• zgreiner

för mycket rosa?

Hej!

vore tacksam för lite smakråd här.

Jag har tänkt att vårt bröllop skall gå i vitt och rosa.

Min tanke är att mannen skall ha svart kostym med rosa väst,kravatt och näsduk. Min bukett skall gå i vitt och rosa. Tärnan skall ha rosa klänning och näbbarna med,

Är det för mycket rosa? Och alla kommer ju inte ha exakt samma nyans av rosa. Funkar det ändå eller kommer det skära sig?

Det rosa jag tänkt mig är typ gammalrosa och i de tonerna.

Tacksam för svar!!!

• Svar på tråden för mycket rosa?
  • zgreiner

Åh!!! Nu var hur fina som helst! Gillar verkligen er dukning med! Stilrent och snyggt!

• caruba
    daniiel skrev 2012-07-15 00:49:56 följande:
    Vi hade svart, vitt och rosa som tema. Jag hade ivory klänning med svarta detaljer, maken svart kostym, vit skjorta med rosa väst och kravatt. Marskalkerna hade också svart kostym och vit skjorta, men med rosa slips. Tärnorna hade rosa klänningar med svarta detaljer. Vår dotter, brudnäbben, hade en jättefin vit klänning med rosa detaljer. Min bukett var vit, rosa och svart, näbbens rosa och tärnornas vita och svarta. Vi hade rosa vigselprogram, rosa bröllopsbubblor, rosa rosor på borden, rosa festhäften och svarta och rosa placeringskort. Trots att vi alltså hade ganska mycket rosa, så tog det inte över.

Här är några bilder, där man kanske ser lite av vårat rosa :)

Ursäkta att jag kapar tråden, men daniiel din bukett är supersnygg. Är det fjädrar? Kan man få se närbild? ;0)
  • daniiel
    caruba skrev 2012-07-15 18:19:25 följande:
    Ursäkta att jag kapar tråden, men daniiel din bukett är supersnygg. Är det fjädrar? Kan man få se närbild? ;0)
    Tack :) Japp, det är fjädrar. Även tärnornas buketter, brudnäbbens bukett och makens och marskalkarnas corsager var fjädrar. Jag/vi hittade inga blommor vi gillade :P

Såhär ser min bukett ut :)

• caruba

Gud så snygg, Gjorde du den själv? Tänkte göra min med pappersblommor, men en och annan fjäder kommer nog att hamna i den med. =0)

• daniiel

Tack :) Nej, jag beställde alla buketterna + makens corsage från Etsy, en tjej i Kalifornien som har gjort dom. Jag gjorde bara marskalkernas corsager själv.

• caruba
    daniiel skrev 2012-07-15 19:06:03 följande:
    Tack :) Nej, jag beställde alla buketterna + makens corsage från Etsy, en tjej i Kalifornien som har gjort dom. Jag gjorde bara marskalkernas corsager själv.
    tack.=0)
  • zgreiner

riktigt fin bukett! Själv har jag tänkt göra min själv. Börjar dock bli lite nervös nu! :)

• Celnns

Jag som kille (stor tattuerad, ringar i öronen, dörrvakt osv) skulle inte ha några problem med rosa väst mm.
    MEN och det är ett stort MEN jag hade ALDRIG gått med på babyrosa eller som i Daniels fall ljusrosa, (även om de var jättefina på bilderna) för det skulle vara för ... hittar inget ord och vill inte använda ordet g*y. Däremot svart och en riktigt ....nästan neon rosa väst och näsduk hade nästan vart lite coolt för då blir det verkligen kontraster som gör att det inte blir lika ....ja du vet...

