• Alylly­ra
    Äldre 7 Sep 09:49
    9006 visningar
    49 svar
    49
    9006

    Sluta bita!

    Hej alla!

    Jag gifter mig nästa år och tänker att det är dags att sluta bita på naglarna nu. Så att man har fina naglar till bröllopet och resten av livet...

    Är det någon mer som vill vara med i kampen mot ovanan? Vi kan stötta varandra här på BT. Och om andra har tips på hur man slutar bita och får fina naglar så är det mycket välkommet :)

    Jag har kört stopp&väx i många omgångar, men eftersom det fastnar på allt man tar så slutar det bara med att ALLT man äter smakar stopp&väx; äpplen, kakor, godis, ALLT. Vilket gör en lite avtrubbad inför smaken... Nån som har några andra tips? Min viljestyrka är inte så stark att jag bara kan sluta hux flux :)

  • Svar på tråden Sluta bita!
  • sirifr­edde
    Äldre 19 Sep 09:44
    #31

    Ja jag tycker att Miracle kit funkar. Man köper det på Kicks eller Åhlens o såna affärer. Går väl på kring 200 kr . Då är det Nagelbandsrengöring myrraolja nagelfil nagelborste nagelbands creme. Du kan komplitera med över och underlack:)


    Alyllyra skrev 2012-09-19 09:41:28 följande:
    Kramen: Du är ju grymt duktig! Hoppas hoppas att det funkar denna gången!
    Själv har jag bitit lite grann, men har ändå en liten vit kant på nästan alla naglar nu. Nagelbanden är nog det värsta ändå, de ser alltid förskräckliga ut. Men jag jobbar på med olja och handkräm...

    teddy: Smart! Och när du ser hur fin den ena handen blir kanske du får mer motivation till att låta den andra vara? Hoppas det går bra för dig!

    Chicita och The D: Tungan ute själv skulle jag nog bara bli hungrig...

    lilama: Hoppas det går bra för dig! Jag hittade olja på apoteket som är jätteskön att smörja in med. Tror dock att jag blir lite lurad eftersom en flaska kostade lika mycket som en flaska olivolja som säkert hjälper lika bra...

    Nikkita: Tack för peppning!

    sirifredde: Det funkar alltså? Var kan man köpa det?
  • Äldre 22 Sep 10:16
    #32
    teddy skrev 2012-09-15 08:54:51 följande:
    Jag insåg också att det kommer bli svårt att bara sluta sådär hux flux, så jag gjorde en liten kompromiss med mig själv...
    Jag använder stopp o väx bara på vänstra handen, o slutar på så vis att bita på den handen där ringen kommer sitta och som kommer fotograferas! ;) För min del funkar det rätt bra! ;) 
    jag gjorde något liknande sist jag försökte - jag slutade bita på tumnageln först, sen pek,lång och ringfingret.. och samma på andra handen.. meeeeeeeen de funka inte.. :P 
    Nikkita skrev 2012-09-16 16:51:18 följande:
    Har inte läst hela tråden nu, men kommer med ett tips iaf. 

    Håll naglarna helt nerklippta & fila minsta lilla skavank så att det inte stör dig. Använd nagel olja (Depend har en bra myrrolja) morgon & kväll, det gör nageln stark tills dess att du väljer att låta den växa ut igen. Gör detta så länge du vet att du är där & försöker bita... Naglarna ska vara så korta att de inte går att bita på. 

    Tillslut kommer du inte att vara där & bita längre!
    Detta fungerade iaf på mig när jag skulle sluta bita. Glad Lycka till!!!
     inte för att låta dum.. men då växer dom ju inte...? eller? 
  • Äldre 22 Sep 11:35
    #33
    filibustern skrev 2012-09-22 10:16:46 följande:
    Nikkita skrev 2012-09-16 16:51:18 följande:
    Har inte läst hela tråden nu, men kommer med ett tips iaf. 

    Håll naglarna helt nerklippta & fila minsta lilla skavank så att det inte stör dig. Använd nagel olja (Depend har en bra myrrolja) morgon & kväll, det gör nageln stark tills dess att du väljer att låta den växa ut igen. Gör detta så länge du vet att du är där & försöker bita... Naglarna ska vara så korta att de inte går att bita på. 

    Tillslut kommer du inte att vara där & bita längre!
    Detta fungerade iaf på mig när jag skulle sluta bita. Glad Lycka till!!!
     inte för att låta dum.. men då växer dom ju inte...? eller? 
    Eh nej, men det är ju när du slutat bita som de kan växa & bli långa Flört Så detta är för att man ska sluta bita, sen kan man låta dem växa ut!
    Man kan ju inte förvänta sig att få långa naglar direkt om man nu biter på dem hela tiden. Man måste sluta bita först & då gäller det att bryta gamla vanor Glad
  • Äldre 23 Sep 12:55
    #34
    Nikkita skrev 2012-09-22 11:35:14 följande:
    Eh nej, men det är ju när du slutat bita som de kan växa & bli långa Flört Så detta är för att man ska sluta bita, sen kan man låta dem växa ut!
    Man kan ju inte förvänta sig att få långa naglar direkt om man nu biter på dem hela tiden. Man måste sluta bita först & då gäller det att bryta gamla vanor Glad
    hmm.. ok.. jag förstår vad du menar.. men för vissa (mig själv bl.a) kan de ju vara just utväxten som är rolig att bita, och då går de ju inte.. och jag har då gått in i en fas då ja biter på något som inte finns.. Tungan ute ganska besvärligt.. men.. hmm.. undra om man skulle pröva din taktik... skadar ju inte.. 
  • byCeli­na
    Äldre 25 Sep 14:19
    #35

