• Fremm

Någon mer än jag som blir tokig på alla valmöjligheter och allt jag vill hinna göra?!

Usch i natt drömde jag mardrömmar för att jag kände mig så stressad över allt jag skulle vilja hinna med att göra till bröllopet! Det finns så många roliga saker men förstår inte hur en del av er har tiden, orken och pengarna... det räcker lixom inte till för mig... så jag inser ju själv att jag måste dra gränsen någonstans och göra det viktigaste först... ena stunden tycker jag att saker som jag vill planera är för långt i förväg och i nästa är det så tight med tid...

Vi gifter oss på nyårsafton...

Skulle vilja dekorera festlokalen mysigt (hade velat ha vitklädda stolar och pompombollar t ex, något som jag fått ta bort vilket känns rätt skönt för att vi känner att vi varken har råd och tid med det) däremot har vi tänkt satsa på ljusslingor och mkt myspysbelysning...

Blev jättesugen på de där broschbuketterna och började beställa hem broscher men nu inser jag att jag varken kan, kommer hinna få ihop så många broscher och det blev oxå ett litet nederlag - istället får det bli ett par brocher i den vanliga färska brudbuketten

Brudklänningen är fixad men för stor så den måste sys in... hoppas verkligen sömmerskan kan göra det och bra till på köpet!

Tärn och näbbklänning ska måttas och beställas

Fixa klar önskelistan

Fixa musiklista - playlists till dansen

All info i bloggen till våra gäster

Ringen - har hittat en jag vill ha men måste samla ihop guld för att få ner den i pris, är orolig för att den inte blir som jag tänkt mig eftersom jag inte kan testa den tillsammans med min förlovningsring innan... att den blir dyr...

Jag blir tom stressad över att jag inte får ha ett finger med i spelet när det gäller planering av festen (vilket jag egentligen inte vill men ändå)...

Jag har hittat massor med roliga idéer på amerikanska sidor som jag skulle vilja göra om till våra egna... photobooth, tävlingar med mera... men hur hinner man det?

Hmm just nu är det nog mestadels dekorationer kring dukning och festlokal, musik samt budgeten som oroar mest. Har inte fått in priser på allt än...

Usch va jag stressar upp mig, det gör ju inte saken lättare när man ser alla roliga tips och idéer här inne, på kreativa och duktiga tjejer.

Jag vill få till en minnesvärd dag inte bara för oss (vilket det lär bli oavsett) men oxå för alla gäster, något utöver det vanliga...

Hur hanterar ni Bridezillornas i er, ni som känner som jag? Säg att jag inte är ensam om att känna så här! Pleeeeeease!

• Svar på tråden Någon mer än jag som blir tokig på alla valmöjligheter och allt jag vill hinna göra?!
  • L och J
    teddy skrev 2012-09-04 17:41:07 följande:
    Jag fick i dag någon slags "uppenbarelse"....
    Jag har insett att många av de grejer jag tänkt inte kommer att hinnas med o att jag helt enkelt får börja släppa vissa saker, så jag är just nu i det stadiet att jag försöker släppa vissa saker!
    Jag har också börjat landa från bröllopsyran!
    Nu ser jag vårat bröllop och inte ett bröllop! om ni förstår vad jag menar. 
  • Fremm
    L och J skrev 2012-09-04 20:59:42 följande:
    Jag har också börjat landa från bröllopsyran!
    Nu ser jag vårat bröllop och inte ett bröllop! om ni förstår vad jag menar. 
    Smart! Det kanske är så man ska tänka! ;)
  • msE

istället för photoboth fixa en kamera på stativ med självutlösare, ngn form av  fondvägg som bakgrund o en låda full med hysteriskt roliga utklädningsgrejer :)

• Fremm
    msE skrev 2012-09-04 21:57:35 följande:
    istället för photoboth fixa en kamera på stativ med självutlösare, ngn form av  fondvägg som bakgrund o en låda full med hysteriskt roliga utklädningsgrejer :)
    Det va ju en riktigt bra idé och "enkel" sådan - den känns ju åtminstone genomförbar! :) Tack snälla för tipset... tänk va trög man kan vara som inte kommer att tänka på sånna "simpla" lösningar (om du förstår vad jag menar) men det är ju därför det är tur att det finns så många snälla och hjälpsamma tjejer här inne som kommer med bra tips och idéer! Tack!!
  • msE

Jag är själv världsmästare på o göra saker svårare än vad de e så glad att man kan hjälpa till :)

• Fremm
    msE skrev 2012-09-04 22:26:32 följande:
    Jag är själv världsmästare på o göra saker svårare än vad de e så glad att man kan hjälpa till :)
    Skönt att höra att jag inte är ensam om det då! , tack igen!
  • L och J
    Fremm skrev 2012-09-04 21:00:39 följande:
    Smart! Det kanske är så man ska tänka! ;)
    Ja man har ju hängt här ett tag och fått lite perspektiv till saker och ting Skrattande
  • brudpar2013

Åh så skönt att det finns fler som tänker som jag. Blir så ledsen av att min festman bara suckar åt mig....

