• Anonym (delad)

    Bjuda alla eller halva gänget?

    När jag läser rubriken tycker jag att det är självklart att vi ska bjuda hela mitt gäng med barndomsvänner (7st). Men när jag tänker på vilka vänner det handlar om så vill jag bara bjuda 3 utav dem. Det är de 3 jag har mest kontakt med. Vi träffas någon gång i månaden men pratar ganska ofta i telefon. De andra 4 pratar jag nästan aldrig med, de hör aldrig av sig och är alltid upptagna när jag hör av mig. Ibland händer det att vi träffas allihop när det är någonting stort, så som jämnt fyllda födelsedagar. Jag känner att jag inte vill ha dem på bröllopet ens, att de skulle komma för att det är bröllop och de älskar bröllop. Någon som varit i samma situation?

  • Svar på tråden Bjuda alla eller halva gänget?
  • daniiel

    Jag har inte varit i samma situation, men jag hade inte valt att bjuda in de fyra som du knappt pratar med längre. Visst, ni var goda vänner en gång i tiden, men om ni inte är det nu, varför ska de då komma på bröllopet? Vill man ha ett stort bröllop med massor av folk, bara för att det ska vara stort, så då kan man väl bjuda in människor som man inte står så nära. I annat fall, om man bara vill ha sina nära och kära där, så tycker jag inte att man ska bjuda in folk som man knappt har någon relation till nu längre. Speciellt när du själv känner att du inte riktigt vill bjuda in dom. De tre vännerna som du fortfarande träffar och pratar med, ja, dom tycker jag gott att du kan bjuda om du vill :) Ni har ju fortfarande en relation till varandra.


  • Anonym (delad)

    Tack för ditt svar. Alltid skönt att få höra andras åsikter oavsett om jag håller med eller ej. Jag har redan prata med två av dem som jag vill ha på bröllopet om mitt dilemma. Båda två förstår hur jag tänker men sen vet jag inte riktigt vad de tänker. =)

  • yavanna81

    Jag har varit i situationen att någon i mitt gammalt kompisgäng gifter sig och jag blev inte bjuden fast att vissa andra i gänget blev det. Alltså omvänd situation som du är nu. Precis som i ditt fall umgicks de som blev bjudna fortfarande ganska mycket med brudparet medan jag inte gör det (bor i en annan stad). Jag tyckte inte det var ett dugg konstigt och ingen anledning alls att vara sur. Man fattar att man blivit bjuden om det funnits obegränsat med resurser, men att det är ett bröllop och det finns en bjudet/maxantal i lokalen mm. Nu vet jag inte hur dina kompisar är, men det kan ju hända att de tänker precis som jag gjorde då. Du kan ju sondera terrängen lite om du är osäker.

Svar på tråden Bjuda alla eller halva gänget?