• Burre

    Norrköpingsbrudar 2013

    Vi gifter oss den 15 Juni 2013 i Norrköping!

    Hoppas att fler brudar hittar hit så vi kan följas och tipsa varandra! :)

  • Svar på tråden Norrköpingsbrudar 2013
  • Sylvia757

    nått jag kan rekomendera är att besöka scrappboking affären - avensis..vis nya torget.. där kan man för en kostnad av 50 kr använda hennes pysselhörna.. då får man låna alla apparater, papper o får tips o idder till tex inbbjudningskort osv..oman kan göra dem klara där.. man kan ta med egeninköpt material oxå men färdigställa dem där.. smidigt..då alla produkter finns där..

  • Sylvia757

    man kan givetvis ta med vänninor oxå.. jag tänkte boka nån eftermiddag eller helg och ta med lite vin..o några vänninor :)

  • Burre

    Sylvia757

    Vilken härlig idee :) De hade jag inte en aning om.. De låter ju kanon bra och roligt! Måste genast ner o kika, eller jaa får bli i morgon ;)

    Du menar Igelkotten? nja beställde min balklänning där engång o de var bara strul =( Men kanske ska ge de en chans till..
    Jag har beställt min från nätet och väntar OOOOtåligt på den :)

    Vi hade nog också tagit någon annan stans men precis som du säger... Väääldigt smidigt att vara där! :)

  • Heffes

    Hej på er!

    Har någon börjat fundera på bröllopsfotograf?

    Jag har gift mig i Norrköping och kan rekommendera fotografen vi hade!

    Hon tar spännande bilder tycker jag :) Kika in på hennes sida: www.kirimoja.se

  • 1337Lise

    Hej!

    HIttade denna tråden nu. Bor i Norrköping och gifter mig i slutet av augusti.
    Är ni färdiga med all planering ännu? =) Själv har jag inte bokat frisör eller sminkös ännu. Någon som har några bra tips vart de är bra i stan?

  • lordoz

    Hejsan alla!

    Knappt 4 veckor kvar för min del nu... Börjar bli rejält pirrigt...

    Lokalen är klar - dock inte porslin, kylskåp och ljudanläggning

    Vigsellokal är klart! Kommer vigas i CNEMA's biosalong.. :)

    Inbjudningarna är klara och OSA't är klart...

    osv..

    Kul att se att det är fler som ska gifta sig i Norrköping...

  • 1337Lise
    lordoz skrev 2013-03-11 20:50:53 följande:
    Hejsan alla!

    Knappt 4 veckor kvar för min del nu... Börjar bli rejält pirrigt...

    Lokalen är klar - dock inte porslin, kylskåp och ljudanläggning

    Vigsellokal är klart! Kommer vigas i CNEMA's biosalong.. :)

    Inbjudningarna är klara och OSA't är klart...

    osv..

    Kul att se att det är fler som ska gifta sig i Norrköping...
    Oj vad pirrigt! Coolt att vigas i en biosalong, annorlunda och kul!
  • 1337Lise

    Jag känenr mig så stressad, vet inte vart man ska vända sig när det gäller bruduppsättningen. Har varit hos Barberarn och de verkar bra MEN tjejen i disken sa att det tar normalt 3-4 timmar att göra frisyren och den tiden har inte jag innan vigseln! Det öppnar nämligen inte först kl 09...
    Hur gör ni andra brukar med smink och frisyr?

  • Burre

    Lordoz - Coolt med cnema :)
    1337Lise - när gifter ni er?? känner du ingen som jobbar som frisör? Annars gjorde min svägerska sig i ordning på MIST ingelsta ( vet ej om de finns kvar tyvärr) . Där fixade dom hår och smink för 500kr har jag för mig... Gå in och hör med make up store alt Face om de har någe paket pris! Annars tycker jag att de är duktiga på Mates...

