• Redakt­ör Åsa
    Äldre 23 Jul 09:02
    3702 visningar
    23 svar
    23
    3702

    Är semestern slut nu?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är semestern slut nu?
  • Äldre 23 Jul 18:43
    #11

    Beror väl på nr man ha semester?? Vissa har har två veckor över jul & nyår, någon vecka under hösten och sen någon vecka under sommaren. beroende på hur många veckors semester man har Så jag tycker frågan är felställd då den är inriktad endast för sommaren ..och julimånad...

  • 1700ta­l
    Äldre 23 Jul 18:44
    #12

    Sommarvikarierar för fullt hela sommaren. Men efter bröllopet, i slutet av aug åker vi till Barcelona 9 dagar, DET blir semestern! När vi kommer tillbaka har plugget redan börjat igen, missar 2 dagar.

  • Aniara­4
    Äldre 23 Jul 19:53
    #13
    TheD skrev 2012-07-23 18:43:47 följande:
    Beror väl på nr man ha semester?? Vissa har har två veckor över jul & nyår, någon vecka under hösten och sen någon vecka under sommaren. beroende på hur många veckors semester man har Så jag tycker frågan är felställd då den är inriktad endast för sommaren ..och julimånad...
    Ja, vi brukar ta en eller två veckor i november när det är som jävligast och åka någonstans där man kan se solen några dagar. Jag kallar det mental friskvård.
  • Äldre 23 Jul 20:24
    #14

    Får inte ens semester ;) Jobbar hela sommaren, men får ledigt knappt två veckor innan skolan börjar igen. Ledighet alltså, men knappast semester.

  • Äldre 24 Jul 06:50
    #15
    Aniara4 skrev 2012-07-23 19:53:56 följande:
    Ja, vi brukar ta en eller två veckor i november när det är som jävligast och åka någonstans där man kan se solen några dagar. Jag kallar det mental friskvård.
    Exakt!
  • bruden­85
    Äldre 24 Jul 08:44
    #16

    min första dag idag=) 1 v sen jobba lite o sen en vecka till...

  • Aniara­4
    Äldre 24 Jul 08:59
    #17

    Jag har hört att när man är fast anställd händer något så konstigt som att man får betalt fast man inte jobbar under några veckor.  Det verkar awesome, det skulle jag gärna vilja uppleva någon gång!  Som timanställd får man visserligen semesterersättning, men eftersom det inte blir så mycket lön ändå så tar det vääääldigt lång tid att spara de kronorna tills de räcker till en semester. Tur man har en man som tjänar bra. Guld i mun

  • Äldre 24 Jul 10:41
    #18
    Aniara4 skrev 2012-07-24 08:59:22 följande:
    Jag har hört att när man är fast anställd händer något så konstigt som att man får betalt fast man inte jobbar under några veckor.  Det verkar awesome, det skulle jag gärna vilja uppleva någon gång!  Som timanställd får man visserligen semesterersättning, men eftersom det inte blir så mycket lön ändå så tar det vääääldigt lång tid att spara de kronorna tills de räcker till en semester. Tur man har en man som tjänar bra. Guld i mun
    Jepp jepp. Det stämmer, det är inte ett rykte Skrattande
    Och det känns otroligt konstigt första gången man får ansöka om semester, får det beviljat och sen kan vara hemma och ändå få lön Förvånad
    Till skillnad mot att bara tacka nej till jobb vissa veckor...
    Ser fram emot en "riktig" semester nästa år Solig
  • CoG
    Äldre 24 Jul 10:52
    #19

    Jag är mammaledig till årsskiftet, så ledig från jobbet är jag.

    Om man menar semester-ligga och slappa i en hängmatta och bara ta det lugnt, då har jag inte semester.

    Man kan nog säga att jag jobbar hemifrån fram tills årsskiftet, de dagar som bjuder på sol och bad eller då vi sticker iväg någon eftermiddag hela familjen till en rolig lekpark eller liknande då känns det lite lite mer som semester.

  • dazzli­ngandd­ating
    Äldre 26 Jul 10:16
    #20

    Nu vill jag inte verka negativ, men någon mer som tycker att de här omröstningarna är ganska meningslösa? :P


  • Äldre 26 Jul 14:07
    #21
    dazzlinganddating skrev 2012-07-26 10:16:53 följande:
    Nu vill jag inte verka negativ, men någon mer som tycker att de här omröstningarna är ganska meningslösa? :P
    Den här speciellt!!!
  • Äldre 28 Jul 08:54
    #22

    Min semester har inte börjat än så då tryckte jag på Nej. Har endast 7 dagar kvar till semester.. Så skönt.. Men kommer bara ha två veckor.. Vi tar ut 3 till i vinter då det blir Bröllopsresa.. =D

  • Äldre 28 Jul 09:41
    #23

    Jag har "semester" hela sommaren.. och in på hösten... och kanske även under vintern, våren och nästa sommar. Jag är just nu hemma-mamma på obestämd tid, för ett sånt där jobb.. ptja.. det verkar vara en hägring.


Svar på tråden Är semestern slut nu?