Anneli256 skrev 2012-06-19 19:44:05 följande:
Visst är Google jättebra med ettikettregler. Men om du tittar i trådar här inne så ser du att det finns vissa brudar som blir halvt hysteriska om någon kommer i en ljus klänning på deras bröllop "för då är hela dagen förstörd".
Det är helt ok att tycka att det är överdrivet. Men det är fakta från riktiga brudar med riktiga känslor och riktiga reaktioner.
Om man inte vet säkert att bruden tycker att det är ok om hennes gäster dyker upp i ljusa klänningar med frisyrer som kanske överglänser hennes så är det vettigt att inte göra det faktiskt.
Min kusin kom i en väldigt ljus klänning som jag flera gånger misstog för vit i vissa ljus. Och eftersom vi hade medeltidstema så hade hon ju en krans i håret (coronett) och slöja också. Men det störde inte mig.
Hade det varit någon annan så hade kanske den bruden suttit och gråtit floder på toaletten för att kusinen förstörde hennes bröllop liksom.
Så att råda någon att bryta av, och att tänka på att göra något som klart och tydligt visar att dom inte tänker konkurrera med bruden är logiskt.
Bara för att
jag tycker att det är ok att komma i helvitt på
mitt bröllop, eller i andra ljusa färger, så kan jag inte säga att det är ok på alla andras när jag vet att många reagerar starkt på det som sagt.
Jag får en känsla av att du tar det personligt när vi inte håller med dig, utan tvärt om säger emot dig.