Celnns skrev 2012-07-20 12:15:30 följande:
som sagt, jag sa vad JAG ansåg om rosa, och som TS skrev
Min tanke är att mannen skall ha svart kostym med rosa väst,kravatt och näsduk
i och med att 99% av killarna "gillar läget" över hur bröllopet blir, sålänge bruden är nöjd så är jag nöjd
(kommer göra så själv när det blir dags för det) och de skulle ALDRIG säga nej älskling det du vill ha är fult.
Så säger jag vad jag och många andra killar tycker, rosa suger på killar (om man inte är bratt på stureplan för då är det hett) Och om man måste så skall det vara manligt rosa inte baby och mjuka moln rosa...
;)
Ja, jag har väl aldrig sagt något annat heller? Jag kontrade då med vad jag och min make ansåg om vår rosafärg och rosa i allmänhet. Eftersom du skrivit det som att är man stor kille med tatueringar osv, så skulle man inte uppskatta ljusrosa, så ville jag bara skriva så måste det inte vara. Alla killar avskyr inte rosa, alla killar tycker inte att neonrosa är manligare alls. Min make sa tex att det är mer "g*y", som du beskrev det. Bara för att man är en "macho" karl, betyder det alltså inte att man tycker lika som alla andra "macho" män. Och min make gillade inte alls bara läget när det kom till planeringen, utan han var väldigt involverad i alla val. Det var ju vårat bröllop, inte mitt.