• erik2710

Oönskade inviter?

Är det många andra som får oönskade inviter i sin inbox?

Jag ska gifta mig om knappt två månader och har fått flera meddelanden från "kvinnor" som säger sig vilja ha en relation med mig. Brukar många få det?

Första gången det hände mailade jag till kundservice om det men eftersom jag inte fick något svar är det väl inget problem.

• Svar på tråden Oönskade inviter?
  • Silketuss

Vad tråkigt att du råkar ut för oönskade inviter! Jag har inte råkat ut för något liknande. Nog är det väl rimligt att du får svar från kundservice ändå? Hoppas att du slipper fler av dessa oönskade inviter framöver. 

• erik2710

Det här fick jag igår:

Hello
    My name is Miss Kate , i am single girl never
    married seeking true love with marriage potentials
    and i am happy to contact you today after
    going through your profile which got my interest!
    i will love us to be good friends or a lot more,
    you can contact me through my
    email (katekambo44@yahoo.com)
    so that i can send you my photo,
    bye and kisses!

Jag har inte ens skrivit något i min profil! Det enda som står är att jag planerar bröllop!

• Grodprinsens brud

Inte jag heller... låter mysko. det enda jag fått är från en fotograf som raggade kunder men det tog kundtjänst hand om eftersom det tydligen inte får förekomma sådant alls..

• Mette81

Känns som ett "fiske" (fishing) mail. Kanske för att sedan maila ett virus eller dylikt =/ Jag skulle ha kontaktat Kundservice igen om det fortsätter!!

• Fremm

Mycket konstigt att det hamnar här i inboxen, liknande mail har jag fått till min vanliga email, på dålig engelska ungefär samma formuleringar från tjejer(!) trots att jag är tjej själv men att det skulle förekomma på BT, konstigt att du inte fått svar från kundtjänst, men ligg på om du fått fler och det inte va en engångsgrej?...

• hjgs

jag har också fått sådan mail från "olika tjejer"

• hjgs

Så här stod det i ett av det jag fått. en dålig google translate översättning känns det som

"Hej kära
    Mitt namn är Miss Angela, jag är en snygg ung flicka. Jag såg din profil i (www.brollopstorget.se)
    idag och blev intresserad i dig, kommer jag också vilja veta dig mer, och jag vill att du ska skicka ett mail till min e-postadress så att jag kan ge er min bild för angela_desmond@hotmail.com jag tror vi kan gå härifrån. Jag väntar på ditt mail till min e-postadress above.Remember avståndet eller färg spelar ingen roll men älskar frågor tilld i livet ditt
    angela"

• BlomAnna

Jag har fått ett liknande mail och har dessutom fått mail där någon på taskig svenska erbjuder tjänster så som fotografering och sminkning.

Svar på tråden Oönskade inviter?