• Burre

    Norrköpingsbrudar 2013

    Vi gifter oss den 15 Juni 2013 i Norrköping!

    Hoppas att fler brudar hittar hit så vi kan följas och tipsa varandra! :)

  • Svar på tråden Norrköpingsbrudar 2013
  • Burre

    Vi ska ha våran fest i en lokal som fyrbykolloniförening har! Där finns det kök och stora kylar! :) Men då måste man känna någon där som kan hyra lokalen! Det är mina föäldrar som har stuga där.
    Kostar 400kr per dag! så vi betalar 1200kr för 3 dagar!!!!!!! Hel sjukt bra och man får ta med sig egen mat och dryck. Sen så om man sätter upp lappar osv och flaggar för att man kommer att ha fest osv så brukar det inte bara problem. Annars så vill dom att de ska vara tyst vid 01.00 men de kommer det definitivt inte att vara när vi har fest där :)

    Vi ska gifta oss i Östra Eneby, har hört att man inte såg så bra i Kolmårdskyrkan, men de kanske inte stämmer! Har faktiskt inte varit där själv, hur många blir ni på er dag??

  • Burre

    Va? haha vad världen är liten! =) Grejen är den att mina föräldrar vet ingenting än, utan jag o sambon har bokat ändå, förklarade läget för dom som hyr ut o så och jag vet ju att mamma o pappa hyr lokalen mer än gärna, men då kanske den hade varit bokad!

    Oj vi blir kanske 70pers, men när jag prata med han som sköter om allt där så sa han att det lätt fick plats så mycket folk! Iof vet vi inte om alla kommer men om alla gör de blir vi så många!

    Östra Eneby är jätte fin tycker jag =)

    Men vem är du då? haha Hanna heter jag iaf

  • Burre

    Har inte fått någe i inboxen tyvärr =( Men de e klart att vi kan tipsa varnadra osv =)

    Ja jag är lite små nervös över de där med borden, men de vore kanske en bra idee att åka o försöka placera borden så som man tänkt... Jag har en idee om de skulle bli trångt men den är svår att förklara sä här tyvärr!

    Men vet ni vart de andra borden och stolarna är?

    Kraaam

  • Burre

    Shit vad mycket ni gjort =) haha här går det iiiinte lika fort :)

    Kyrka - Bokad
    Lokal - Bokad
    Sminkös - Bokad
    Klänning - Efterskickad
    Skor - Efterskickad
    Inbjudan är också köpt men ska precis som du pysslas ihop =)

    Har som sagt köpt lite små saker till duknigen/festen

    Sen sitter jag mycket med photoshop och pysslar med vigselprogram osv osv...

    Gästlistan är lååångt från klar, det är lite jobbigt faktiskt, vi vet inte vat vi ska dra gränsen riktigt :S

    Vart blev det sen nu då?? Blev det fyrby?

    Kraaaam

  • Burre

    Sylvia757 Ja vad roligt =) hihi Så ni fick boka till slut! *Härligt*

    Ja, just nu är vi uppe i 80st men det är inte hållbart i den lokalen... Jag var där någon dag när "vaktmästaren" var där och så var det några som dukat upp så man fick en hum om hur det skulle se ut... Men jag fick det till att de fick plats med iaf 72st =) MEn som sagt vi vet ju inte hur många som kommer än =)
    Ja de där stolparna förstör verkligen.... :(

    thistime kolla runt med vänner och bostadsrättsföreningar... de har oftast lokaler :)

    Nu blir det tusen frågor....
    Vart köpte du/ni era klänning??
    Vet ni någon bra sömmerska här i stan?
    Någon bra Frisör?

  • Burre

    Sylvia757

    Vilken härlig idee :) De hade jag inte en aning om.. De låter ju kanon bra och roligt! Måste genast ner o kika, eller jaa får bli i morgon ;)

    Du menar Igelkotten? nja beställde min balklänning där engång o de var bara strul =( Men kanske ska ge de en chans till..
    Jag har beställt min från nätet och väntar OOOOtåligt på den :)

    Vi hade nog också tagit någon annan stans men precis som du säger... Väääldigt smidigt att vara där! :)

  • Burre

    Lordoz - Coolt med cnema :)
    1337Lise - när gifter ni er?? känner du ingen som jobbar som frisör? Annars gjorde min svägerska sig i ordning på MIST ingelsta ( vet ej om de finns kvar tyvärr) . Där fixade dom hår och smink för 500kr har jag för mig... Gå in och hör med make up store alt Face om de har någe paket pris! Annars tycker jag att de är duktiga på Mates...

    Själv har jag frågat vänner om de vill hjälpa mig. En jobbar som MUA och en som frisör.. Ganska enkelt val ;) men eftersom att jag valt att få håret och smink gjort utanför salong så har vi ju inget ställe att vara på... Men de löser sig säkert! Hur går det annars för er tjejer?
    själv har vi detta klart:
    - Kyrka
    - Lokal (3 dagar)
    - Tallrikar/Bestick(lånar av en skola)
    - Mat
    - Val av frisör och MUA
    - Kyrka
    - Lokal (3 dagar)
    - Tallrikar/Bestick(lånar av en skola)
    - Mat
    - Ringar
    - Mina kläder
    - Personal till middag/bar
    - Lakan och rosetter till att pryda stolarna
    - Inbjudningarna skickade och några redan osade
    - Spriten till middag/fest
    - - Ringar
    - Mina kläder
    - Personal till middag/bar
    - Lakan och rosetter till att pryda stolarna
    - Inbjudningarna skickade och några redan osade
    - Spriten till middag/fest
    - Toastmasters
    - Västar och Kravatt till 3 Näbbar
    - Transport från kyrkan

    Detta har vi börjat med
    - Skrivit ut lappar ang Hindersprövning samt byte av efternamn
    - Bordsplacering
    - Utse florist
    - Festprogram
    - Vigselprogram
    - Val av musik till kyrka samt första dans
    - Köpa vin/champagne glas (Ikea) inte mycket kvar nu

    har säkert glömt något.. :) kan ni se något som jag borde börja med eller ha gjort? :) Kraaaam


Svar på tråden Norrköpingsbrudar 2013