Budgeten har stigit aldelles för mkt och nu undrar jag om någon av er har en vän eller tips på en person i Göteborg som kan göra smink/hår lite billigare?

• teddy

Ja, de e nog så man får göra... tänka på att det är vårt bröllop o släppa alla de små onödigaste grejerna! de e lätt att blir orealistisk i bröllopsplaneringen inser jag, o de e den realistiska sidan av en själv som måste komma fram igen! o de viktigaste man måste inse är nog att den realistiska sidan INTE behöver innebära en tråkig sida!
    Haha! 

• msE

en liten annan tanke är att gästerna troligen kommer tycka det är jätteskoj och jättefint för dom vet ju inte vad dom missar.. 

Tror inte många gäster tänker:  ooo vilket fint bröllop.. MEN det var ju synd att dom inte ordnat ett photoboth/ matchat gardinerna med bestmannens slips / ordnat personliga gåvor till alla 100 gästerna
    som man själv mitt uppe i planeringen inte kan förstå hur man kan vara utan..

(är själv bara på ett förstadium till planering o jag har redan fångat the bridezilla-bug haha bävar för hur detta kan sluta Drömmer )

• eml33h

Ojoj vad ni pysslar och står i! : )
    Vi kommer hålla det enkelt; inga dekorationer, ingen särskild dukning, vi har ingen temafärg, inga presenter till gästerna..
    Och ändå känner jag mig helt stressad och vilsen, kan inte ens tänka mig hur ni måste ha det! Haha :)

• L och J
    msE skrev 2012-09-05 12:42:44 följande:
    en liten annan tanke är att gästerna troligen kommer tycka det är jätteskoj och jättefint för dom vet ju inte vad dom missar.. 

Tror inte många gäster tänker:  ooo vilket fint bröllop.. MEN det var ju synd att dom inte ordnat ett photoboth/ matchat gardinerna med bestmannens slips / ordnat personliga gåvor till alla 100 gästerna
    som man själv mitt uppe i planeringen inte kan förstå hur man kan vara utan..

(är själv bara på ett förstadium till planering o jag har redan fångat the bridezilla-bug haha bävar för hur detta kan sluta Drömmer )
    Hahaha!

Ja det är ju sant, gästerna är ju våra familjer och vänner, och dom skiter nog i det ja haahaa!
    Men det är ju sååå roligt! kan inte låta bli, vill ju att det ska va helt fabulous!! Flört
  • Fremm

msE, så sant så men som L och J skriver så är det ju så roligt att fixa och dona...

När ska ni alla gifta er då? Hur långt har ni kvar att planera?

• teddy

Ja, här har vi ju ännu en decemberbrud ;)

• Fremm

teddy, ja det är klart det visste jag ju att du oxå är decemberbrud! ;)

Usch idag känner jag mig inte alls på hugget, känner mig stressad över allt... inte bara bröllopet utan allt som finns att göra hemma i huset... drömmen vore ju så klart att vi fick ordning alla flyttlådor och organiserade upp förvaringen hemma så att vi kan påbörja vårt nya gifta liv utan saker och lådor överallt i källaren... men det är ett evighetsprojekt känns det som. Hoppas vi kan påbörja lite i helgen!

Sen har jag lyckats boka upp mig fullständigt denna hösten med visserligen roliga saker men svårt att hinna se fram emot dem när det är så mkt med allt... nästa vecka åker jag till London, sen ska vi till Tyskland och köpa drickat och så blir det en tjejhelg i Sthlm och så hade jag och min m2b tänkt ta en avkopplingsweekend bara han och jag utan barn men den får vi nog skjuta på för nu är det för mkt! :-/

Denna vecka har vi gått igenom musik... köpte nya bröllopstidningen BröllopsGuiden och det va väldigt mycket matnyttig info - lite komiskt att vissa saker skriver de har kommit på modet som jag redan tänkt ha/gjort... visste ju inte att det va mode bara att jag ville ha det så men det är klart man blir väl påverkad på internet även om man inte vet att t ex hårsmycke är på mode eller vad det nu kan vara... det spelar ju egentligen ingen roll. Det jag vill ha är ju att jag ska tycka att det är fint och gärna lite personligt och unikt - vill inte att allt ska vara som alla andra om ni förstår? ;)

Hur går det för er?

Svar på tråden Någon mer än jag som blir tokig på alla valmöjligheter och allt jag vill hinna göra?!