• MagnusFlicka

    Annorlunda bröllopstårta?

    Jag undrar om det är fler av er som INTE har gjort en "våningstårta" ?


    Jag har nämligen en vän som ska göra en rund och 2 rektangulära tårtor. Det enda jag inte vet är utseendet på den... det ska vara gräddtårta.

  • Svar på tråden Annorlunda bröllopstårta?
  • ajmb

    Vi kommer att ha bröllopcupcakes.
    Endast en liten tårta på toppen för att skäras i...hihih...den traditionen vill jag inte gå miste om. 

  • Chicita

    Vi hade ju våningstårta...
    Men det är nog faktiskt ett av dom få bröllop jag har varit på där det har varit våningstårta Flört 

    När makens kusin gifte sig så hade dom en cupcakeställning med portionsglas med pannacotta och en större skål på toppen åt brudparet som dom delade sen (två skedar - en skål).

    En kompis serverade rulltårtsbakelser osv... 

  • Green

    Skulle det vara ovanligt att ha "vanliga" tårtor menar du?


    Jag har beställt favorittåtan från det lokala konditoriet men det fick bli två  20 bitars tårtor eftersom vi är nästan 40 gäster.
    Tårtorna kommer inte vara identiska eftersom vi har en allergiker så den ena tårtan får lite annan garnering än originalet.

  • daniiel

    Jag skulle absolut säga att "det vanliga" har blivit ovanligt, inte bara när det gäller tårtor. I allas strävan efter att vara orginella, annorlunda, personliga och undvika traditionella saker, så har det otraditionella och ovanliga blivit det vanliga.

    Vi hade en våningstårta, vita prinsesstårtor. Det anses vara väldigt vanligt (och många gånger tråkigt), men hör nog nuförtiden till det mest ovanliga faktiskt.


Svar på tråden Annorlunda bröllopstårta?