• aviman
    Äldre 7 Aug 14:11
    2817 visningar
    11 svar
    11
    2817

    Ang. undersökningen om Bröllopstorget

    Heeej alla brudar och brudgummar!

    Jag vill verkligen uppmana om att delta i undersökningen som ploppar upp vid inloggning på bröllopstorget, och i slutet där man kan fylla i egna kommentarer eller tips och råd; snälla! - Skriv om sökfunktionen!
    Den behöver verkligen förbättras! Då kommer den här sidan vara till ännu större hjälp för alla blivande brudar och brudgummar!

    Hoppas ni håller med!

    /Längtar efter bättre sökfunktion
     


  • Svar på tråden Ang. undersökningen om Bröllopstorget
  • Äldre 7 Aug 14:53
    #1

    Har jag redan gjort

  • Äldre 30 Aug 09:42
    #2

    Vad är det som du vill förbättra?
    Vad saknas och vad är bra?

  • CoolJe­n
    Äldre 30 Aug 13:54
    #3

    Lättast både på BT och FL är ju att googla till sig det man vill se, ex brudbukett bröllopstorget, då kommer alla trådar upp.

  • Äldre 30 Aug 22:03
    #4

    Sökfunktionen..som sagt. För när det är lättare då att hitta trådar via Google än att söka på sidan direkt, så måste det vara något tokigt...

  • aviman
    Äldre 30 Aug 23:07
    #5
    Forumvärd skrev 2012-08-30 09:42:39 följande:
    Vad är det som du vill förbättra?
    Vad saknas och vad är bra?
    Möjlighet att välja att söka på författare, datum på startad tråd, nyckelord i tråden m.m. Bättre sökträffar, och datum på trådarna som dyker upp i resultatlistan. Oftast när jag jag sökt på trådar eller ord så är datumen i formaten 0000-07-05 eller liknande, och då kan det vara trådar från 2005 så det gör det väääldigt svårt att försöka hitta en aktuell tråd som tappats bort bland alla sidor.

    Eller om blivande brudar har frågor, så behöver de inte starta en tråd om exakt samma ämne hela tiden utan de kan söka först, leta efter svar - hittar de inte så kan de starta en ny tråd. Mycket enklare att hålla ordning och hålla igång aktuella trådar då skulle jag tro.

    Det som är bra med sökfunktionen just nu, är att det finns en sökfunktion.
  • aviman
    Äldre 30 Aug 23:07
    #6
    Krystal skrev 2012-08-30 22:03:25 följande:
    Sökfunktionen..som sagt. För när det är lättare då att hitta trådar via Google än att söka på sidan direkt, så måste det vara något tokigt...
  • Äldre 31 Aug 02:36
    #7

    Håller med Aviman på alla dennes punkter and sökfunktionen. Alla de punkterna måste förbättras.

  • Darlin­g Daisy
    Äldre 31 Aug 08:16
    #8

    Har också skrivit om sökfunktionen på enkäten.
    Jag tycker att familjelivs sökfunktion är jättemycket bättre. Där kan man sortera träffarna på datum, så att man bara får aktuella träffar.
    Men att kunna söka på inlägg av en viss person, i ett visst ämne, med vissa sökord och inom vissa datum vore ju bra. 

  • drömme­r
    Äldre 31 Aug 08:51
    #9

    Håller med!!! Riktigt trist att man inte kan få upp det man söker i datumordning. Det är ju oftast de nya trådarna man vill se och få tips i !!!

  • Aniara­4
    Äldre 17 Sep 19:18
    #10

    Men herregud. Minnet är kort ser jag.

    Sökfunktionen togs t.ex. upp i den här tråden tidigare i år:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m4102521.html

    Om man sen följer mitt tips där och googlar "site:brollopstorget.se sökfunktionen" så får man en lista på trådar med rubriker som "sökfunktionen fungerar inte", "jag hittar inte det jag söker" osv. Det verkar ha klagats i flera år på detta, kanske sedan Bröllopstorget startade.

    När man söker kommer det upp gamla trådar med få svar.

    Bra, och väldigt grundläggande,  funktioner vore:
    Sortera på datum
    Sortera på antal svar
    Sök endast ord i rubriken eller exakt fras (inte allt som nånsin skrivits som har den minsta lilla likhet med något av sökorden)

    och varför inte Sök trådar jag deltagit i? Har man som jag varit här ett tag är det för många trådar i "Mina favoriter" för att det ska vara rimligt att sitta och bläddra tillbaka sida efter sida för att försöka hitta tråden man tänker på.

  • Äldre 18 Sep 02:19
    #11
    aviman skrev 2012-08-30 23:07:09 följande:
    Möjlighet att välja att söka på författare, datum på startad tråd, nyckelord i tråden m.m. Bättre sökträffar, och datum på trådarna som dyker upp i resultatlistan. Oftast när jag jag sökt på trådar eller ord så är datumen i formaten 0000-07-05 eller liknande, och då kan det vara trådar från 2005 så det gör det väääldigt svårt att försöka hitta en aktuell tråd som tappats bort bland alla sidor.

    Eller om blivande brudar har frågor, så behöver de inte starta en tråd om exakt samma ämne hela tiden utan de kan söka först, leta efter svar - hittar de inte så kan de starta en ny tråd. Mycket enklare att hålla ordning och hålla igång aktuella trådar då skulle jag tro.

    Det som är bra med sökfunktionen just nu, är att det finns en sökfunktion.
    håller med!
Svar på tråden Ang. undersökningen om Bröllopstorget