• Anonym (osäkerr)

Inte umgåtts på snart 3 år , bjuda?

Jag har ett dilemma.För några år sedan så var vi fyra tjejer som umgicks flitigt.
    Vi var tajta och det var inget som kunde splittra oss. Men jag och en av dessa tjejerna
    sa jag mer eller mindre upp kontakten med, för jag upplevde lögner från henne om och om igen.
    Vi har nu inte umgåtts på snart  3 år.Men har börjat få lite kontakt på Facebook igen. Mest ytligt. 

Då till frågan de andra 2 tjejerna ska jag  bjuda på bröllopet, men jag är väldigt osäker på
    henne om jag ska bjuda henne.
    Ska jag prata med henne eller ska jag bara låta det vara, vår kontakt är långa vägar som den var förut. 

Vad hade du gjort ? 

• Svar på tråden Inte umgåtts på snart 3 år , bjuda?
  • sanzan

Eftersom det finns en tveksamhet hade jag inte bjudit henne. Det är ERT bröllop och ni som ska njuta av dagen. Det är knappast för gästernas skull ni gifter er (hoppas jag)

• daniiel

Jag hade inte bjudit henne. För min del var det precis samma sak inför vår bröllop angående en vän som jag var riktigt tight med förut, och vi umgicks som i ett gäng. Jag och den personen tappade dock kontakten för ett par år sedan och har sedan bara setts för någon lunch och lite ytligt sådär. För min del räckte det inte till för en inbjudan till bröllopet, men jag bjöd in de andra som jag fortfarande umgås med.

Vi gifte oss dock i kyrkan och vi bjöd in alla bekanta till ett sk. "globröllop". De var alltså bara öppet inbjudna att närvara vid vigseln i kyrkan och dit var den här fd. nära vännen inbjuden. Inte sedan på själva middagen/festen. Nu kunde inte den här personen närvara ändå (pga jobb) och vi har ingen bättre kontakt nu ett år senare, så jag tycker att jag tog helt rätt beslut.

Med tanke på att ni inte riktigt umgåtts på flera år, så tror jag inte att hon förväntar sig en inbjudan. Det är väldigt generöst av dig om du väljer att bjuda in henne, men absolut inte nödvändigt.

• Anonym (osäkerr)
    daniiel skrev 2012-08-02 08:54:21 följande:
    Jag hade inte bjudit henne. För min del var det precis samma sak inför vår bröllop angående en vän som jag var riktigt tight med förut, och vi umgicks som i ett gäng. Jag och den personen tappade dock kontakten för ett par år sedan och har sedan bara setts för någon lunch och lite ytligt sådär. För min del räckte det inte till för en inbjudan till bröllopet, men jag bjöd in de andra som jag fortfarande umgås med.

Vi gifte oss dock i kyrkan och vi bjöd in alla bekanta till ett sk. "globröllop". De var alltså bara öppet inbjudna att närvara vid vigseln i kyrkan och dit var den här fd. nära vännen inbjuden. Inte sedan på själva middagen/festen. Nu kunde inte den här personen närvara ändå (pga jobb) och vi har ingen bättre kontakt nu ett år senare, så jag tycker att jag tog helt rätt beslut.

Med tanke på att ni inte riktigt umgåtts på flera år, så tror jag inte att hon förväntar sig en inbjudan. Det är väldigt generöst av dig om du väljer att bjuda in henne, men absolut inte nödvändigt.
    TAck för väldigt bra ord och tänkvärda sådana. Jag kanske säger till henne att hon är välkommen till kyrkan för att titta om hon vill. Jag behöver inte lägga någon vikt eller föklara det med festen. 
    Utan bara kort och gott. Kom gärna och kolla i kyrkan om du vill.. Vore kul.

Svar på tråden Inte umgåtts på snart 3 år , bjuda?