• aviman

    Färger till inbjudningskortet? (BILD)

    Haha, nu syns det inte hur stort inbjudningskortet är, men det är som ett halvt A4, ståendes.
    Jag gjorde kortet igår, men har nu fastnat på färgerna! Vilka ord ska vara färglagda, och vilken färg?

    Eftersom vi gifter oss i november så är det förmodligen halvkallt, och jag vill få inbjudan att kännas varm, inspirerande och personlig. Blivande makens favoritfärg är orange, och min är blå.

    Jag använder hellre orange än blå, för jag tycker den är höstigare (även om det är sen höst) än blå.

    Vad tänker ni?
    Vi har inget speciellt färgtema, vi väljer sånt vi tycker är fint och kör på det... Solig 


  • Svar på tråden Färger till inbjudningskortet? (BILD)
  • Fioona

    Jag tycker att det ser jättebra ut och det låter som att du börjar ha rätt bra koll på hur du vill ha det!

    Ett tips när det gäller färgerna för bröllopet i allmänhet är att gå in på http://www.theperfectpalette.com/ om du inte redan har gjort det. Det ger jättemycket inspiration och du kan få många förslag på hur du kan använda blått och orange ihop. :)

    Jag tror att det kommer att bli toppen!
    Lycka till med allt!

  • Tokig

    Jättefint inbjudningskort.

    Jag hade (precis som någon annan föreslagit) ändrat färg på trädet till någon varmare och höstig färg.

    Men sedan hade skrivit ut det på ett färgat papper, eller åtminstone ett i bruten vit. Mycket av det "kalla" tycker jag kommer från att det är en helt vit bakrund. Ett varmare vitt papper skulle göra stor skillnad tror jag.


    Och kanske använda mörk brunt istället för svart text rakt över... blir lite mjukare.

  • aviman




    Ursäkta kvalitén på bilderna, men här syns det hur de blev utvändigt och vilka färger jag valde på insidan. Gult/orange och grönt blev färgerna, blått kändes inte rätt, och dekoren utvändigt kändes väldigt mysig och personlig.

    Helnöjd! Skickar dom ikväll! 


  • daniiel
    aviman skrev 2012-08-30 19:09:44 följande

     


    Ursäkta kvalitén på bilderna, men här syns det hur de blev utvändigt och vilka färger jag valde på insidan. Gult/orange och grönt blev färgerna, blått kändes inte rätt, och dekoren utvändigt kändes väldigt mysig och personlig.

    Helnöjd! Skickar dom ikväll! 


     


    Det blev jättefint :)
  • brudpar2013

    Har du gjort trädet själv eller är det från någonstans? Skulle gärna använda det själv -så otroligt fint!!

  • Kotthare
    CoolJen skrev 2012-08-23 19:07:41 följande:
    Ska tjejerna ha korta klänningar/kjolar så sent på året? Låter lite kallt
    Varför tror du det? Det står ju mörk kostym.
  • FrökenMäkelä

    Är nog den finaste inbjudan jag någonsin sett!!

  • tendrejasmin
    aviman skrev 2012-09-08 19:38:41 följande:
    Trädet har jag laddat ner från en sida som gör vektorgrafik, det kostade att ladda ner men finns ju tillgängligt Skrattandevectorstock.com
    Ditt inbjudningskort blev skitsnyggt :)
    Jag undrar, om man laddar ner nåt tryck med text i, går det då att liksom ändra den i tex word utan att det påverkar utseendet eller färgen på det man laddar ner. Om det står typ vintage och man väll ändra det till tex ett namn..
    hahah du får ursäkta, jag är inte händig av mej
  • aviman
    tendrejasmin skrev 2013-01-03 12:52:09 följande:
    Ditt inbjudningskort blev skitsnyggt :)
    Jag undrar, om man laddar ner nåt tryck med text i, går det då att liksom ändra den i tex word utan att det påverkar utseendet eller färgen på det man laddar ner. Om det står typ vintage och man väll ändra det till tex ett namn..
    hahah du får ursäkta, jag är inte händig av mej
    Tack!

    Jag tror inte det går att ändra med word. Men många filer är gjorda för att kunna ändra texten i grafiken, fast du behöver då ett program som är gjort för att mixtra med grafik; mest använt kanske Adobe Illustrator.
    Jag har använt både InDesign & Illustrator när jag har gjort mitt inbjudningskort  
  • julle79

    vart hittar man den bilden du använt bredvid klädkod??? leter som en tok efter den men hittar inte :-/


     


    jättefint inbjudningskort

  • aviman
    julle79 skrev 2013-01-13 00:45:31 följande:

    vart hittar man den bilden du använt bredvid klädkod??? leter som en tok efter den men hittar inte :-/


     


    jättefint inbjudningskort


    Tack! Jag har laddat ner all grafik från en vektorsida som heter VectorStock. Det kostar pengar de flesta av illustrationerna :)
Svar på tråden Färger till inbjudningskortet? (BILD)