Vår dotter var ca 4,5år när vi gifte oss och vi började dagen hos mina föräldrar med frukost, sedan åkte vi till min mormor där jag, dottern och de två tärnorna (min syster och min makes syster) gjorde oss klara. Senare kom makens föräldrar och hämtade dottern och makens syster och åkte till kyrkan. Jag åkte med min syster och vår mormor.
I kyrkan var dotten brudnäbb, hon gick in före oss och framme i kyrkan stod hon med tärnorna och ibland med mig och maken. Hon var väldigt duktig. Hon gick ut först ur kyrkan också.
Efter vigseln skulle vi fotas och jag och maken åkte med fotografen i en bil. Sedan kom våra fyra marskalker + min syster i vår bil och makens pappa skjutsade makens syster och dottern. Vi fotades hela brudföljet och sedan bara jag och maken med dottern. Efter det åkte marskalkerna och min syster i vår bil, dottern och makens syster åkte med makens pappa och vi fotades en stund till ensamma. Efter det åkte vi till festlokalen.
Där satt vår dotter nära oss, men inte vid honnörsbordet. Hon satt med min mormor och farmor som hon känner. Hon var dock mest och dansade med alla våra vänner. Alla tog väldigt bra hand om henne under kvällen :) Efter tårtan hade serverats och vi dansat första dansen, vid kl.23.00, så åkte dottern iväg med makens föräldrar och sov där :)
Det var ett upplägg som funkade bra för oss och vår dotter. Hon fick vara med på allt, som hon och vi ville. Vi hade koll på henne, men makens föräldrar hade ansvaret när vi inte var med. Hade vi haft ett till barn, så hade nog upplägget varit precis detsamma :)