• erik2710

Oönskade inviter?

Är det många andra som får oönskade inviter i sin inbox?

Jag ska gifta mig om knappt två månader och har fått flera meddelanden från "kvinnor" som säger sig vilja ha en relation med mig. Brukar många få det?

Första gången det hände mailade jag till kundservice om det men eftersom jag inte fick något svar är det väl inget problem.

• Svar på tråden Oönskade inviter?
  • zgreiner
    erik2710 skrev 2012-09-04 20:03:25 följande:

Det här fick jag igår:

Hello
    My name is Miss Kate , i am single girl never
    married seeking true love with marriage potentials
    and i am happy to contact you today after
    going through your profile which got my interest!
    i will love us to be good friends or a lot more,
    you can contact me through my
    email (katekambo44@yahoo.com">katekambo44@yahoo.com)
    so that i can send you my photo,
    bye and kisses!

Jag har inte ens skrivit något i min profil! Det enda som står är att jag planerar bröllop!

Jag har fått exakt samma här på BT. Har inte heller skrivit något i min profil. Slänger bara mailen och ser det inte som något där någon menar allvar.
  • Pekkiisch4

Hi!

I am Miss Minnie how are you! hope you are fine and in perfect condition of health.I went through your profile and i read it and took interest in it,if you don't mind i will like you to write me on this ID: minnie.wilton***yahoo.co.uk hope to hear from you soon, I will be waiting for your mail because i have something VERY important to tell you.

Lots of love,
    Minnie!

minnie.wilton@yahoo.co.uk

det här fick jag ?!

• Koloratur

Jag har också fått mycket intressant mail...

2012-08-08 16:52:41 Från: sonbaby1

hello
    my name is miss Sonia,
    i will like you to be my close friend,
    if you accept it contact me at
    soniaed3@yahoo.com
    for my photos and more details about me,
    thanks
    Sonia   
    Har anmält det som spam... 
  • Sjörå

Jag har också fått ett antal sådana mail. Finns den någon spam-knapp som jag kan trycka på eller hur anmäler jag det som spam?

• erik2710
    Koloratur skrev 2012-09-05 00:23:04 följande:
    Jag har också fått mycket intressant mail...

2012-08-08 16:52:41 Från: sonbaby1 hello
    my name is miss Sonia,
    i will like you to be my close friend,
    if you accept it contact me at
    soniaed3@yahoo.com">soniaed3@yahoo.com
    for my photos and more details about me,
    thanks
    Sonia
    Har anmält det som spam...
    Exakt samma har jag också fått.
  • passionsblomman

Precis som Anne På Grönkulla säger: det är inte riktiga inviter-det är spam och ni ska anmäla dem omedelbart när ni får dem! Tycker det går lite i skov med det där-rätt som det är ramlar det in massor, för att kunna vara lugnt ett tag. Anmäl!
    Och låt bli att klippa in meddelandena med adresser och annat klickbart i trådar som den här-då finns ju risken att någon råkar klicka på skiten och det är ju bättre ju mindre man sprider just den delen.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • CoolJen

Jag fick ett idag, hur anmäler man?

• erik2710

Jag förstår att det inte är riktiga inviter. Jag googlade på ett ord i ett meddelande en gång och då kom det upp någon typ av kontaktförmedling så det är nog på sett och vis en invit även om det inte är från en specifik kvinna.

• passionsblomman

Ja, det är ju en påträngande och oönskad företeelse som inte på något vis hör hemma i forumet och man ska slippa skräpet i sin brevlåda. Det jag menar är att man inte behöver känna sig personligen kontaktad på allvar så att säga, utan det är mer störande att folk skräpar ner ens gästbok, inbox eller olika trådar med sådant man bara blir irriterad av.

Jag har länkat den här tråden i ett mail till supporten alldeles nyss, för att se ifall de kanska kan lite allmänt uppmärksamma alla de här olika exeplen och också ge lite tydligare info om hur de vill att man gör för att bli av med det.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • AnnaJ88

Hej,

Vi har uppmärksammat er tråd. Dessa inboxspamm vill vi inte ha på Bröllopstorget.
    Om ni får detta i fortsättningen så mejla gärna till vår Support mejl om vilken användare det kommer från så att vi kan granska det. support@brollopstorget.se

Mvh Moderator

Svar på tråden Oönskade inviter?