• christina2012

    Om maten blir en flopp, iiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-21 19:26
    Hej alla brudpar!!

    Jag är i full gång med att planera vårt bröllop i vinter. Min största rädsla är att maten inte ska bli bra. Vi ska köpa cetering och då har jag ju inte riktigt kontroll över hur slutresultatet kommer att bli.
    Funderade på att servera oxfile till middag. Vi ska dra ner på kostnaden och inte ha serveringspersonal utan vi ska ha som ett buffébord så våra gäster får lyfta på rumpan och hämta sin egen mat. Risken är ju stor att det drar ut på tiden på sådana här tillställningar och min spontana fundering är om oxfilé är ett smart val då. Den serveras ju direkt från pannan om det ska bli bra, någon som har erfarenhet av detta?. Blir den inte torr

  • Svar på tråden Om maten blir en flopp, iiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • charlottev

    Spontant så känner inte jag att oxfilé är den bästa buffématen då skulle jag hellre satsa på grillspett eller liknande

  • Protexblue

    Jag måste nog hålla med charlottev, oxfile är nog inte den bästa buffématen. De är som du säger, sådant fint kött tycker jag ska komma ur stekpannan till tallriken. Kan vara tråkigt att betala priset på oxfile, som när den väl hamnar på tallriken är torr. Vi ska ha buffé på vårat bröllop och då kommer vi ha kyckling och fläskfilé. Jag har redan provlagat, låtit det svalna, värmt upp och ställt fram en stund och de funkade utmärkt. Men nu är ju kanske dom alternativen inte de finaste man kan ha men men.. =)

    Sen är de alltid så här, man gör som man vill.. =)

  • ClaraH

    Vi hade kall oxfilé (dubbel marinerad) som varmrättsbuffé och till det varm potatisgratäng. Har du värmeplatta på bordet riskerar varmt kött att bli torrt, annars riskerar det bli kallt. Alternativet är att ha många "ta-ställen" så att det går snabbt för gästerna at ta maten. Vi hade 6 ställen (tre bord där man tog från två håll) till ca 65 personer.


Svar på tråden Om maten blir en flopp, iiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!