• fannyohenrik

    Brudbuketten

    Tänkte höra vad gjorde ni med eran brudbukett min mamma sa åt mig att jag skulle spara min, men jag valde att inte göra det utan jag la min brudbukett på min mans mammas grav, jag ville att hon skulle få ta del av våran dag trots att hon inte kan va där fysiskt. Min man och hans familj grät nästan när jag talade om det, dom tyckte det var jätte fint av mig.

    Är det någon mera här inne som gjort nått liknande eller sparade ni eran , eller slängde ni den kankse bara?

  • Svar på tråden Brudbuketten
  • sollan

    Åhh vilken fin tanke, att jag själv inte tänkte på det :( Min älskade mormor lämnade oss mitt i våran bröllopsplanering <3 Till hennes minne och även morfars hade jag två fina änglar i buketten en röd och en blå.


    Buketten ställde vi bara här hemma i tvrummet och njöt av den de dagar den vart fin ;)


    Men hade mycke hellre lagt den på deras grav om jag nu hade kommit på den tanken,vilket jag tyvärr inte gjorde.


    Fru Olsson sedan 120414 <3
  • fannyohenrik
    sollan skrev 2012-09-07 13:02:28 följande:

    Åhh vilken fin tanke, att jag själv inte tänkte på det :( Min älskade mormor lämnade oss mitt i våran bröllopsplanering <3 Till hennes minne och även morfars hade jag två fina änglar i buketten en röd och en blå.


    Buketten ställde vi bara här hemma i tvrummet och njöt av den de dagar den vart fin ;)


    Men hade mycke hellre lagt den på deras grav om jag nu hade kommit på den tanken,vilket jag tyvärr inte gjorde.


    Fru Olsson sedan 120414 <3
    Fin tanke du hade med änglarna i buketten då fick dom vara en del av eran dag ändå :)
  • Syllis 2012

    Vad fint att lagt din bukett på din mammas grav.

    Min brudbukett har jag torkat och sparat

  • mirre01
    daniiel skrev 2012-09-11 14:52:24 följande:
    Min bukett var helt i fjädrar och den står nu i en kartong i klädkammaren. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med den... har även två tärnbuketter och en näbbukett.
    ååååh har du ingen bild fjärdrar detta vill jag ser :)
  • fannyohenrik
    Syllis 2012 skrev 2012-09-11 14:23:28 följande:

    Vad fint att lagt din bukett på din mammas grav.

    Min brudbukett har jag torkat och sparat


    Jag la den på min mans mammas grav inte min mamma.:)
  • fannyohenrik
    daniiel skrev 2012-09-11 14:52:24 följande:
    Min bukett var helt i fjädrar och den står nu i en kartong i klädkammaren. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med den... har även två tärnbuketter och en näbbukett.
    Jag skulle med vilja se bild på den låter jätte häftigt :)
  • daniiel
    mirre01 skrev 2012-09-11 15:09:00 följande:
    ååååh har du ingen bild fjärdrar detta vill jag ser :)
    Jovisst :)

    Brudbuketten


    Tärnbuketterna


    Makens corsage


    Näbbuketten är helr rosa med lite vita pärlor och sedan gjorde jag egna svarta och vita corsager till marskalkarna.



  • anette83

    Jag funderade först på att torka och spara buketten men valde att ge den till min älskade mamma eftersom det faktikst var en kopia utav henne brudbukett som hon hade när hon gifte sig.

  • fannyohenrik
    daniiel skrev 2012-09-11 15:30:13 följande:
    Jovisst :)

    Brudbuketten


    Tärnbuketterna


    Makens corsage


    Näbbuketten är helr rosa med lite vita pärlor och sedan gjorde jag egna svarta och vita corsager till marskalkarna.



    Super fint med fjädrar :)  och vilka fina bilder på er :)  smart att ha fjädrar om man är allergisk mot blommor kanske jag skulle ha haft :P
  • Syllis 2012
    fannyohenrik skrev 2012-09-11 15:20:21 följande:
    Jag la den på min mans mammas grav inte min mamma.:)
    Åh förlåt jag ber om ursäkt Skäms
  • daniiel
    fannyohenrik skrev 2012-09-12 11:17:44 följande:
    Super fint med fjädrar :)  och vilka fina bilder på er :)  smart att ha fjädrar om man är allergisk mot blommor kanske jag skulle ha haft :P
    Haha mja, det blev inte så tokigt :) Jag är inte så förtjust i blommor överlag och ingen av de sorterna jag ville ha gick att få tag på och alla tre florister som jag pratade med var inte ett dugg intresserade av att hjälpa mig hitta alternativ så.. det fick bli fjädrar :)
  • fannyohenrik
    Syllis 2012 skrev 2012-09-12 17:09:01 följande:
    Åh förlåt jag ber om ursäkt Skäms
    Var nog jag som skrev lite tokigt såg jag när jag läste om det jag skrev från början :D
  • fannyohenrik
    daniiel skrev 2012-09-12 17:35:41 följande:
    Haha mja, det blev inte så tokigt :) Jag är inte så förtjust i blommor överlag och ingen av de sorterna jag ville ha gick att få tag på och alla tre florister som jag pratade med var inte ett dugg intresserade av att hjälpa mig hitta alternativ så.. det fick bli fjädrar :)
    Okej , alltid kul med något som är anorlunda :) jag gillade det jätte mycket :D
  • mirre01
    daniiel skrev 2012-09-11 15:30:13 följande:
    Jovisst :)

    Brudbuketten


    Tärnbuketterna


    Makens corsage


    Näbbuketten är helr rosa med lite vita pärlor och sedan gjorde jag egna svarta och vita corsager till marskalkarna.



    bland det finaste jag har sett hur vackert som helst har ni köpt eller gjort själva
Svar på tråden Brudbuketten