Anonym (Känns tråkigt) skrev 2012-08-13 11:33:43 följande:
Man kanske kan ha välkomstdrinken vid ena stugan? Och sedan gå upp gemensamt till hotellet för att äta?
Sen bara ha 1 rätt eller buffe och bröllopstårta? samt rött eller vitt vin för dom som vill 1 glas.
Sen om dom vill ha mera får dom köpa vid barne till självkostnadspris??
Sen vickning vid stugan igen med korv och bröd?
Kan ni äta en del av maten vid stugan är ju det en bra lösning. Vickning vid stugan låter som en mysig grej tycker jag! Korv med bröd är ju inte särskilt dyrt alls om ni köper det i en mataffär. Bara det finns kok-möjlighet, för jag tror inte gästerna vill ha kall korv.

Då blir det väl också en mysig avslutning på festen, antar att ni inte går tillbaka till restaurangen efter det?
Alkoholdryck efter maten tycker jag absolut att gästerna kan bekosta själva. Visst är det generöst med "fri bar" men jag tror också att hela grejen med gratis alkohol kan få folk att dricka alldeles för mycket, vilket ju knappast leder till en trevlig fest! Dock: har ni tänkt att ha denna bar på hotellet så tror jag inte man kallar det "självkostnadspris", utan "betalbar". Självkostnadspris är väl när man köpt egen alkohol som man sedan "säljer" för 20 kr/glas typ. Dvs man låter gästerna betala det som alkoholen kostade i butik. På en restaurang läggs det ju på ganska mycket på inköpspriset! Jag vet inte om en del gäster tycker att betalbar är snålt, men jag som inte dricker alkohol mer än något enstaka glas tycker att det är en bra lösning!
Brunch dagen efter är ju rätt lyxigt, men vill ni dra ner på kostnaden kan man kanske ha vanlig hotellfrukost? Själv tycker jag att hotellfrukost är bland det lyxigaste som finns, och om någon dessutom bjuder mig på det så är det nog höjden av lyx!