• Eneque­rv
    Äldre 1 Sep 01:23
    3349 visningar
    3 svar
    3
    3349

    Söker mall på vikning av kuvert-kort

    Hej!
    Ni som är så bra på alla sätt kanske kan hjälpa mig? Jag söker en mall på hur man viker ett papper så det blir ett fyrkantigt kuvert som man sedan öppnar på baksidan och så öppnas hela kortet. kortet är alltså insidan av pappret. Utsidan skiver man adressen på. Men jag menar inte den enkla modellen där man vikerin hörnen mot mitten på ett fyrkantigt papper hörnen mot. Jag har nämligen sett att det finns en modell där man kan vika in ett större papper flera gånger som sedan blir detta fyrkantiga kuvert. Jag har sökt runt lite men jag vet inte riktigt vad jag ska söka på. Hoppas ni förstår vad jag menar! Skrattande

  • Svar på tråden Söker mall på vikning av kuvert-kort
  • Äldre 1 Sep 08:49
    #1

    Puffar

  • Äldre 1 Sep 09:09
    #2

    Googla på "envelope card template" och gå in på bilder, så kommer det fram massor :)


  • Äldre 2 Sep 21:06
    #3

    Hurra! Nu har jag hittat den jag letade efter! http://www.tasharaedesigns.com/wedding.html längst ned till höger. Nu gäller det bara att lista ut exakt hur de har vikt den.... Men det ska vi nog kunna göra. Ett väldigt bra och smart sätt, för den som vill, att spara in lite på miljön! 

Svar på tråden Söker mall på vikning av kuvert-kort