• FruNov­ember
    Äldre 30 Aug 19:52
    11190 visningar
    94 svar
    94
    11190

    Fikagrupp i Göteborg kanske?

    Tänkte höra om det finns intresse för att träffas och fika, älta bröllopsplanering och livet i övrigt kanske? Alltid kul att prata med folk som också har huvudet fullt med färgteman och bordsplacering.. Kan kanske vara skönt för den övriga omgivningen också, med lite avlastning.. :-P Hoppas vi blir några stycken och kan ordna nåt

  • Svar på tråden Fikagrupp i Göteborg kanske?
  • Äldre 10 Sep 17:14
    #81

    Jag är gärna med & fikar, är dock redan gift sen 7/7.. :D
    Bor strax utanför gbg, ute på landet vid landvetter.

  • caroli­na8409
    Äldre 10 Sep 23:42
    #82

    Va roligt Solig
    Då får ni titta när det passar bäst och var ska alla träffas så kommer jag dit Skrattande. Själv bor jag  i Partille och ska gifta mig här Hjärta

  • Christ­ineL
    Äldre 11 Sep 09:52
    #83
    lovisa86 skrev 2012-09-10 16:22:03 följande:
    Vi har bokat aludden, men eftersom vi blir runt 40 pers känns det lite stort fast å andra sidan väldigt mysigt, så jag är väldigt kluven :/ Så tittar ltie på partytält och så men jag vet verkligen inte..

    Sandra87 vad roligt, vilken lokal hade ni tänkt er?

    Googlade på Gräfsnäs, ser jättemysigt ut! Vad gör ni om det regnar?
    Ja, om det regnar... Troligtvis så kommer vi få plats inne i slottet, helt ruinerat är det inte utan stora delar är under tak. Men allra helst ska det ju inte regna såklart Solig Det var fint väder den 31:a augusti i år så förhoppningsvis är det uppehåll nästa år med Skrattande
  • lovisa­86
    Äldre 11 Sep 11:25
    #84

    Ja aludden är supermysigt, det ligger så vackert och jag har också fått toppenintryck när jag varit där. Var där med jobbet för inte så länge sedan och då var vi ca 40 pers och då satt vi inte i den stora salen utan i en del in till vänster och det kändes väldigt mycket plats över, så jag är rädd att det inte blir mysigt där ändå. Sen är det ganska dryt eller det verkar vara normalpris, lite under 1000 kr per person för den meny jag vill ha och vi har ett partytält som vi kan låna gratis, men då är det så mycket man måste göra själv som du säger, så fruktansvärt kluven! Men jag tror helt klart att om man är 60 personer eller mer blir det väldigt bra på aludden, då känns det nog mindre tomt :)


    Vi gifter oss i lerums kyrka i september nästa år. Vart gifter ni er?


    Gifter ni er borgligt ChristineL? Hoppas på sol hela aug och sept nästa år!!


    Åhh kan vi inte styra upp detta nästa eller nästnästa vecka, är så nyfiken på hur andra göra!

  • FruNov­ember
    Äldre 11 Sep 11:31
    #85

    Så roligt att tråden har fått sånt liv! jag kan fika nu på torsdag eller på söndag om någon vill?

  • Christ­ineL
    Äldre 11 Sep 11:43
    #86

    Lovisa86 - Ja, det blir borgerligt, vi fick väldigt konstigt bemötande när vi var och tittade på Lerums kyrka, och dessutom ville min sambo helst borgerligt så då fick det blir så :)


    FruNovember skrev 2012-09-11 11:31:21 följande:
    Så roligt att tråden har fått sånt liv! jag kan fika nu på torsdag eller på söndag om någon vill?
     Torsdagar är bra fika-dagar för mig! :D
  • FruNov­ember
    Äldre 11 Sep 11:52
    #87

    ChristineL- Toppen! Tycker det är ganska skönt att fika på vardagar, så har man helgerna helt fria från inplanerade saker Vi kan väl se om någon mer nappar!

  • lovisa­86
    Äldre 11 Sep 11:56
    #88

    jag kan nog vara med på torsdag, beror på vilken tid :)

    oj jag har inte pratat med lerums kyrka särskilt mycket, vad hände?

  • Christ­ineL
    Äldre 11 Sep 12:07
    #89
    lovisa86 skrev 2012-09-11 11:56:48 följande:
    jag kan nog vara med på torsdag, beror på vilken tid :)

    oj jag har inte pratat med lerums kyrka särskilt mycket, vad hände?
    Vi frågade om vi kunde använda kyrkstugan eller församlingshemmet till festen sen. Hon vi pratade med då blev hon lite obekväm kändes det som, och så sa hon typ "Ja, jo, vi lånar egentligen inte ut våra lokaler till bröllop... Det är ingen sprrrit där. Och ingen dans. Och sen ska det vara städat och klart till midnatt!" Det blev lite konstig stämning, och sen hittade vi Gräfsnäs ;)
  • lovisa­86
    Äldre 11 Sep 20:15
    #90

    Nej vilken tråkig atttyd!! Verkar som ni hittat nåt bättre nu, googlade på Gräfsnäs och ser fantastiskt ut! Håller tummarna för strålande väder både för dig och mig (bara några veckor mellan våra datum om ni gifter er 31 aug) ! 

  • Olauli­n
    Äldre 12 Sep 07:16
    #91

    Jag är gärna med på fika på torsdag! Om det inte blir innan kl 17 vill säga :)

  • Sandra­87
    Äldre 18 Sep 17:58
    #92

    Vi gifter oss också i Lerums kyrka, i juli eller augusti beroende på om vi får det datumet vi hoppas på på Aludden (3/8). Får vi inte det så blir det den 27 juli. :)

    Blev det någon fika i torsdags förresten? Jag är gärna med igen om det blir av någon mer framöver. :) 

  • Pillan
    Äldre 18 Sep 20:29
    #93

    Jag är också nyfiken på att höra om det blev någon fika :) jag är i Göteborg nästa måndag (24/9) om någon vill ses. Har möte på jobb till 16 så efter det isf.

  • tisa
    Äldre 22 Nov 10:32
    #94

    puffar på denna tråden, träffar gärna andra bröllopsplanerande brudar :) bor några mil utanför gbg och jobbar i stan.

Svar på tråden Fikagrupp i Göteborg kanske?