• FruNovember

Visa mig bilder på era smycken på bröllopsdagen..

Herregud, ett nytt frågetecken.. :-P vill gärna ha pärlor på bröllopsdagen, men vore kul att se vad ni andra hade? Kan man ha örhängen, diadem/tiara och halsband eller blir det too much? Behöver inspiration och gärna tips om svenska hemsidor med bra priser och fina smycken

• Svar på tråden Visa mig bilder på era smycken på bröllopsdagen..
  • Wilda

Mina smycken gick i svart och silver. Örhängerna är små silvriga bollar med svarta stenar i. De och halsbandet är från pilgrim och armbandet hittade jag i en mysig affär i Gränna. Ser likadant ut runt om.
  • Gwennie

Jag körde fullt ut på pärlor. Hade ett armband från lovebeproud, svävande pärlor runt halsen från festingen.se (som jag byggde ut med ett hänge i ryggen) och en hårprydnad med fjädrar och pärlor som jag köpte på etsy.com.

• kramen

Jag har redan nu köpt en en guldkedja och  en stor vit pärla :) Kommer bli snyggt !Solig

• Sara 120707

Jag velade en massa när det gällde smycken. Visste att jag ville ha pärlor och guld men hade svårt att välja vilka smycken.

I slutändan bestämde jag mig för att endast ha en guldkedja med sötvattenpärlor i håret för att det inte skulle bli för mycket, var lite rädd att det skulle se tomt ut men i efterhand är jag väldigt nöjd med det, så man måste inte ha halsband etc bara för att. Hade jag haft korta eller inga ärmer så hade jag haft ett guldarmband också.

Utgå ifrån din klänning (framförallt hur halsliningen ser ut) och vad du känner dig bekväm i, det är också bra att försöka prova alla smyckena på en gång så man får en idé om hur allt ser ut tillsammans.

• kaju

Jag gjorde om två pärlhalsband. Ett halsband förkortades till ett armband som virades två varv runt handleden. De pärlor som "blev över" från det halsbandet gjordes om till ett hänge på tre pärlor som fästes framtill i det andra halsbandet. Det blev enkelt, men lite mer än ett vanligt halsband och armband. Som diadem hade jag en enkel pärlrad som fästes baktill i håret och bara anades. Blev helnöjd! Arbetet gjordes av en guldsmed och kostade mindre än en hundralapp. Lycka till!

• Tok kär Annki

Mitt halsband och armband var guld färgade och massa bling bling Flört
    Tok kär Annki
  • EmmaT
    Willow skrev 2012-08-30 16:37:38 följande:

Vilken fantastisk klänning! Var hittade du den?
  • teddy

Jag kommer ha ett halsband liknande det här :)
    Dock ingen guldfärgad kedja! 
    Ska även ha en snöflinga i håret o en brosch på klänningen! :)
    Vintertema om det undgår någon hihi ;) 
Svar på tråden Visa mig bilder på era smycken på bröllopsdagen..