• Anneli256

Äntligen vår TRASH the wedding dress session

Äntligen igår blev det av. Har pratat ett tag om trash the wedding dress fotosession. Tog kontakt med vår bröllopsfotograf som genast nappade då han tycker om att göra lite annorlunda saker.

Vi åkte ner på Råå i Helsingborg. Först var vi vid järnvägsspåret sedan gick vi ner på stranden. Vi hade otrolig tur med vädret. Hela dagen var det grått och mulet men framåt kvällen sprack det upp och vi fick en härlig solnedgång. Fick den första bilden redan igår kväll.. måste bara dela med mig av den. Lägger in fler när dom andra är färdiga.

Kan bara konstatera att klänningen inte går att använda mer. Funderar på om jag ska ta en liten bit av den och göra ett sk tittskåp som var populärt får några år sedan. En sådan fotosession rekommenderas varmt iaf vi hade enormt kul, många glada skratt, och det var skit kallt i vattnet :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-28 20:25
    Lägger upp lite fler bilder nu när vi äntligen fått dom :)
  • Svar på tråden Äntligen vår TRASH the wedding dress session
  • FrökenMäkelä

Vilka fantastiska bilder!! Tror jag har hittat fotografen jag vill ha till mitt bröllop. Du får jättegärna visa bilder från eran stora dag om du vill.

• Anneli256

Vi är helnöjda med honom :)
  • FrökenMäkelä
    Anneli256 skrev 2012-09-28 21:08:19 följande:

Vi är helnöjda med honom :)

Det förstår jag, helt fantastiska bilder! Får man fråga vilket paket ni köpte och vad ni tyckte om helheten av fotograferandet. Hoppas min sambo gillar bilderna lika mycket som jag gör.
  • Anneli256

Till själva bröllopet hade vi bara en timmes fotografering efter själva vigseln. Egentligen skulle vår vän som är duktig hobbyfotograf tagit våra bilder men hon fick tyvärr bröstcancer och cytostatikabehandlades när vi gifte oss så vi fick leta annan fotograf. Det var hon som föreslog Gedda. Han har detta utöver sitt ordinarie arbete. Vi träffade först honom vid kyrkan några veckor innan vigseln för att prata lite om hur vi ville ha det och alternativ vid ev dåligt väder osv. Sedan vid själva fotograferingen hade han sin fru med dom hade "rekat" omgivningen innan så dom hade sett ut lämpliga platser att ta foto på runt kyrkan och prästgården. Hans fru hjälpte till så att klänning hår osv låg så bra som möjligt så att han kunde fokusera på själva fotograferingen. Vi tycker dom är oerhört trevliga och "lätta" eftersom vi själv är lite "galna" så hade vi några ideer själva också sóm han gärna spann vidare på. Detta var hans första trash the wedding dress shoot så han har inte gjort det tidigare..men idag när vi hämtade cdn så pratade han om att erbjuda olika paket till brudpar. Maila honom så kan ni säkert komma överens. Han har en liten speciell stil. Men jag tror alla fotografer har det, deras signum liksom enligt vad min väninna berättat :)

• FrökenMäkelä

Hoppas din vännina mår bättre idag aldrig kul med cancer.

Visade bilderna du lagt ut här för sambon och han gilla bilderna lika mycket som jag gjorde så nu ska jag skicka iväg ett mail till honom. Tack för du la ut dina bilder!

• SaraJoakim

Lite roligt! :) Jag har många kul och annorlunda fotoidéer, men vet inte om jag är "tuff" nog att faktiskt  trasha klänningen när de väl kommer till kritan :p men coola bilder, gillade den första och när ni såg ut att just ha överlevt ett skeppsbrott! ;)

• Anneli256
    SaraJoakim skrev 2012-09-29 00:20:20 följande:
    Lite roligt! :) Jag har många kul och annorlunda fotoidéer, men vet inte om jag är "tuff" nog att faktiskt trasha klänningen när de väl kommer till kritan :p men coola bilder, gillade den första och när ni såg ut att just ha överlevt ett skeppsbrott! ;)

Du behöver ju inte använda din "riktiga" klänning om du inte vill, finns ju dom som köper en billig kopia, Min var en kinaklänning som inte var "säljbar" ändå. Att ha den hängande i garderoben tyckte jag inte heller var kul.

Vad kul FrökenMäkele tror säkert ni kommer att bli helnöjda :) Hälsa gärna från Anneli o Tim.

• Anneli256

Ps jodå väninnan mår bra. Dom säger att allt är borta.. först operation, sen cytostatika, därpå strålning och nu hormontabletter. En tuff behandling men tydligen så var cancern en väldigt aggressiv typ. Hon börjar få tillbaka hår ögonbryn osv nu så vi håller tummar och tår att allt är som det ska och att det inte kommer tillbaka igen :)

Svar på tråden Äntligen vår TRASH the wedding dress session