• lanas

    Jag skulle vilja veta vilken sorts bilder du/ni gillar?

    Jag skulle vilja veta vilken sorts bilder du/ni gillar?

    bilder från studio?



    utomhus?


    från vigselplatsen?


    eller kanske både...?
    Vill ni att fotografen följer er från förberedelserna på morgonen till festen på kvällen, eller bara vid ett tillfälle då ni är uppklädda och klara?
    Tack!
  • Svar på tråden Jag skulle vilja veta vilken sorts bilder du/ni gillar?
  • aviman

    Jag gillar mest "reportage"stilen, alltså inte alls uppställda bilder överhuvudtaget. Utan bilder där fotografen fångar naturliga ögonblick mellan brudparet och/eller gästerna.
    Då spelar det heller ingen roll om bilderna är inne, ute eller på vigselplatsen.

    :) 


  • Anneli256

    Vi har turen att ha duktiga hobbyfotografer i vår vänkrets. Jag hade två vänner vänner som var med när jag och tärnorna blev stylade och dokumenterade det på olika sätt. Sedan hade vi en annan vän som filmade och fotade i kyrkan, festen, främst med fokus på gästerna. Efter kyrkan hade vi en fotograf som tog dom traditionella bröllopsbilderna. Han har även gjort en dvd som vi ska skicka till gästerna istället för tackkort. Är otroligt glad för att vår underbara dag blev så väldokumenterad. Dock hade vår budget inte tillåtit typ 15-20000 på att ha professionella på plats hela dagen.

  • fayefaye

    Utomhusbilder är det finaste tycker jag! Alternativt om det är någon byggnad med häftig insida, ett slott eller nåt :)

  • Aniara4
    aviman skrev 2012-06-14 13:51:13 följande:
    Jag gillar mest "reportage"stilen, alltså inte alls uppställda bilder överhuvudtaget. Utan bilder där fotografen fångar naturliga ögonblick mellan brudparet och/eller gästerna.
    Då spelar det heller ingen roll om bilderna är inne, ute eller på vigselplatsen.
    Generellt sett gillar jag också såna bilder mest, och jag smyger själv gärna på folk med kameran när de är upptagna med annat, men just vid tillfällen som bröllop tycker jag det finns en poäng med att också ha uppställda och arrangerade porträtt att sätta på tackkort och förstoringar. Och inte minst att passa på att ställa upp familjen och kanske släkten tillsammans på en och samma bild, när man ändå har alla samlade. Den typen av bilder uppstår sällan spontant!
  • lurpan

    Jag är lite allergisk mot studiobilder, gillar inte när det är för poserat och knystat. 
    Personligen gillar jag utomhusbilder, med lite annorlunda perspektiv. Mkt dramatisk himmel och foton tagna i stunden och inte så poserat och utstuderat utan mer som att fotografen tagit kort i smyg... 

  • Jossen

    Jag skulle vilja ha en fotograf som följer oss hela dagen. Som fångar alla de små, som stora, ögonblicken!

  • kickanw
    pulmonate skrev 2012-06-17 11:10:17 följande:
    utomhus! Det är en naturligt vacker bakgrund. En riktig plats med äkta känslor och minnen. Även några foto ifrån festplatsen, men inte de officiella.
    Hur menar du när du skriver "men inte de officiella", varför vill du inte ha några såna från festplatsen menar du? :)
  • pulmonate

    Jag menar att bilderna man tar med en riktig fotograf, föredrar jag utomhusmiljö. De som man tar på festplatsen kanske är mer sånna som gästerna tar på en när man dansar och skär upp tårtan. Detta även av praktiska skäl att sminket inte sitter lika bra, man är lite tröttare mm. Man är nog fräsch om man tar bilderna antingen innan vigseln eller precis efter. 
     


  • kickanw
    pulmonate skrev 2012-06-17 22:03:56 följande:
    Jag menar att bilderna man tar med en riktig fotograf, föredrar jag utomhusmiljö. De som man tar på festplatsen kanske är mer sånna som gästerna tar på en när man dansar och skär upp tårtan. Detta även av praktiska skäl att sminket inte sitter lika bra, man är lite tröttare mm. Man är nog fräsch om man tar bilderna antingen innan vigseln eller precis efter. 
     
    Aha, så du menar att du vill ha de officiella fotona tagna utomhus men att du även vill ha foton från festplatsen?
    Jag trodde först att du inte ville att en fotograf skulle ta foton på festplatsen och det var det jag undrade över!
    Många låter ju en fotograf vara med hela dagen och fota både porträtt, vigsel, mingel, middag och fest! :)
Svar på tråden Jag skulle vilja veta vilken sorts bilder du/ni gillar?