    Skrev ett blogginlägg för några dagar sen med lite tips om hur man slutar bita på naglarna. :)
    celinaryden.se/2012/09/19/7-tips-till-nagelbitare/

  • Elin86
    Äldre 28 Sep 20:29
    #36

    Hoppas det går bra för er brudar? :)

    Jag har nu fått fina naglar inte jättelånga men fina och lagom långa iaf :) Kört Depends kit som hjälpt till, speciellt för trasiga nagelband:S

    Näst nästa veksa blir det manikyr ska bli så kuuuuul :)

  • Alylly­ra
    Äldre 28 Sep 23:27
    #37

    Elin86: vad duktig du är!!! Jag har inte bitit på ett tag nu, håller naglarna korta för att inte frestas. Så jag hoppas att det funkar denna gång...

  • amelia­n
    Äldre 29 Sep 00:49
    #38

    Jag har varit nagelbitare från förskolan tills för 3 år sedan. Började göra akrylnaglar vilket resulterade i att jag slutade bita. De är för hårda och smakar grymt mycket äckligare än stopp & väx.

  • Äldre 30 Sep 14:57
    #39
    amelian skrev 2012-09-29 00:49:02 följande:
    Jag har varit nagelbitare från förskolan tills för 3 år sedan. Började göra akrylnaglar vilket resulterade i att jag slutade bita. De är för hårda och smakar grymt mycket äckligare än stopp & väx.
    Där är vo olika ;) jag har tuggat fakenaglar rakt av haha. Blir ju en utmaning :p
  • Elin86
    Äldre 1 Oct 14:10
    #40
    Alyllyra skrev 2012-09-28 23:27:18 följande:
    Elin86: vad duktig du är!!! Jag har inte bitit på ett tag nu, håller naglarna korta för att inte frestas. Så jag hoppas att det funkar denna gång...
    Duktigt :) Jag är tvärtom är de för korta blir jag frestad men är de långa känns det inte lika självklart att hugga i tänderna. Jag är väl en små bitare alltså en som små biter på det som redan är kort och pillar på nagelbanden ;)
  • Alylly­ra
    Äldre 2 Oct 15:16
    #41

    O ja, nagelbanden är inte roliga.. Tuggar nog mer på dem än på själva naglarna.

  • Äldre 30 Nov 14:18
    #42

    wuhu! är så glad! har lyckats spara ut en ganska bra bit, och har nästan inget behov av att bita längre! :D

  • amelia­n
    Äldre 30 Nov 15:09
    #43

    Jag slutade bita på naglarna för 4 år sedan. Hur? Jag gör akrylnaglar på salong, de är för hårda att bita på så jag slutade automatiskt. 

  • Aniara­4
    Äldre 30 Nov 15:41
    #44

    Jag lyckades sluta bita på naglarna för bra många år sen. Och började bita på nagelbanden. Skrikandes

     Illasmakande saker hjälper inte, för jag drar i flikarna också. Allergisk mot det mesta i oljeväg. Men på senaste tiden har jag börjat använda Locobase repair som är en jättefet och skyddande kräm, som faktiskt gör så att de blir mindre torra och flikiga, och därmed mindre lockande att dra och bita i. Wish me luck!

  • kramen
    Äldre 10 Jan 23:14
    #45

    mina naglar är nu långa och fina, har sattit gele på Glad

  • Äldre 11 Jan 08:55
    #46

    bra gjort kramen! mina är långa och fina oxå.. har inget på dom.. :P en kompis trodde t.o.m jag hade gjort frans manikyr på dom.. men icket.  är så glad^^

  • Alylly­ra
    Äldre 15 Jan 14:38
    #47

    Wow, vad ni är duktiga!

    Själv går det lite upp och ner, kan hålla mig ett tag för att sedan falla tillbaka... Måste hitta på nått sätt att bryta där när jag är på väg med fingrarna mot munnen! Vet inte riktigt vad jag ska göra. 

  • Äldre 15 Jan 14:47
    #48
    Alyllyra skrev 2013-01-15 14:38:47 följande:
    Wow, vad ni är duktiga!

    Själv går det lite upp och ner, kan hålla mig ett tag för att sedan falla tillbaka... Måste hitta på nått sätt att bryta där när jag är på väg med fingrarna mot munnen! Vet inte riktigt vad jag ska göra. 
    de e så svårt att ge tips då man själv inte riktigt förstod hur det hände.. det är som att man måste hålla ut tills dom är så långa att man inte VILL bita för att dom är så fin.. 
  • 571
    Äldre 11 Mar 17:21
    #49

    Jag rekomenderar manikyr! gå på regelbunden manikyr och andvänd rikligt med nagelolja. Är naglarna fixade efter en manikyr så vill man inte bita på dom :D

Svar på tråden Sluta bita!