• lillem­asen
    Äldre 21 Jun 11:47
    3323 visningar
    9 svar
    9
    3323

    Favous.. men vad?????

    Hallå alla som håller på att planera, vi hade tänkt att ha en liten ask på varje plats
    pga att vi har buffe mat och därför inga tallrikar på bortet, men vad skall man lägga i dessa små
    askar, choklad, vad hittar man sådant som inte kostar skjortan.. vi gifter oss nästa lördag, det är ju snart...
    Snälla hjälp oss med något kul, jag gillar att pyssla en del men nu börjar tiden rinna iväg.

  • Svar på tråden Favous.. men vad?????
  • Äldre 21 Jun 11:57
    #1

    Om du ska ha favours "bara för att ha favours" så skulle jag hoppat över dom.
    Som gäst så tillför det mig inget alls.
    Om det ser tomt ut där tallrikarna ska stå så skulle jag hellre ha klippt ut underlägg i "våra" färger i en snygg tapet eller lagt festhäftet där om ni ska ha ett sånt.

    Annars om ni absolut vill ha något och vill "lyxa" lite. Men till budgetpris så kan ni åka till en större affär som har sånt där premium-lösvikts-godis.
    Det finns helt ok praliner där och det behöver inte bli jättedyrt heller.

     

  • 2 0 1 2
    Äldre 21 Jun 12:28
    #2

    Efter mycket övervägande skippade vi favors och lade pengarna på ordentliga gåvor till dem som hjälpt till istället. Eller ja, vi har börjat köpa gåvor. Sedan har vi såpbubblerör som delas ut på kyrktrappen, och dem får man ju ta med hem som keepsake om man vill.

  • lillem­asen
    Äldre 21 Jun 12:32
    #3

    Tack, ja det är blandade känslor ang detta, vill ha för att fylla ut och även ha något för att det känns bra för oss, svårt att förklara.

  • Äldre 21 Jun 12:45
    #4

    Varför inte göra egna chokladpraliner? Då kan ni göra en i din favoritsmak och en i din blivandes favoritsmak och lägga i askarna. På så sätt blir det lite mer personligt dessutom.

    Tänk också på ifall ni har några allergiker och försök kanske att hitta något alternativ till dom.


  • KakanM­ackan
    Äldre 21 Jun 15:54
    #5

    Jag kan tycka att det kan vara "onödigt" med favours.. Fast samtidigt lite kul, speciellt om man kommer på något bra. Gott med något sött för gästen.. Vi ska ha en organzapåse med min och min blivande makes favoritgodisar, för att det ska bli lite personligt.. Jag ÄLSKAR Ferarribilar och han turkisk peppar. Detta är även något som de flesta av våra vänner vet, att vi gillar de godisarna menar jag... Lycka till!

  • Äldre 21 Jun 18:02
    #6

    Vi hade askar med minpastiller i. För det är något som jag saknar på restauranter! Och det var uppskattat så det kändes jättebra att vi hade det :)

  • Miilli­is
    Äldre 21 Jun 19:51
    #7

    Jag gifter också mig närsta helg :D

    Jag har gjort små kyten av celofan och lagt i Merci choklad (köpt i tyskland) och bundit med med band i vår färg.
    Lätt och billigt och "tack choklad" :)
     

  • Grodpr­insens brud
    Äldre 21 Jun 19:53
    #8

    Vi ska ha en liten presentpåse med chokladfudge som är tillverkad av vår festlokal =) Ett tips är att gå in i en större godisbutik och köpa jelly beans (typ harry Potter style) i Er färg för det brukar ju finnas i massor av färger. 

    Vi känner också att vi vill ha något men det är väl mest för att gästerna ska kunna hålla blodsockret på nivå senare under kvällen! 


  • lillem­asen
    Äldre 26 Jun 12:38
    #9

    Hej igen, tack för alla tips, varför jag vill ha något är även att jag har handlat små askar tidigare och vill fylla dom med något, men efter detta så har jag allt lite bra saker.
    tack igen..

Svar på tråden Favous.. men vad?????