• FruNovember

Visa mig bilder på era smycken på bröllopsdagen..

Herregud, ett nytt frågetecken.. :-P vill gärna ha pärlor på bröllopsdagen, men vore kul att se vad ni andra hade? Kan man ha örhängen, diadem/tiara och halsband eller blir det too much? Behöver inspiration och gärna tips om svenska hemsidor med bra priser och fina smycken

• Svar på tråden Visa mig bilder på era smycken på bröllopsdagen..
  • Chicita

Jag beställde mitt pannsmycke från kronbruden. Specialbeställning, men hon har tagit in det i sitt sortiment nu.

Sen hade jag en kopia på Arwens (Sagan om Ringen) smycke Ewenstar som halsband, samt örhängen som en liten hint till vår första dejt som vi hade på första LOTR-filmen.
    Samt pärlor ovanpå hårknuten

• FruNovember

Så roligt med så många svar, och vackra brudar med finfina smycken,
    ni har verkligen hjälpt mig allihop!  Solig

• Fremm

Detta har jag tänkt ha på mitt bröllop, tycker de är jättevackra! :)
  • Mysullis

Jag hade en variant av pärlhalsband där pärlorna är varvade varannan med kristaller, och örhängena hör till halsbandet. Sen körde jag all in och hade krona + slöja. När kommer jag ha chansen att ha det igen liksom? :D Bästa dagen - bästa mannen! Hjärta

• Växjöbrud2011

Hej!
    Jag var också fundersam om man kunde ha både diadem/tiara, halsband, armband, örhängen... Provade allt tillsammans och märkte rätt snabbt att halsbandet fick åka. Sen är det nog en personlig sak med, jag använder väldigt sällan halsband i vanliga fall... Kan tänka mig att om man har en tiara med mindre eller mer utspridda pärlor och ett halsband som också har dem mer utspridda o sen enkla pärlörhängen (bara små pärlor) så kan det funka med allt.

• Kramarina

Detta blev örhängena jag ska ha, sen köäpte jag ett halsband till, en enkel silverkedja med ett hänge på som ser ut som örhänget, dvs en liten kedja som hänger ner från "huvudkedjan" med en pärla på. Glittrade litegrann så kändes inte alls enkelt, och de har dessutom 20% rabatt på allt hos albrekts guld så det blev ett bra pris också :) Nu ska jag bara lämna tillbaka det andra halsbandet jag hittade innan i en annan butik :)
  • Willow
    EmmaT skrev 2012-08-31 19:51:51 följande:
    Vilken fantastisk klänning! Var hittade du den?
    Tack! Glad Det ar en Jenny Packham, inkopt i London. (Har lagt upp battre bilder pa klanningen i 'Visa din klanning' traden).
  • L och J
    Kramarina skrev 2012-09-02 22:24:51 följande:

Detta blev örhängena jag ska ha, sen köäpte jag ett halsband till, en enkel silverkedja med ett hänge på som ser ut som örhänget, dvs en liten kedja som hänger ner från "huvudkedjan" med en pärla på. Glittrade litegrann så kändes inte alls enkelt, och de har dessutom 20% rabatt på allt hos albrekts guld så det blev ett bra pris också :) Nu ska jag bara lämna tillbaka det andra halsbandet jag hittade innan i en annan butik :)
    Snygga!
  • ungbrud

Har en dålig bild , jag hade en rätt så glittrig tiara ett svävande pärlhalsband och pärlhörhängen 
    har bara en mobilbild just nu

• FruNovember

Vill återigen tacka för alla fina bilder på väldigt vackra brudar! :)
    Och tack för alla bra länkar, ska sätta mig ner och försöka bestämma mig
    i dagarna :)

• sannasofia

Jag hade inte alls så mycket smycken på vårat bröllop. Ett litet smycke i håret (egentligen en brosch, men vem ser det?) örhängen och såklart mina ringar.

Bild från Leanderfotograf 
  • fayefaye

Kommer nog att ha de här pannsmycket och örhängena.

Svar på tråden Visa mig bilder på era smycken på bröllopsdagen..