• zita

tips budgetbröllop i sthlm

Hej jag har försökt be om hjälp tidigare här utan resultat, men jag hoppas nån kan komma med tips nu!

Jag och min fästman gifter oss den 25 augusti utan någon restaurang/festlokal bokad, för jag har absolut ingen aning om vad "bra priser" är.
    Vi har bröllopet på Skansen så det lättaste är ju såklart att boka något där med, men priset där som jag har hittat för lokal till 01, trerätters och nåt dryckepaket (plus dekoration, personal, garderob, tror det var allt om jag minns rätt) går på över 700 per person. Vi är inte oförskämt rika och mina föräldrar går gärna på traditionen att betala middagen, men med eventuellt 60 middagsgäster så känns det ändå lite mycket... Jag googlar och googlar men blir helt galen!

Så till alla er lyckligt färdigplanerade eller gifta; nån som kan hjälpa på nåt sätt? Alla tips och idéer är varmt välkomna

• Svar på tråden tips budgetbröllop i sthlm
  • Gerdsmygen

Nu har jag inte koll på Sthlmspriser, men här i Uppsala så får nog 700/kuvert ses som en ganska rimlig kostnad, speciellt i en sån omgivning och med dryck, personal och dekor inräknat :)

• misslane

När jag tittade på lokaler i Göteborg låg priser på nästan 1000 kr/kuvert. 
    Har dock inte koll på Sthlm priser.

700 kr låter överkomligt, vill man ha det billigare tror jag man får välja att 
    göra lite själv och inte köpa ett helhetspaket. 

• snuttitess

Jag gifter mig i Göteborg och vårat hamnar från resturangen 800kr pp.  Då ingår inte tårtan i de priset.
    Så tycker inte ditt är för dyrt. Det är vad priserna ligger på om man ska ha de på en resturang eller hotell i snitt pris.

Ni kan ju hyra en lokal och göra dekertioner,mat och så själva de blir billigare men mer jobb :). 

• zita

Okej, tack så mycket :) Ja det var väl det jag anade. Vi överväger väl lite smått att stå för vissa saker själva, ville mest veta hur läget var där ute i världen :)

• Stridspinglan

Jag har hört att Aqvaria (museum i närheten av Skansen) ska ha relativt bra avtal. Kolla det! Lycka till!

• gbg2012

Tycker det låter bra. Vi gifte oss i gbg och betalade 975 pp. 

Om man ska ha billigare än 700 i Stockholm tror jag man får hyra en lokal där man får ta i en cateringfirma.  

• ElinFalk85

Vi var på enskede värdshus och hade buffé, 3 glas alkoholfritt öl eller vin, kaffe och tårta (de beställde tårtan åt oss) och brudskål innan förståss för 675kr per person, men med alkoholhaltig dryck skulle det blir 775. jag satt också och surfade runt som en tok och insåg att det var det förmånligaste. vi träffade krögaren 2ggr innan + en massa mail, och allt var perfekt!!

tänk på att när du ska hyra lokal, pimpa lokalen, hyra catering, personal, tårta osv osv osv kan det bli dyrare per person.

nej kan varmt rekomendera enskede =D

• missfroggy

Hej

har du kollat med skafferiet i Nacka. Det blir en bit att åka før er men när ni bokar mat så ingår lokal, personal och städning.

www.skafferiet.se

Lycka till

• zita

Tack så jättemycket, allihopa!
    Skansen visade sig bli rätt dyrt ändå haha, 950-1500 per person(!!) men ska definitivt kolla upp ställena ni tipsade om

Jag inser ju såklart att ska man ha full service så kan det bli en del, hittade ett ställe (Källaren i Gamla stan) som hade stört bra priser men det är nog alldeles för litet, även för ett litet bröllop på 50-60 pers... Tyvärr. 

Svar på tråden tips budgetbröllop i sthlm