• askungen

    Hur får man till ett roligt festhäfte?

    Hej jag skulle behöva lite idder för att få till ett så roligt fest häfte som möjligt. Har aldrig varit på något bröllop så jag behöver alla hjälp jag kan få. Vad ska ni ha i era???


    Tacksam för svar :)


     

  • Svar på tråden Hur får man till ett roligt festhäfte?
  • daniiel

    Du kan skicka ett mejl till augustibruden@gmail.com, så kan jag mejla över vårat till dig.

    Men för att få ett roligt festhäfte, så tycker jag att man ska försöka göra det personligt och lättläst. Det är onödigt att ha med långa noveller i häftet, för man vill väl ändå inte att gästerna ska sitta med snoken ner i häftet och läsa hela kvällen? Ta med det som ni tycker är viktigt, tex menyn, annan information eller allsånger om ni vill ha sådant och kanske lite info om er osv, men skippa sånt som ni inte riktigt känner för, bara för att andra har det, betyder inte att ni också måste ha så.


  • svadan

    Hej! Jag skulle oxå gärna vilja ha lite inspiration då jag håller på med ett o gifter mig om 2 veckor ;)
    tack på förhand
    min mail: svadan@hotmail.com 

  • BlåAugustibröllop

    Jag skulle också vilja ha lite inspiration - särskilt som att jag ska göra två stycken! (på 2 olika språk, och jag kommer nog inte orka eller kunna översätta alla grejer rakt av utan kommer behöva ersätta de)

    lexii.88@gmail.com

  • sollan

    Om du skickar ett mail till misan76@hotmail.com så kan jag skicka vårat program. Vi hade slängt in vissa av gästernas namn lite varstanns i programmet som en kul grej.


    Tex


    - Medtagna smörgåsar lämnas till Simon (han får alltid en väldig aptit framåt natten;))


    Brukar stå lämna till toastmaster men vi skrev dit tonårssonen då han oftast ska äta sena kvällar ;)


    -Bordsdamer lämnas tillbaka efter festens slut (gäller ej Olivia ;)) (enda singelsyrran)



    - Om din bordsherre skulle somna, peta honom med en gaffel i örat.


    - Om din bordsdam skulle somna, ta chansen. (Yeeh Mackan ;))



    (han hade Olivia som bordsdam;))



    Ja typ sådana saker hade vi klämt in i programmet. Vår typ av humor :)




     



    Fru Olsson sedan 120414 <3
  • Augustiblomma

    Ha ha, det var lite roligt. Funderar på om man ska ha ett litet häfte. Tyvärr är vi runt 65 prrsoner, ska man verkligen skriva om alla då eller blir det för långt?

  • Chicita

    Jag kan ju säga att vi inte hade en enda sak om våra gäster i vårt festhäfte...
    Ska se om jag kan få upp bilderna i samma inlägg nu när dom är större än jag brukar ladda upp (det går ju inte att se vad det står om dom är för små Tungan ute)







     
  • thwa41

    Hej

    Jag gifter mig den 28/7 och börjar få lite panik på hur vi ska få ihop festprogrammet, jag tar mig friheten och mailar er som har angett adress och hoppas jag får lite bra tips!

  • Mette81

    Chicita, jag blev väldigt inspirerad av ditt "korsord" i festhäftet och har försökt skapa själv men lyckas inget vidare... HUR har du gjort rutmönstre som man skriver in orden i?????


    Chicita skrev 2012-06-20 14:55:23 följande:
    Jag kan ju säga att vi inte hade en enda sak om våra gäster i vårt festhäfte...
    Ska se om jag kan få upp bilderna i samma inlägg nu när dom är större än jag brukar ladda upp (det går ju inte att se vad det står om dom är för små Tungan ute)






  • daniiel
    Augustiblomma skrev 2012-06-20 14:34:24 följande:
    Ha ha, det var lite roligt. Funderar på om man ska ha ett litet häfte. Tyvärr är vi runt 65 prrsoner, ska man verkligen skriva om alla då eller blir det för långt?
    Vi skrev inget alls om gästerna i häftet. De flesta har hyffsad koll på vilka många är, och om inte, så kunde de ju alltid fråga personen vem den var och vilken relation den personen har till brudparet. Svårare än så är det inte. Vi ville ju hellre att gästerna skulle umgås än sitta och läsa om varandra i ett häfte ;P

    Men vi hade ett festhäfte ändå :)
  • Chicita
    Mette81 skrev 2012-07-10 23:02:44 följande:
    Chicita, jag blev väldigt inspirerad av ditt "korsord" i festhäftet och har försökt skapa själv men lyckas inget vidare... HUR har du gjort rutmönstre som man skriver in orden i?????
    Hehe... väldigt enkelt. Jag har använt Word och gjort ett rutnät med tabellverktyget.
    De streck jag inte ville ha suddade jag helt enkelt ut med "suddgummit" Och delen där "lösningen" hamnar har jag markerat extra genom att välja att dom strecken ska vara tjockare 
  • Mette81

    Ahhaa, får försåka den då!! =D


    Chicita skrev 2012-07-10 23:11:44 följande:
    Hehe... väldigt enkelt. Jag har använt Word och gjort ett rutnät med tabellverktyget.
    De streck jag inte ville ha suddade jag helt enkelt ut med "suddgummit" Och delen där "lösningen" hamnar har jag markerat extra genom att välja att dom strecken ska vara tjockare
Svar på tråden Hur får man till ett roligt festhäfte?