• Tvilling77

Ivory klänning, men färgen på mannens skjorta?!

Min klänning är Ivory men hur har ni andra gjort med mannens skjorta? Vitt och ivory är det ju rätt stor skillnad på men jag funderar på om jag bara hakar upp mig på detta i onödan? Jag är rädd att jag ska se "gul och skitig" ut brevid honom om han har vit skjorta!! Så ni andra som har/hade ivory klänning, hur tänkte ni?

• Svar på tråden Ivory klänning, men färgen på mannens skjorta?!
  • Anna2012

Hade samma tanke, så han kommer ha skjorta i ivory, till svart kostym. Vi fick dock beställa via en butik eftersom denna färg tydligen inte är något de så ofta har på lager (iallafall inte i en smal 'modern' modell).

• Tvilling77

Ja vi upptäckte oxå att det inte var helt lätt att hitta!! Men vi har via en butik möjligheten att beställa en Ivory, min blivande har oxå extremt långa armar så det gör ju inte saken lättare!! 😉

• majflicka

Jag tror inte du behöver oroa dig för det. De allra flesta brudklänningar vågar jag mig på att säga är ljus ivory eller ivory. Vissa designers som KIK Sthlm har bara klänningar i ljus ivory och det är inget man behöver tänka på. Om din klänning är en mörk ivory så kan man kanske se skillnad på bilder om din blivande tagit av sig kavajen och håller om dig men för mig känns det försumbart. Känner inte till ngn som anpassat mannens skjorta till nyansen på klänningen men ser här i tråden att det inte är helt ovanligt ändå så om det känns viktigt ska ni ordna det så det inte är en grej du behöver oroa dig för men som sagt jag har aldrug tänkt på det när jag varit på vänners bröllop och heller ej till mitt eget. Lycka till!

• daniiel

Min klänning var ivory, makens skjorta vit och dotterns näbbklänning vit. Inte var det väl någon som tänkte på det. När vi alla stod brevid varandra, så syntes det inte alls faktiskt. Det är så pass liten skillnad. Jag tycker inte det är något du behöver oroa dig över.

• Vingilot

Trodde först också vitt+ivory skulle se dumt ut, men vi tyckte det blev jättebra.

• Tok kär Annki

Min klänning är ivory och min blivande mans skjorta är plomom färgad till en ljusgrå kostym.

Tok kär Annki
  • Tvilling77

Tack tjejer! Jo jag var ju lite inne på att jag oroade mig i onödan själv! Jag brukar inte haka upp mig på såna saker men jösses vad ett bröllop rör om i grytan!!! Ha ha tror det blir vit skjorta då, min blivande har ändå som regel att man inte tar av sig kavajen förrän middagen är slut! ;)

Svar på tråden Ivory klänning, men färgen på mannens skjorta?!