• Fremm

Någon mer än jag som blir tokig på alla valmöjligheter och allt jag vill hinna göra?!

Usch i natt drömde jag mardrömmar för att jag kände mig så stressad över allt jag skulle vilja hinna med att göra till bröllopet! Det finns så många roliga saker men förstår inte hur en del av er har tiden, orken och pengarna... det räcker lixom inte till för mig... så jag inser ju själv att jag måste dra gränsen någonstans och göra det viktigaste först... ena stunden tycker jag att saker som jag vill planera är för långt i förväg och i nästa är det så tight med tid...

Vi gifter oss på nyårsafton...

Skulle vilja dekorera festlokalen mysigt (hade velat ha vitklädda stolar och pompombollar t ex, något som jag fått ta bort vilket känns rätt skönt för att vi känner att vi varken har råd och tid med det) däremot har vi tänkt satsa på ljusslingor och mkt myspysbelysning...

Blev jättesugen på de där broschbuketterna och började beställa hem broscher men nu inser jag att jag varken kan, kommer hinna få ihop så många broscher och det blev oxå ett litet nederlag - istället får det bli ett par brocher i den vanliga färska brudbuketten

Brudklänningen är fixad men för stor så den måste sys in... hoppas verkligen sömmerskan kan göra det och bra till på köpet!

Tärn och näbbklänning ska måttas och beställas

Fixa klar önskelistan

Fixa musiklista - playlists till dansen

All info i bloggen till våra gäster

Ringen - har hittat en jag vill ha men måste samla ihop guld för att få ner den i pris, är orolig för att den inte blir som jag tänkt mig eftersom jag inte kan testa den tillsammans med min förlovningsring innan... att den blir dyr...

Jag blir tom stressad över att jag inte får ha ett finger med i spelet när det gäller planering av festen (vilket jag egentligen inte vill men ändå)...

Jag har hittat massor med roliga idéer på amerikanska sidor som jag skulle vilja göra om till våra egna... photobooth, tävlingar med mera... men hur hinner man det?

Hmm just nu är det nog mestadels dekorationer kring dukning och festlokal, musik samt budgeten som oroar mest. Har inte fått in priser på allt än...

Usch va jag stressar upp mig, det gör ju inte saken lättare när man ser alla roliga tips och idéer här inne, på kreativa och duktiga tjejer.

Jag vill få till en minnesvärd dag inte bara för oss (vilket det lär bli oavsett) men oxå för alla gäster, något utöver det vanliga...

Hur hanterar ni Bridezillornas i er, ni som känner som jag? Säg att jag inte är ensam om att känna så här! Pleeeeeease!

• Svar på tråden Någon mer än jag som blir tokig på alla valmöjligheter och allt jag vill hinna göra?!
  • Camilla837

Förstår dig!  Är precis samma här och håller på att göra min M2b tokig!

Jag vill så mycket och det tar aldrig slut. Jag kommer på nya saker hela tiden. Är dryga 4 veckor kvar och känner mig supersressad. Det roliga är att när de tunt om frågar vad jag har kvar att göra så kan jag inte svara på det. Antingen har jag ingen koll alls eller så är det inte så mycket kvar att göra. Det känns i alla fall som att inget är gjort och att inget är bra! Nerverna spökar ordentligt!

Blir så ledsen för vill att bröllopet ska vara något som vi planerar tillsammans, det ska vara roligt och mysigt.
    Känns som att jag mest tjatar och han suckar:(

Är med inne på det amerikanska. Har du några tips. Senast så beställde jag klistermärken som vi ska ha under skorna. Vi ska ha en riktigt fin candybuffet. De amerikanska bröllopen har så finna sådana. Svårt att hitta såna skålar här i sverige bara:(  Har däremot skickat efter godis i våra temafärger från usa:)

• L och J

Jag blev kallad bridezilla igår för att jag hade köpt glas av en här på BT och han måste åka till uppsala och hämta dom eftersom jag jobbar kväll... och kan ändå inte hålla mig borta från BT! varning!

• CoolJen

Visst är det jobbigt att surfa för mycket och vilja ha/göra allt...stressande men jag kan inte heller vara utan det.
    I förrgår sa min sambo till mig "nu har du surfat bröllop konstant i 3 månader"
    haha han har rätt han

• teddy

Ja Fremm jag håller med dig! Man känner sig sjuuuuuukt stressad! O egentligen borde man bara njuta och göra det som verkligen känns som det viktigaste för oss, men man stressar upp sig o till slut bara snurrar det i skallen! Jag drömmer om bröllop nästan varje natt som de e nu, o de e inga lyckade sådana i drömmarna kan jag tillägga! :P

• FruNovember

I hear you sister! :-P Herregud så mycket det dyker upp, hela tiden! Det är otroligt stressande, samtidigt som man inte kan sluta och bara bestämma sig för att inte utöka mer.. Jag får katastrofbröllop uppspelade för mig varenda natt, allt ifrån tidsplaner som totalt havererar till blommor som inte beställts.. Jag tror att det är ganska naturligt.. Jag har aldrig anordnat någon större fest, dessutom är det en "en gång i livet- dag".. Vore kanske konstigt om man inte blev lite fixerad.. Det som ändå kan lugna oss alla är att vi tydligen har självdistansen nog till att se problemet..

