• lottie­88
    Äldre 19 Jun 15:46
    4031 visningar
    22 svar
    22
    4031

    presentöppning?

    Kan gissa på ungefär 25-30 presenter.. så de är runt 75 gäster med barnen... Hur skulle ni gjort med presentöppningen?

  • Svar på tråden presentöppning?
  • lottie­88
    Äldre 19 Jun 20:19
    #11
    Chicita skrev 2012-06-19 19:11:40 följande:
    hehe det är lugnt. Jag vet hur det kan bli när man läser lite snabbt Flört

    Ja på slutet av vårt planerande så sa jag att om jag förstått hur mycket det var att göra och hålla reda på så hade jag aldrig gift mig Flört
    haha ja jo de e jättemycket att tänka på.. men det blev genast lite lättare när vi igår pratade med servitriserna som vi ska ha=)
  • Äldre 19 Jun 20:26
    #12
    lottie88 skrev 2012-06-19 20:19:19 följande:
    haha ja jo de e jättemycket att tänka på.. men det blev genast lite lättare när vi igår pratade med servitriserna som vi ska ha=)
    Det förstår jag Solig

    Ett alternativ om ni inte vill ha presentöppning - men ändå vill öppna presenterna så att folk får se vad ni fått, är att delegera ut det.
    Låt någon ni litar på (en förälder kanske?) öppna paketen i lugn och ro i ett annat rum om det finns möjlighet, eller under en paus då ni skickar ut alla ur rummet för en bensträckare.
    Alla paket öppnas och ställs fram på bordet med grattiskortet tydligt placerat bredvid eller ovanpå.
    När det gäller kuverten med pengar så öppnas dom så man ser vem som är avsändaren, men namnen skrivs bara upp på en lista som läggs fram.
    Typ:

    Kuvert med okänt innehåll från:
    Faster Agda
    Mamma & Pappa
    osv... 
  • lottie­88
    Äldre 19 Jun 20:53
    #13
    Chicita skrev 2012-06-19 20:26:41 följande:
    Det förstår jag Solig

    Ett alternativ om ni inte vill ha presentöppning - men ändå vill öppna presenterna så att folk får se vad ni fått, är att delegera ut det.
    Låt någon ni litar på (en förälder kanske?) öppna paketen i lugn och ro i ett annat rum om det finns möjlighet, eller under en paus då ni skickar ut alla ur rummet för en bensträckare.
    Alla paket öppnas och ställs fram på bordet med grattiskortet tydligt placerat bredvid eller ovanpå.
    När det gäller kuverten med pengar så öppnas dom så man ser vem som är avsändaren, men namnen skrivs bara upp på en lista som läggs fram.
    Typ:

    Kuvert med okänt innehåll från:
    Faster Agda
    Mamma & Pappa
    osv... 
    aa fast ja pratade med en kompis precis som gifte sig förra året.. dom gjorde så att dom öppnade presenterna medans dom andra åt tårta.. brudparet tar ju alltid tårta först så då äter vi vår tårta sen går vi och öppna presenter.. sen får gästerna kolla sen om dom vill när dom är klara.. alltså på så sätt gör man ingen stor grej av det=)
  • Äldre 19 Jun 21:01
    #14
    lottie88 skrev 2012-06-19 20:53:26 följande:
    aa fast ja pratade med en kompis precis som gifte sig förra året.. dom gjorde så att dom öppnade presenterna medans dom andra åt tårta.. brudparet tar ju alltid tårta först så då äter vi vår tårta sen går vi och öppna presenter.. sen får gästerna kolla sen om dom vill när dom är klara.. alltså på så sätt gör man ingen stor grej av det=)
    Det är ett bra alternativ tror jag.
    Det som många av oss "protesterat emot" är det där när man ska sitta på sin plats och titta på när brudparet öppnar paketen ett och ett för det kan bli en riktig stämningsdödare.
    Det är ofta roligt att titta på dom första 2-3 paketen men sen börjar det bli trist. Flört
  • lottie­88
    Äldre 19 Jun 21:08
    #15
    Chicita skrev 2012-06-19 21:01:58 följande:
    Det är ett bra alternativ tror jag.
    Det som många av oss "protesterat emot" är det där när man ska sitta på sin plats och titta på när brudparet öppnar paketen ett och ett för det kan bli en riktig stämningsdödare.
    Det är ofta roligt att titta på dom första 2-3 paketen men sen börjar det bli trist. Flört
    jo men de kan ja helt förstå.. de kan bli trist å helt tyst... de förstör ju stämningen en hel del..
  • Äldre 19 Jun 21:18
    #16
    lottie88 skrev 2012-06-19 21:08:46 följande:
    jo men de kan ja helt förstå.. de kan bli trist å helt tyst... de förstör ju stämningen en hel del..
    Precis Glad
    Ditt förslag är mycket bättre 
  • lottie­88
    Äldre 19 Jun 22:28
    #17
    Chicita skrev 2012-06-19 21:18:43 följande:
    Precis Glad
    Ditt förslag är mycket bättre 
    tror vi kör på detta.. får prata lite allvar med sambon med;)
  • Äldre 19 Jun 22:28
    #18
    lottie88 skrev 2012-06-19 22:28:21 följande:
    tror vi kör på detta.. får prata lite allvar med sambon med;)
  • AnnLi
    Äldre 19 Jun 22:36
    #19

    Vi hade inte planerat att öppna några presenter (vi hade iofs inte räknat med att få heller eftersom vi sagt att vi inte behövde, men alla hade med sig något ändå). Men det var flera som önskade att vi skull öppna så då gjorde vi det! Var iofs inte fler än 10-15 paket så det gick ganska fort men jag tycker inte det blev nån partydödare.

  • lottie­88
    Äldre 20 Jun 08:44
    #20
    AnnLi skrev 2012-06-19 22:36:51 följande:
    Vi hade inte planerat att öppna några presenter (vi hade iofs inte räknat med att få heller eftersom vi sagt att vi inte behövde, men alla hade med sig något ändå). Men det var flera som önskade att vi skull öppna så då gjorde vi det! Var iofs inte fler än 10-15 paket så det gick ganska fort men jag tycker inte det blev nån partydödare.
    ne de beror ju helt på med hur många presenter man får.. de kan ju ta riktigt lång tid..
  • Joanna Marie
    Äldre 20 Jun 09:21
    #21

    Jag vet att de bröllop jag varit på ville jag se paret öppna presenterna, men min familj har speciella traditioner med presentöppning så det är väl det.

  • Äldre 20 Jun 09:26
    #22
    lottie88 skrev 2012-06-19 16:35:33 följande:
    ville med de först, men kommer inte att ha ekonomi så vi kan göra så..
    Vi hade inte heller lust/råd att lägga massor med pengar på det, men vi gjorde så att vi tog upp anmälningar till det samtidigt som man anmälde sig till festen och hittills är det ungefär hälften som kommer. Dessutom tänkte vi bjuda på våfflor eller något annat billigt och gott! Glad
Svar på tråden presentöppning?