• Oniq
    Äldre 28 Jun 10:25
    4464 visningar
    6 svar
    6
    4464

    Bröllopsdag / Efterskalv

    Ser att det är flera brudar från förra året som hänger kvar, vilket är himla fränt. En guldgruva för blivande par som vill ha tips och råd!

    Men nu är det snart(?) dags för oss att fira vår 1:a bröllopsdag! (säger man så?)

    Under bröllopsfesten så gick en väninna och samlade ihop små kort där gästerna skrivit hälsningar till oss som vi skulle få läsa på vår första bröllopsdag. Alla kort lades i någon liten ask som förseglades och sedan gömdes hos mina föräldrar (tror jag), sen så kom några kompisar över för ungefär en månad sedan med ett skumt rollspelsbaserat frågeformulär som vi skulle klura oss igenom, tydligen ska vi bli belönade om vi lyckas svara rätt på frågorna (vi är inte klara än, det var svåra frågor). När vi frågade vad det gällde så sa dom bara att det var en fortsättning på ett visst temabröllop som var förra året.

    ...fortsättning?

    Någon mer som råkat ut för något liknande?

    Jag har fortfarande lite svårt för att inte kalla min man för min pojkvän. Han är ju en pojke, och fortfarande min vän så det är ju inte heeelt fel ;) Vår bröllopsdag är en måndag i år, visserligen mitt under semester, men eftersom vi är usla på datum så kommer vi säkert att halvmissa den i alla fall :)

    Har ni några planer?



    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
  • Svar på tråden Bröllopsdag / Efterskalv
  • Äldre 28 Jun 10:29
    #1

    Vad spännande det låter :) Och vad kul med vänner som är så engagerade! Du får uppdatera sen om vad det är för något som är på gång :)

    Vi har vår första bröllopsdag i augusti och hade planerat att ha fest. Vi tänkte först ha ett sånt mordmysterium, men tiden rann iväg. Sedan tänkte vi bara bjuda på en enklare buffé och ha party, men det finns inga lokaler lediga. Så vi ska nog bara fira bröllopsdagen med en extra god middag hemma istället :)


  • Äldre 28 Jun 10:34
    #2

    Vi var till Köpenhamn på en weekend knappt en månad före 1-årsdagen så det var väl lite som ett firande. På själva bröllopsdagen gjorde vi god mat tillsammans o mös i vårsolen. Vi fick dessutom en bröllopsinbjudan samma dag, snacka om timing :)

    Enda liknande som vi råkade ut för så var väl egentligen att varje månad i 1 år så hade några fått ett uppdrag via en lek. Det var allt från filmkväll till att tvätta åt oss. En bra orsak till att träffa såna man inte ser så ofta med andra ord :)

    I början skrev jag ofta min sambo på bloggen, men efter nån månad så började jag komma ihåg ;) Numera presenteras han nog utan större problem som min make. Men jag kan ännu komma på mig själv med att sitta o titta på ringen o fånle Oskyldig


  • Oniq
    Äldre 28 Jun 10:45
    #3

    Jupps, jag uppdaterar så snart jag vet mer ;)

    Småler var gång jag ser bilderna från den dagen.  Nyligen så tog även min lillebror och förlovade sig och jag blev så tokglad över att även han och hans tjej ska få uppleva en (förhoppningsvis) minst lika fin dag som vi att jag knappt kan vänta till den officiella inbjudan (jag vet att hon gluttar här ibland - ingen press gumman :) )


    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
  • Oniq
    Äldre 24 Jul 23:17
    #4

    Jahopp, det verkar fortsätta.
    Idag fick vi ett mail med några bilder och texten
    "Vi har betrotts med en av nycklarna till en skatt som är ämnad åt er.
    Men då vi vill se att ni verkligen förtjänar den har vi gömt nyckeln på ett säkert ställe. Var första ledtråden finns ser ni på bilderna. Jag vill veta vad den säger."

    Bilderna visade en stig och ett hus och vidare var vi kunde hitta någon liten ask med gult lock.

    Jag lyckades känna igen stigen så huset hittade vi snabbt. I burken fanns en lapp med texten
    "Delubra amoris occulta sub scala Iacob."

    Oookej...


    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
  • Tessan o Tobbe
    Äldre 25 Jul 00:47
    #5

    Hmmm, blev ju nyfiken som attans, så jag använde mig av Google translate.... Jag gissade på latin och fick då fram "Helgedomen av kärlek gömd under Jakobs stege"


     


    Lycka till med allt! Låter jättekul och spännande! :)

  • Oniq
    Äldre 29 Jul 19:17
    #6
    Tessan o Tobbe skrev 2012-07-25 00:47:59 följande:

    Hmmm, blev ju nyfiken som attans, så jag använde mig av Google translate.... Jag gissade på latin och fick då fram "Helgedomen av kärlek gömd under Jakobs stege"


     


    Lycka till med allt! Låter jättekul och spännande! :)


    Stämmer :)
    Efter mycket grubblande och ytterligare ledtrådar så fann vi "the shrine of love" (en lovebox, plåtask för kondomer, dock med annar innehåll ;) ) vid en minnestrappa som står kvar efter en rivning - därav Jacobs ladder.


    Innehållet i asken:


    En okvalificerad gissning gör att jag tror att nyckeln går till asken där alla gästerna lämnade visdomsord till vår ettårsdag. Vi får väl se imorgon? :)
    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
Svar på tråden Bröllopsdag / Efterskalv