• Fremm

Skönt att höra att jag inte är ensam! Ni är för härliga!! Kan vi inte fortsätta skriva här om vad för "knäppa" petitesser som helt plötsligt känns livsviktiga i planeringen... något att känna igen sig i och kanske skratta åt när vi har våra bridzilla-moment? :)

Som du sa FruNovember, vi har ju i alla fall självdistans nog att inse problemet :D Den va bra!!

• FruNovember
    Fremm skrev 2012-09-03 22:28:20 följande:
    Skönt att höra att jag inte är ensam! Ni är för härliga!! Kan vi inte fortsätta skriva här om vad för "knäppa" petitesser som helt plötsligt känns livsviktiga i planeringen... något att känna igen sig i och kanske skratta åt när vi har våra bridzilla-moment? :)

Som du sa FruNovember, vi har ju i alla fall självdistans nog att inse problemet :D Den va bra!!
    Haha, javisst, jag kan behöva lite extra stöd.. ;)

Just nu är mitt största bekymmer; naglarna!
    HUR ska man göra? Akryl, gelé eller naturella?
    Och när ska de fixas för att vara i perfekt kondition på dagen? :P

Något annat som skaver och gnager är;
    Vad ska gästerna få i present?
    Kommer alla att älska den lilla pralinen i organzapåsen som matchar färgtemat,
    och prata om det i flera år, eller måste vi tänka om?  :P
  • CoolJen

Om du ska göra naglar så gör det samma vecka, så de inte hinner växa ut/släppa.
    Om du bara ska måla/fixa dina egna så gör det på bröllopsdagen, annars riskerar du nagellack som släppt.

Nej, alla gillar förmodligen inte gilla pralinen, om det blir några kvar så skicka dem till mig

• teddy

Jag fick i dag någon slags "uppenbarelse"....
    Jag har insett att många av de grejer jag tänkt inte kommer att hinnas med o att jag helt enkelt får börja släppa vissa saker, så jag är just nu i det stadiet att jag försöker släppa vissa saker!

• Fremm

FruNovember: jag har inte funderat så mkt över naglarna än men har skrivit upp det som en punkt på listan av miljonersaker att planera, göra och boka... ;) är oxå lite kluven... vill att de ska vara natuliga och vackra, och även om jag för tillfället har rätt långa naglar så händer det ju när det inte "får" hända ett en skivar sig och/eller går av... så säkert händer det dagen före bröllopet... tror jag ska unna mig gelé för det tycker jag är finast av de konstgjorda naglarna... om naglarna håller sig någorlunda fina så behöver man ju inte ha fejktippar utan bara förstärka sina egna och göra någon fin målning med dekoration eller/och fransk manikyr... har hittat några snygga nagelbilder på nätet som jag väljer mellan...

Praliner har vi oxå tänkt ha i våra askar och med matchande färgtema, konstigt nog har jag inte hittat ljusgrönt folie om, borde finnas tycker man? Så hittar ni så hojta, ceriserosa som är vår andra färg har jag hittat. Visst det är inte så orginellt och alla gillar kanske inte gillar dem men va tusan ska man ge i asken annars? Vore så klart kul med något annat men längre än så har jag inte tänkt, har någon annan tänkt att ge något annat?

Just nu fick jag en snilleblixt att det vore så MYSIGT att ha sånna där uddakoppar gamla kaffekoppar från kafferepen från förr till bröllopstårtan istället - helt plötsligt en livsviktig grej... näe de där trista kopparna som finns i festlokalen är ju inte alls lika roligt så om jag skulle ta och försöka samla ihop en sisådär hundra koppar till bröllopet från loppisar o dyl... tror min m2b blir galen på mig när jag kläcker den idén... men visst vore det fint? ;)

Teddy: Härligt att få en sån uppenbarelse, det kan hända mig med då och då men sen faller jag tillbaka i drömmarnas land igen... har försökt släppa tanken på runda bord och vitklädda stolar då det skulle innebära en hel del extra pyssel, arbete, tid och pengar... men sen i nästa stund så har jag svårt att släppa det i alla fall - eller så dyker det upp nya saker som jag tycker är livsviktiga, som kopparna jag skrev om... ;) pompombollar skulle ju oxå va himla fint att hänga i taket men vet inte ens om det är möjligt, det är jättehögt till tak. När jag kollade på panduro va silkespapperna dyra och i små paket och även där skulle det gå åt en del tid, pyssel och pengar för något jag inte ens vet är möjligt att sätta upp...

En annan sak som skulle vara kul är att sätta upp ett eget photobooth, där gästerna kan göra sig lite löjlig och fotografera sig själva, läste att de hyrde ut sånna i stockholmsområdet - coolt, tyvärr gifter jag mig inte där... eller kanske tur för då skulle allt jag vill göra kosta multum ;), läste att man annars kunde be alla ta kort på instagram (som har appen på sin telefon) och tagga bröllopet så vi får ta del av det, men vet inte om folk verkligen skulle orka att göra det... eller så läste jag att man kunde köpa en polaroidkamera så att gästerna kunde ta bilder och direkt sätta i gästboken... eller så får det bli det traditionella sättet att man ber någon ta kort på alla gäster och sen framkalla och sätta dit dem i efterhand (vilket det troligtvis lär bli)...

Jag känner mig lite smått galen! ;)

Svar på tråden Någon mer än jag som blir tokig på alla valmöjligheter och allt jag vill hinna göra?!