• daniiel
    Celnns skrev 2012-07-20 10:07:51 följande:
    Jag som kille (stor tattuerad, ringar i öronen, dörrvakt osv) skulle inte ha några problem med rosa väst mm.
    MEN och det är ett stort MEN jag hade ALDRIG gått med på babyrosa eller som i Daniels fall ljusrosa, (även om de var jättefina på bilderna) för det skulle vara för ... hittar inget ord och vill inte använda ordet g*y. Däremot svart och en riktigt ....nästan neon rosa väst och näsduk hade nästan vart lite coolt för då blir det verkligen kontraster som gör att det inte blir lika ....ja du vet...
    Jag kan ju meddela att min man är stor (över 190cm, 120kg) och tatuerad både armar och ben och har vanligtvis tjocka ringar i öronen och jobbar som bilplåtslagare tyckte att ljusrosa var grymt mkt snyggare än ceriserosa (neon ännu värre!) för de rosafärgerna såg rätt billigt ut (lite trashy). Dessutom var det vår dotter som valde rosa ;P Smaken är som baken dock och man måste ju välja det man själv tycker är finast :) Vi hade dock placeringskorten i mer ceriserosa (mörkare iaf), även inbjudningarna som såg ut som nedan (rosa dock lite mörkare i verkligheten) och även andra saker, som inte syns på bilderna. Vi blandade alltså rosa nyanser, för jag tycker det blir lite väl enformigt om man bara har en enda.

• Celnns
    daniiel skrev 2012-07-20 11:31:39 följande:
    Jag kan ju meddela att min man är stor (över 190cm, 120kg) och tatuerad både armar och ben och har vanligtvis tjocka ringar i öronen och jobbar som bilplåtslagare tyckte att ljusrosa var grymt mkt snyggare än ceriserosa (neon ännu värre!) för de rosafärgerna såg rätt billigt ut (lite trashy). Dessutom var det vår dotter som valde rosa ;P Smaken är som baken dock och man måste ju välja det man själv tycker är finast :) Vi hade dock placeringskorten i mer ceriserosa (mörkare iaf), även inbjudningarna som såg ut som nedan (rosa dock lite mörkare i verkligheten) och även andra saker, som inte syns på bilderna. Vi blandade alltså rosa nyanser, för jag tycker det blir lite väl enformigt om man bara har en enda.
    som sagt, jag sa vad JAG ansåg om rosa, och som TS skrev

Min tanke är att mannen skall ha svart kostym med rosa väst,kravatt och näsduk

i och med att 99% av killarna "gillar läget" över hur bröllopet blir, sålänge bruden är nöjd så är jag nöjd
    (kommer göra så själv när det blir dags för det) och de skulle ALDRIG säga nej älskling det du vill ha är fult.
    Så säger jag vad jag och många andra killar tycker, rosa suger på killar (om man inte är bratt på stureplan för då är det hett) Och om man måste så skall det vara manligt rosa inte baby och mjuka moln rosa...

;)
  • daniiel
    Celnns skrev 2012-07-20 12:15:30 följande:
    som sagt, jag sa vad JAG ansåg om rosa, och som TS skrev

Min tanke är att mannen skall ha svart kostym med rosa väst,kravatt och näsduk

i och med att 99% av killarna "gillar läget" över hur bröllopet blir, sålänge bruden är nöjd så är jag nöjd
    (kommer göra så själv när det blir dags för det) och de skulle ALDRIG säga nej älskling det du vill ha är fult.
    Så säger jag vad jag och många andra killar tycker, rosa suger på killar (om man inte är bratt på stureplan för då är det hett) Och om man måste så skall det vara manligt rosa inte baby och mjuka moln rosa...

;)
    Ja, jag har väl aldrig sagt något annat heller? Jag kontrade då med vad jag och min make ansåg om vår rosafärg och rosa i allmänhet. Eftersom du skrivit det som att är man stor kille med tatueringar osv, så skulle man inte uppskatta ljusrosa, så ville jag bara skriva så måste det inte vara. Alla killar avskyr inte rosa, alla killar tycker inte att neonrosa är manligare alls. Min make sa tex att det är mer "g*y", som du beskrev det. Bara för att man är en "macho" karl, betyder det alltså inte att man tycker lika som alla andra "macho" män. Och min make gillade inte alls bara läget när det kom till planeringen, utan han var väldigt involverad i alla val. Det var ju vårat bröllop, inte mitt.
  • zgreiner

Tack för era tips! Min kille säger varken eller. Han har inga speciella åsikter gällande nyans av rosa sålänge det inte blir för mycket!

Svar på tråden för mycket rosa?