! Glad

     

Svar på tråden MYCKET nöjd och vill rekommendera en fotograf!