• Nimrin

    Väldigt olika tärnor.. klännig!?!

    Hej hej! Nu har vi kört fast igen i bröllops-planerings-träsket och behöver lite smakråd. Vi funderar just nu på vad våra två tärnor ska ha på sig, vi vill gärna ha långklänningar till dem och helst likadana men tycker att det kan vara svårt att finna nåt som är smickrande för dem båda då de är så olika bydg. Den ena är min bästa vän och barndomskompis, hon är väldigt kurvig och kvinnligt bydg och ca 165 lång medan den andra tärnan är min m2b's 16årig syster som är kanske 158 lång, super smal och är inte så kurvig. Hur ska ma göra?! Några tips?  

    Jag gillar denna men vet inte om det kan fungera?



     
  • Svar på tråden Väldigt olika tärnor.. klännig!?!
  • Chicita

    Ett förslag om ni ska beställa klänningarna på någon kinasida eller liknande (vet inte vart bilden kommer ifrån men jag chansar), är ju att dom får välja ut varsin långklänning, men ni bestämmer vilken färg och vilket material dom ska vara i.
    Om dom är i samma färg och liknande modeller (båda långa) så kommer det ändå ge ett sammanhängande intryck.

    Och då kanske båda känner sig riktigt bekväma och fina också Glad 

  • daniiel

    Jag skulle rekommendera två olika modeller på klänningar, som tärnorna själva kanske kan få vara med och välja vad de skulle trivas i?, men i samma färg och även i samma material om ni vill att de ska vara ännu mer lika.


  • Nimrin

    Haha ni två ;) ja och som vanligt så låter det ni säger väldigt vettigt! Och ja, vi he tänkt att beställa från nån av alla Kina sidor om jag och tärnorna faktiskt kan bestämma oss, men det där med samma material och färg låter som en väldigt bra ide, tack så mycket! :D

  • Anneli256

    Hade tre tärnor som var väldigt olika bygda. Den modell du valt kan säkerligen funka. Vi hade en liknande modell till våra. Men annars håller jag med ovanstående damer. :) det är nog enklast och kan bli väldigt snyggt.

Svar på tråden Väldigt olika tärnor.. klännig!?!