    Själv har jag frågat vänner om de vill hjälpa mig. En jobbar som MUA och en som frisör.. Ganska enkelt val ;) men eftersom att jag valt att få håret och smink gjort utanför salong så har vi ju inget ställe att vara på... Men de löser sig säkert! Hur går det annars för er tjejer?
    själv har vi detta klart:
    - Kyrka
    - Lokal (3 dagar)
    - Tallrikar/Bestick(lånar av en skola)
    - Mat
    - Val av frisör och MUA
    - Kyrka
    - Lokal (3 dagar)
    - Tallrikar/Bestick(lånar av en skola)
    - Mat
    - Ringar
    - Mina kläder
    - Personal till middag/bar
    - Lakan och rosetter till att pryda stolarna
    - Inbjudningarna skickade och några redan osade
    - Spriten till middag/fest
    - - Ringar
    - Mina kläder
    - Personal till middag/bar
    - Lakan och rosetter till att pryda stolarna
    - Inbjudningarna skickade och några redan osade
    - Spriten till middag/fest
    - Toastmasters
    - Västar och Kravatt till 3 Näbbar
    - Transport från kyrkan

    Detta har vi börjat med
    - Skrivit ut lappar ang Hindersprövning samt byte av efternamn
    - Bordsplacering
    - Utse florist
    - Festprogram
    - Vigselprogram
    - Val av musik till kyrka samt första dans
    - Köpa vin/champagne glas (Ikea) inte mycket kvar nu

    har säkert glömt något.. :) kan ni se något som jag borde börja med eller ha gjort? :) Kraaaam


  • cattakatarina

    Hejsan!
    Gifter mig i Söderköping 3 aug men får nog vara med här iaf. Måste ju fixa nästan allt i norrköping ändå... Håller på och panik letar klänning just nu. Trodde jag var ute i god tid men inte då... Hur har ni andra tänkt med maten? Catera och i så fall var i från?

  • drömprinsensfru

    Halloj Norrköpingsbrudar!


    Vi gifte oss i Norrköping för ca 2 år sedan och vi hade en jättehärlig dag, och det kommer ni också att få! Jag delar gärna med mig av tips!


    Fotograf: Carlsbeckers, vi är jättenöjda med dom och fotografen George (tror jag han heter) fick oss att slappna av, han skojade hela tiden och det gjorde att vi log naturligt och avslappnat


    Middag hade vi på Fredgagården ute i Getå, jättegod mat och bra bemötande! Vi sov över där också och de tog hand om oss jättebra. De hjälpte gärna till att ordna allt så det blev som vi ville!


    Brudbukett, blommor till tärnan, blommor till mitt hår, blomma till mannen (blomma till mannens ficka på kavajen) och bordsdekorationer tog vi från Snittblomman, det ligger en bit ut längs Gamla Övägen och jag tror hon som har det heter Elise, hon lägger ner hela sin själ i arbetet. Vi blev jättenöjda med blommorna. Man får komma dit och prova ut vilken typ och storlek på buketten som man passar i. Jag trodde att jag borde ha en rund bukett men på inrådan av Elise valde jag en svagt droppformad och det var helt rätt val och hon gjorde alla blommor så det passade perfekt med vårt tema.


    Klänningen köpte jag på Rafaelas ( nere vid hörnet av Drottninggatan, nere vid strömmen). Damen som jobbar där hjälpte mig att välja en klänning som verkligen var helt rätt för min kroppsform och de sydde in klänningen och tog av halva släpet och hade stort tålamod med mig när jag provade och funderade hit och dit och de sydde en sjal av överblivet tyg från min klänning när jag fick panik över att jag inte lyckats hitta en bra sjal och när jag fick för mig att blixlåset inte skulle hålla ( detta var 3 dagar innan bröllopet och jag var värsta bridezillan med känsliga nerver ) så sydde de en förstärkning runt blixtlåset och lugnade mig väldigt pedagogiskt


    Frisör: Teresa di Luca. Hon jobbade på Modeklipparna förut och sedan lite ibland på Salong Madeleine på Trozelligatan. Hon gjorde brudfrisyren, klippte, slingade, satte extensions och fixade mina naglar ( hon är frisör och nagelterapeut). Jag är så nöjd med allt hon gjorde!


    Kyrkan: vi gifte oss i Kolmårdskyrkan. Underbar kyrka med underbr utsikt över havet! Altartavlan är ett stort fönster med fantastisk utsikt. Det var underbart att står där och titta ut över havet och samtidigt säga Ja


     

Svar på tråden Norrköpingsbrudar 2013